12 Mart: Dünya Böbrek Günü: Böbrek Sağlığına İyi Gelen 5 Besin

Böbrekler, gün boyu tükettiğimiz tüm yiyeceklerin yükünü taşıyan
organlarımızdır. Böbrek sağlığının korunması için her gün yeterli miktarda su
içmenin ne kadar önemli olduğunu neredeyse hepimiz biliyoruz. Peki ya,
böbrek sağlığı için hangi besinleri tüketmemiz gerektiğini biliyor muyuz?

Yazımızın devamında böbreklerin yükünü hafifletecek, görevlerini daha iyi
yerine getirmelerini sağlayarak sağlıklarını koruyacak besinleri sizin için
sıraladık. Siz de bu besinlerle hemen tanışın ve 12 Mart Dünya Böbrek Günü’yle
de birlikte sağlık dolu bir başlangıç yapın. Buyurun detaylara…

1. Kırmızı Elma

Kırmızı elmanın zehirli çıktığı tüm masalları şimdi unutun, çünkü kırmızı elma
böbreklere şifa olmaya geliyor. İçerdiği bolca lif sayesinde böbreklerin
filtreleme özelliğini iyileştirerek böbrek sağlığını koruyor. Hadi, hemen bir adet
kırmızı elma tüketerek böbreklerinize bir iyilik yapın!

2. Yoğurt

Ev yapımı yoğurtların probiyotik özellik taşımaları sayesinde bağırsak sağlığına
ne kadar iyi geldiğini biliyoruz. Şimdiyse böbrek sağlığına da ne kadar olumlu
bir katkı sağladıklarını vurgulamak isteriz. Mayalanarak yapılan yoğurtlar,
içerdikleri iyi bakteriler sayesinde böbreklerin zararlı bakterilere karşı bağışıklık
kazanmasını sağlar. Siz de sıklıkla ev yapımı yoğurt tüketerek daha sağlıklı
böbreklere sahip olabilirsiniz.

3. Bal Kabağı

Yıl boyunca sadece sonbaharda bizimle olan bal kabağından iyice bir
yararlanmanızı öneririz, çünkü bal kabağı böbrekler için altın kıymetinde. Siz de
bolca rendelenmiş bal kabağı salatası tüketerek böbreklerinizi şifayla
tanışabilirsiniz.

4. Maydanoz

C vitamini zengini maydanoz, bağışıklık güçlendirmesinin yanında böbrek
sağlığını destekleyen en önemli besinler arasında yer alıyor. Vücuttaki ödemin
atılmasına katkıda bulunarak böbreklerin de temizlenmesini sağlıyor. Siz de
tüm öğünlerinizde çiğ maydanoza yer vererek böbreklerinizi hastalıklardan
koruyabilirsiniz.

5. Kabak Çekirdeği

Televizyon karşısında heyecanınıza eşlik etsin diye çitlettiğiniz kabak
çekirdeğinin aslında böbreklerinize çok faydalı olduğunu söylesek? Makul
miktarda düzenli olarak tüketilen kabak çekirdeği, içeriğindeki bolca demir ve
çinko sayesinde böbrek sağlığını korur. Aynı zamanda omega-3 içeriği
sayesinde hafızanızın da güçlenmesine katkıda bulunur.

 

Titiz Matara ile suyunuzu yanınızda taşıyıp  gün içerisinde bolca su tüketebilir; böylelikle böbrek sağlığınıza gerekli özeni gösterebilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.