Yeni Bir Alışkanlık Kazanmak İçin 6 Yol

Şimdi okuyacaklarınıza hazır olun! “Zaten yeni bir alışkanlık kazanıp uygulayacağım, bir de bu aşamaya geçmek için ne yapayım ki?” deyip üşengeçlik yapmaya izin yok! Eğer hayatınızı güzelleştirecek bir alışkanlık kazanmak istiyorsanız öncesinde de mutlaka birkaç adım atmanız gerekiyor ki alışkanlığınızın temeli sağlam olsun. Bu fikrimiz size de makul geldiyse buyurun detaylara…

1. Küçültün ama Net Olun

Rutin hayatından biraz da olsa uzaklaşmak, çoğu insan için gerilme sebebidir. Bu nedenle kendinize biraz narin davranmaya ne dersiniz?
Bedeninizin ve zihninizin yeni bir alışkanlık fikrine bir anda olumlu bir şekilde yaklaşmasını beklemeyin ve onları küçük küçük alıştırın. Örneğin; “Bundan sonra düzenli olarak spor yapacağım.” demek yerine her gün 1 saat kadar koşmayı hedefleyerek işe başlayın ve hedefinizi mutlaka uygulayın. Hedefinizi giderek yükselttiğinizde işlerin kolaylaştığını göreceksiniz.

2. Nedenini Belirleyin

Yeni bir alışkanlık kazanmak istemeniz elbette ki güzel; ancak bunun altını doldurmanız gerekir ki alışkanlığınıza daha kolay bir şekilde, sıkı sıkıya bağlanmanız mümkün olsun. Örneğin; beslenme alışkanlığınızı değiştirmek istiyorsunuz, peki neden? Zayıflamak için mi, daha sağlıklı olmak için mi, yoksa veganlık gibi savunduğunuz, derin anlayış içeren beslenme şekline uygun olmak için mi? Nedeninizi belirleyin ve harekete öyle geçin.

3. Teşvik Edici Belirleyin

Bir alışkanlık kazanmak, ona uzun süre sadık kalabilmek için motive edici güçlü faktörlere ihtiyacınız olacaktır. Bunun için kendinizi dinleyin ve nelerle motive olabileceğinizin cevabını bulun. Örneğin; yürüyüş yapmayı alışkanlık haline getirmek istiyorsanız teşvik edici olarak kendinize dönüşte güzel bir kahve ısmarlayın.

4. Ödül Katın

Bir alışkanlığı kazanma süreci, sizin için son derece sıkıcı geliyorsa bu sürece eğlence katmayı neden denemiyorsunuz? Örneğin; sağlıklı beslenmeye karar verdiyseniz haftanın bir gününe bir yaramazlık öğünü ekleyin, egzersiz yapmak istiyorsanız bunu en sevdiğiniz arkadaşınızla müzik açarak yapın. İşlerin kolaylaştığını göreceksiniz!

5. Erken Uygulayın

Kazanmak istediğiniz alışkanlığı uygulamak için zamanlamanızı iyi belirleyin. Alışkanlığı daha kolay edinebilmek için uygun olan zaman dilimi, motivasyonunuzun en yüksek olduğu ve en dirençli olduğunuz zaman dilimleridir. Bunun için uygun tercih, sabahın ilk saatleri olabilir.

6. Vazgeçmeyin

Yepyeni bir alışkanlık kazanmanın zor olduğunu kabullenin ve bu süreçte zaman zaman psikolojinizin âdeta çökebileceğini dahi göze alın. Uzmanlar, yeni bir alışkanlık için ilk 21 günün kusursuz bir şekilde uygulanması gerektiği; ancak bu süreçten geçildiğinde alışkanlığın kazanılabileceğini söyler. Bu nedenle ilk 21 gün zorlansanız da daha sonra işlerin yoluna gireceğine inanın, sonunda kazanan siz olacaksınız!