11 Sağlıklı Atıştırmalık Önerisi

Çay saatlerinizi tamamlayacak, film keyfinize keyif katacak, kaybettiğiniz
enerjiyi yeniden kazandıracak yeni tarifler mi arıyorsunuz? Lezzetiyle mutlu
edip içeriğiyle sağlık verecek birbirinden enfes atıştırmalıklar yazımızın
içeriğinde sizi bekliyor!
İşte; kalorileriyle korkutmayan 11 sağlıklı atıştırmalık tarifi…

1. Yulaflı Enerji Topları

Sağlıklı beslenmeyi bir kural haline getiren insanlar iyi bilir; yulaf her tarifte
kullanılabilen bir kahramandır! Hem besleyici hem de hafif olmasıyla âdeta bir
kurtarıcı olan yulaftan bu kez enerji dolu topları hazırlayacağız, üstelik biraz da
damla çikolata katarak! Yulaflı enerji toplarını ara öğünlerde, çay saatlerinde
gönül rahatlığıyla tüketebilirsiniz. İşte, yapımı çok basit yulaflı enerji toplarının
tarifi:
– Bir karıştırma kabı içerisinde 2 adet muzu çatal yardımıyla püre haline
gelene kadar ezin ve 2 yemek kaşığı bal ekleyip karıştırın.
– Ardından 1 su bardağı yulaf, 1 tatlı kaşığı tarçın ve 3 yemek kaşığı damla
çikolatayı ekleyip karıştırmaya devam edin.
– Dondurma kaşığı ile harçtan parçalar alıp tabağa top şeklinde yerleştirin.
– Donması için 30 dakika derin dondurucuda bekletin.
– Sertleşen yulaflı topların üzerine az miktarda bal gezdirip servis edin.

2. Hindistan Cevizli Kartopu

Tropikal bölgelerin bizlere sunmuş olduğu, en lezzetli armağanlardan biri olan
Hindistan cevizi ile sunumu ve lezzeti pek hoş bir atıştırmalık yapmaya ne
dersiniz? Mis gibi limon kabuğu kokusuyla taçlanıp bal ile tamamlanan bu nefis
atıştırmalık çocukların da yetişkinlerin de gözdesi olmaya hazır! Siz de tarifi
uygulamaya hazırsanız işte detaylar:
– Geniş ve derin bir kap içerisinde 200 gram labne peynir, 2 yemek kaşığı
bal, 1 adet rendelenmiş limon kabuğunu güzelce karıştırın.
– Hazırladığınız karışımdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizde
yuvarlayın.
– Ardından Hindistan cevizine bulayıp muffin kalıplarına dizin ve
buzdolabında 30 dk bekletip servis edin.

3. Kuru İncirli Bar

Tatlı krizlerini en masum şekilde atlatmak isteyenlerin kurtarıcı
seçeneklerinden biri olan kuru incir, bu kez nefis bir bar haline dönüşüyor.
Kuru yemiş, yulaf gibi malzemelerle gücünü katlayıp sağlıklı mı sağlıklı bir
atıştırmalık haline gelen kuru incirle en baştan tanışmaya hazır mısınız? İşte
kuru incirli bar tarifi:

– 1 çay bardağı fındık ve 1 çay bardağı cevizi robottan geçirin.
– Üzerine yarım su bardağı yulaf, 1 su bardağı kuru incir, 2 yemek kaşığı
bal ve 2 yemek kaşığı pekmezi ekleyip macun kıvamına gelene kadar
tekrar robottan geçirin.
– Karışımı yağlı kâğıdın üzerine serin ve şekil vererek buzdolabında 2 saat
bekletin.
– Buzdolabından çıkarın ve keserek porsiyon haline getirip servis edin.


