Hayatı Kolaylaştırır: Pozitif Düşünmek İçin Uygulanabilecek 4 Basit Adım

Hepimiz farkındayız ki, hayatta karşı karşıya kaldığımız her duruma aynı şekilde tepki veremiyoruz. Ve şunu da biliyoruz ki, bu tip durumlarda olabildiğince olumlu bir tutum sergilemeye çalışıyoruz. Ama her zaman kolay olmuyor. Yapılan son araştırmalar gösteriyor ki, iyimser zihniyeti benimsemek hem vücut hem de psikolojik sağlığımız için bize faydalı. Elbette her duruma karşı bu bakış açısı işlemiyor ama şu bilinmelidir ki, sorunlara iyimser niyetle yaklaşmak çözüm bulmayı kolaylaştırıyor.

İşte zor anlarla mücadelede düşünce yapınızı rahatlatacak 4 basit adım:

1. Almak için verin

Nazik olmak sadece başkalarına iyilik yapmak için değildir, aynı zamanda kendinizi daha iyi hissetmenize yardımcı olan basit bir davranış şeklidir. Önemli veya benzersiz bir şey olması gerekmez. Hatta küçük bir iyilik yapmanın, zihninizdeki negatif düşünceleri engelleyici etkisini fark ettiğinizde bakış açınız değişecek!

saglik-spor

2. Zihni Eğitmek

Aklınızdaki olumsuz düşünceleri rahatlatmanızı sağlayacak modern teknikler günümüzde mevcut. Hayatta var olduğunuz andan itibaren, iyi ve kötü anılar biriktirirsiniz. Kötü olanlar sizi karanlık ve negatif tarafa sürükleyebilir. Bu yapıyı çözmenizi sağlayacak birkaç yöntem var. Mesela, akıllı telefonlardaki zihin geliştirici aplikasyonlar alıştırmalar yapabilirsiniz. Farklı zihin egzersizleri deneyerek kendinize en uygun olanı bulabilirsiniz.

saglikli-beslenme

3. Negatifi Dönüştürmek

Zorlu veya sizi zorlayan her durumda, pozitif çıkarım yapmayı, iyi tarafından bakmayı zihninize öğretin. Modunuzun düşük olduğunu veya çaresiz kaldığınızı hissettiğinizde derin nefes alın. İşler hayal ettiğiniz gibi gitmediği zaman, evrenin sizin için daha iyi planları olduğunu unutmayın. Zorda kaldığımız zamanlar, cesur ve yetenekli olduğumuzu unuturuz. Bulunduğumuz durum içerisinde, kendimizi başarısız ve değersiz hissederiz. Yaşadığınız olumsuz anları kafanızda yorumlarken, negatif ve pozitif durumları birlikte değerlendirin böylece kişisel benliğinizi geliştirmede size güçlendirecek bir yol izlemiş olursunuz.

cocuklar-icin-pozitif-kararlar

4. Bedeninize İyi Davranın

Düşünce şekliniz, yaşam tarzınızla çok alakalı. Bir araştırmaya göre, yeme, içme, uyuma ve egzersiz alışkanları zihin üzerinde inanılmaz bir etkiye sahip. İyi düşünmek için iyi hissetmek gerek. Durun ve dürüstçe düşünün; kendinize nasıl davrandığınızı, dış dünyayı nasıl gözlemlediğinizi; nerede ve nasıl iyileştirmeler yapabileceğinizi fark edin. Yeme rutininizi, vitamin ve mineral gibi gerekli besin maddelerini vücudunuza kazandıracak şekilde düzenleyin. Uyku saatlerinize dikkat edin.