Bozulan Motivasyonunuzu 5 Adımda Ayağa Kaldırın

Hedefinize tam manasıyla kanalize olmuş, ilerliyorsunuz. Başarının o tadına doyulmaz hazzını da aldınız. Ama, sanki büyü bozulmuş gibi hissediyor ve motivasyonunuzu eski haline getiremiyorsunuz. Bir kara bulut üzerinizde dolaşıyor ve o ağırlığı üzerinizden atamıyorsunuz. Sanki haftanın yedi günü pazartesi sendromu yaşıyorsunuz. Keyifsiz, yorgun ve isteksiz…
İşte tam da böyle zamanlarda; insanların hedeflerine ulaşmak için nasıl bu kadar kararlı ve motive olduklarını düşünüp, iç geçirdiğiniz oluyor mu? Neden ben, aynı istikrar ve kararlı tavırla hedefime ulaşamıyorum sorusunu, gün içerisinde kendinize sorarken yakalıyor musunuz bilinçaltınızı!Everest’in zirvesine ilk ulaşan kişi olarak adını tarihe yazdırmış bir isim olan Edmund Hillary; bir röportajında nasıl başardınız sorusuna; güçlü bir motivasyon, göreve konsantrasyon ve başarıya ulaşmada dikkatli planlamanın önemini vurgulayan bir cümle ile karşılık vermiştir.

Siz de engelleri aşmak, büyük bir başarı elde etmek ve elde ettiğiniz başarıda istikrar için; motivasyonunuzu artıran şu 5 adımı izleyin. Önümüzdeki birkaç dakika içinde yapabileceğiniz basit ipuçları; size motivasyonunuzu artırmak için alıştırmalar sunmaktadır.

motivasyon

1. Ofiste ya da evde, her nerdeyseniz nasıl oturduğunuza hemen bir bakın.Omuzlar düşük, sırt kambur bir şekilde sandalyenizde kaybolmuş durumdasınız, değil mi? Öyleyse yapmanız gereken ilk şey; sırtınızı dik tutarak görüş açınızı genişletmek. Böylelikle özgüveninizin tazelendiğini görecek ve doğru nefes alma teknikleri ile bu durumu pekiştireceksiniz.

shutterstock_585006826

2. Şu an taze bir başlangıca hazır olun. Pazartesi günü başlayan diyetlerle aynı kaderi paylaşmayın. Siz şimdinin gücüne inanın ve yaşadığınız anı, kaderinizi değiştiren nokta olarak belirleyin. Motivasyonunuzu artırmak için şu anı seçtiniz ve kararlısınız. İçsel bir enerji patlaması yaşıyorsunuz ve ne olursa olsun motivasyon kaynağınız size taze bir başlangıç​​ sunuyor. Bunu aklınızdan çıkarmayın.

hedef

3. Kendinize dopamin salgılamanıza yardımcı olacak ödül verin. Dopamin artışı kalp atışlarınızı hızlandıracak ve motivasyonunuzu güçlendirecektir. Bunun için yapmanız gereken şey, bir parça çikolata yemek. Çikolata yediğinizde, beyniniz mutlu duygularınızı teşvik ederek uyaracak ve serotonin salgılamanıza sebep olacaktır.

motive-olmak

4. Aklınızdakileri kağıda dökün ve altına imzanızı atın. Kendi kendinizle kontrat yapın ve kendinize verdiğiniz sözleri mutlaka tutun. Öz saygınızı artırmış ve motivasyon gücünüzü yükseltmiş olacaksınız.

basari

5. Yeşilin gücünden yararlanın. Yapılan araştırmalar, yeşil renk görmenin kişiyi daha yaratıcı ve motive eder hale getirdiğini göstermektedir. Siz de bu etkiden yararlanmak için; kısa bir yürüyüş için dışarıya çıkabilir, bir bahçede veya parkta vakit geçirerek, yeşilin motivasyon artırıcı etkisinden yararlanabilirsiniz.