4. Elma Cipsi

“Güzel bir film cips olmadan izlenmez” derken alacağı kalorilerden korkanlar
buraya! Size tatlı mı tatlı, sağlıklı mı sağlıklı bir cips önerimiz var! Kütür kütür
tüketmeye bayıldığınız elmalar bu kez fırınlanıp tarçınla buluşarak bambaşka
bir hale bürünüyor. Onunla hemen tanışmanız için işte elma cipsi tarifi:
– 2 adet elmanın kabuklarını soymadan cips inceliğinde dilimler olacak
şekilde kesin.
– Kestiğiniz elmaları limon suyu ile hafifçe ovalayın.
– Üzerlerine dilediğiniz miktarda tarçın serpip içine yağlı kâğıt serdiğiniz
fırın tepsisine dizin.
– Elmaları olabildiğince birbirine değmeyecek şekilde dizin.
– Daha sonra 100 °C’de yaklaşık 1 saat fırınlayın.

5. Somon Fümeli Kanepe

Balıkların en lezzetlisi, en besleyicisi somonla sofralarınızı süsleyecek, ara
öğünlerinizi güzelleştirecek pratik ve sağlıklı bir atıştırmalık hazırlamak için
kolları sıvayın! İşte; mis gibi dereotu kokusuyla taçlanan, nefis mi nefis somon
fümeli kanepe tarifi:
– Bol suda yıkayıp fazla suyunu süzdürdüğünüz 4 dal dereotunu ve 1 tatlı
kaşığı kapari çiçeği turşusunu incecik kıyın.
– 1 paket füme somonu ince dilimlere ayırın, baget ekmeği ince ince
dilimleyin.
– Karıştırma kabına aldığınız 200 gram labne peynirini; doğranmış dereotu
ve kapari çiçeği turşusu ilavesiyle karıştırın.
– Ekmek dilimlerine sürdüğünüz labneli karışım üzerine füme somon
dilimlerini yerleştirip bekletmeden servis edin.

6. Antep Fıstıklı Peynir Topları

Her çeşit peyniri sevenler, bir gün peynir tüketmese onu hemen özleyenler bu
tarifimize bayılacaksınız! Peynire sınıf atlatacak, besleyiciliğini artıracak Antep
fıstığının hünerine kendinizi teslim etmeye hazır mısınız? Onunla ister
kahvaltılarınızı zenginleştirebilir isterseniz ara öğünlerinizi
keyiflendirebilirsiniz. İşte çok sağlıklı bir atıştırmalık olacak Antep fıstıklı peynir
topları tarifi:

– Kabuklarını soyduğunuz 2 diş sarımsağı rendeleyin. Tek tek ayıkladığınız
1 dal biberiyeyi incecik kıyın.
– 200 gram lor peyniri, 200 gram tulum peyniri, rendelenmiş sarımsak,
kıyılmış biberiye, 2 yemek kaşığı zeytinyağı, 1 çay kaşığı tuz ve taze
çekilmiş yarım çay kaşığı tane karabiberi derin bir kâsede karıştırın.
– Hazırladığınız peynirli karışımdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp avuç
içinizde yuvarlayarak şekil verin.
– Son olarak peynir toplarını 1 su bardağı kadar ince çekilmiş Antep
fıstığına bulayıp soğuk olarak servis edin.

Antep Fıstıklı Peynir Topları Tarifi

7. Meyveli Yoğurtlu Ekmek Üstü

İşte size renkli mi renkli, bol vitaminli bir atıştırmalık! Süzme yoğurt ve çeşitli
meyvelerle hazırlayabileceğiniz meyveli yoğurtlu ekmek üstüyle sağlıklı
beslenenlerin, meyve âşıklarının ve çocukların yüzlerini güldürebilirsiniz.
Meyveli yoğurtlu ekmek üstü nasıl yapılır, işte detaylar:
– Tavaya 1 yemek kaşığı tereyağı ve 1 yemek kaşığı esmer şekeri koyup
hafifçe ısıtın.
– Çilek, muz, frambuaz, portakal, üzüm, elma gibi dilediğiniz meyveleri
dilimleyin.
– Dilimlenmiş meyvelerin yarısını şeker ve yağ karışımına ilave edin ve
sürekli çevirerek soteleyin. Ocaktan alıp ılınmaya bırakın.
– Ekmek dilimlerinin üzerine 1 su bardağı süzme yoğurdu paylaştırarak
sürün ve pişmiş meyveleri yerleştirin.
– Kalan karamelize şekerin bir kısmını ekmeklerin üzerlerinde gezdirip
Antep fıstığı serpin.
– Son olarak isteğe göre bir miktar bal gezdirerek servis edin.

