Uykunuzu Alamamanızın 8 Sebebi

Uzun saatler boyunca uyumuş olsanız da sabah gözlerinizi açtığınızda yorgun hissediyor, uyudukça uyuyasınız mı geliyor? Peki bu durumun altında yatansebeplerin neler olabileceğinihiç merak ettiniz mi? Belki de asıl sebep, uykuyu çok sevmeniz ya da uykunuzu alamamak değildir. İşte uykusuz hissetmenizin muhtemel 8 sebebi…

1. Depresyon

Herkesin hayatında kötü süreçler olabilir, eğer siz de üzücü olaylar yaşıyorsanız ve bir depresyon içindeyseniz sabahları kendinizi daha kötü ve yorgun hissediyor olabilirsiniz. Duygusal sebepler, her ne kadar uyusanız da uykusuz hissetmenize nedenolabilir. Böyle bir durumda en kısa zamanda bir uzmana danışmayı ihmal etmeyin.

2. İlaç Kullanımı

Vücudumuz, her bir hücresi birbirine bağlantılı çalışan bir mekanizmadır. Bir rahatsızlığınızı sonlandırmak için kullandığınız bazı ilaçlar, yan etkisini uykusuzluk olarak gösterebilir. Bu konuyla ilgili doktorunuza danışarak güvenli bir bilgi edinebilir, uykusuzluk probleminin kısa sürede iyileşeceğini öğrenebilirsiniz.

3. Yetersiz Su Tüketimi

Su tüketimi, cilt sağlığından metabolizma hızına kadar etkin bir göreve sahiptir. Günde yeterli miktarda su içmediğinizde enerji oranınızda ciddi oranda düşme oluşur. Bu durum, gözlerinizi güne yeni açtığında uykusuz hissetmenize neden olabilir. Yeterli miktarda su içerek uykusuzluk hissini yok etmeniz mümkündür.

4. Demir Eksikliği

Dengeli bir beslenme ile vücudun ihtiyacı olan demiri karşılamak mümkündür, ancak karşılanamadığında birçok sorunun gelmesi de muhtemeldir. Uykusuz hissetmek de o sorunlardan biridir. Böyle bir durumla karşı karşıyaysanız koyu yeşil yapraklı sebzeler, fasulye, fındık, fıstık ezmesi, yumurta gibi besinlerden yeterli miktarda tüketerek uykusuz ve halsizlik hissini yok edebilirsiniz.

5. Aşırı Şeker Tüketimi

Şeker, vücudumuz için en zararlı seçeneklerden biridir. Eğer ki beslenme şeklinizde şekere çok fazla yer veriyor, abur cubur dediğimiz paketli yiyeceklerden çok fazla tüketiyorsanız sabahları uykusuz hissetmenizin temel nedeni bu olabilir.

6. Aydınlıkta Uyumak

Sağlıklı bir uyku süreci için bulunduğunuz ortamın zifiri karanlığa sahip olması gerekir. Genellikle uykusuzluk hissediyorsanız uykunuz sırasında aydınlık bir ortamda bulunuyor olabilirsiniz. Sağlıklı bir uyku için odanızdaki tüm ışıkları ve hatta teknolojik aletleri kapatın. Böylelikle uykusuzluk hissini yok edebilir, daha enerjik bir bünyeye sahip olabilirsiniz.

7. B12 Vitamini Eksikliği

Bazı besinlerden kolayca edinilen B12 vitamininin eksikliğinde kandaki oksijen miktarı azalır ve halsizlik, uykusuzluk hisleri oluşur. Bu durumu düzeltmek için uygun besinleri tüketinve gerekirse ilaç takviyesi almak için doktorunuza danışmayı ihmal etmeyin.

8. Evcil Hayvanınızdan Uzak Durun

Biliyoruz, onu çok seviyorsunuz; fakat onunla uyumak kaliteli bir uykuya engel olup sabah uykusuz hissetmenize neden olabilir. En doğru davranış, herkesin kendi alanında uyumasıdır. Böylece uykusuzluk hissinin önüne geçebilir, mutlu olabilirsiniz.