8. Kabak Cipsi

Patlıcanın en yakın arkadaşlarından biri olan kabağın bu kez en çıtır haliyle
lezzete doymaya var mısınız? Yanında yoğurtlu sos eklemeyi sakın unutmayın!
İşte keyfinize keyif katarken, pişman olmanıza neden olmayacak hafiflikteki,
atıştırmalıkların en sağlıklısı kabak cipsinin tarifi:
– Kabakları ince ince doğrayın.
– Ufak bir kâsede zeytinyağı, sirke, karabiber ve tuzu karıştırın.
– Kabakları bu karışımla ovun ve yağlı kâğıt serdiğiniz tepsiye yerleştirin.
– 10 dakika, 100 derecelik fırında pişirin.

9. Labneli Kayısı Lokmaları

Kayısının yumuşak lezzetine bir de labne peynirin yumuşacık kıvamı ekleniyor,
ortaya sağlıklı ve leziz bir atıştırmalık çıkıyor! Protein ve vitaminin birleştirdiği
bu lokmalar ile en kaliteli ara öğünler ya da tatlı krizinin en hafif geçiştirilmiş
halleri sizin olabilir! Nasıl mı? İşte, labneli kayısı lokmaları tarifi:
– Tavayı önceden ısıtın.
– Küçük bir çay tabağı içine 1 yemek kaşığı şeker koyun.
– Kayısıların kesik tarafını şeker içine bandırın ve pişirmeden etkilenmeyen
küçük bir pişirme tabağına aktarıp 185 derecelik fırına verin. (Izgara tava
içerisinde de ısıtabilirsiniz.)
– Kayısılar karamelize olup sulu bir kıvam alana kadar bir kere döndürerek
3-4 dakika süre ile pişmelerini sağlayın.
– Pişen kayısıları soğumaya bırakın. Daha sonra üzerlerine 1’er tatlı kaşığı
labne peyniri sürüp Antep fıstığı serpin.
– İster hemen isterseniz de bir süre buzdolabında beklettikten sonra servis
edin.
Kuru Kayısılı Enerji Topları Tarifi

10. Domatesli Bruschetta

Çayınızın boynu bükük kaldıysa onu hemen bu tarifle tamamlayarak mutlu
edebilirsiniz! Bol domatesli, mis gibi fesleğen kokulu bir atıştırmalıkla çay
keyfinizi katlamak için şöyle buyurun. İşte; yapımı son derece pratik, nefis mi
nefis domatesli bruschetta tarifi:
– Baget ekmeklerine 1’er yemek kaşığı tereyağı ve bir miktar dövülmüş
sarımsak sürüp 180 derecede 7 dakika fırına verin.
– 3 adet domatesi ve birkaç yaprak fesleğen yaprağını doğrayın, bir tutam
tuz ve bir tutam karabiber ekleyip karıştırarak harç haline getirin.
– Fırından çıkan ekmeklerin üzerine hazırladığınız harcı sürün.
– Üzerlerine yaprak parmesan peynirlerini koyarak servis edin.

11. Fıstık Ezmeli Bar

Sağlıklı yağların en kalitesi, en zengin protein kaynaklarından biri olan fıstık
ezmesinin gücünü yulafla birleştirip nefis bir atıştırmalık hazırlıyoruz!
Atıştırmalık dediğimize bakmayın, bolca lif içermesiyle oldukça doyurucu olan
bu seçenekle açlık krizlerinizi sağlıkla atlatabilirsiniz. İşte, fıstık ezmeli bar
tarifi:
– 1 kâse yulaf, yarım kâse kuru erik, 3 yemek kaşığı bal, 1 çay kaşığı
vanilya, yarım kâse fıstık ezmesini derin bir kap içerisinde karıştırın.
– Karışımı bir kalıp içerisine alın ve 2 saat buzdolabında bekletin.
– İyice soğuduktan sonra dilimleyerek bar haline getirip servis edin.