2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü: Otizmde Beslenme Nasıl Olmalı?

Otizm; temel nedeni kesin olarak belirlenmemiş olup genetik temelli olabildiği,
çevresel etmenlerin de tetiklediği düşünülen bir durumdur. Dünyada ve
Türkiye’de birçok insanın hayatını etkileyen otizm konusunda
farkındalık yaratmak ve otizm ile ilgili sorunlara çözüm bulmak amacıyla
Birleşmiş Milletler, her yılın 2 Nisan gününü “Dünya Otizm Farkındalık Günü”
olarak ilan etmiştir. MigrosTV olarak bugünün öneminin farkındayız ve tüm
insanlarda da farkındalık yaratmak adına bu yazımızı hazırladık. Siz de
yazımızın içeriğini dikkatle inceleyerek otizmde beslenme hakkında
bilgilenebilir, çevrenizi de bilgilendirebilirsiniz. Gelin, “Otizmde beslenme nasıl
olmalı?” birlikte bakalım.

1. Otizm ve Beslenme İlişkisi Nedir?

Otizmin kesin bir tedavisinin olmamasıyla birlikte çeşitli önlemler, otizmli
bireyin yaşadığı zorlukları azaltmada etkindir. Beslenme şekline dikkat etmek
de bu önlemlerden biridir. Doğru beslenme şekli, doğrudan otizmi ortadan
kaldırmasa da bazı semptomların önemli derece azalmasına yardımcıdır.

2. Otizm Semptomlarının Artmasına Neden Olan Besinler Nelerdir?

Yapılan araştırmalarda glüten ve kazein içeren besinlerin otizm semptomlarını
tetiklediği görülmektedir. Kazein; en başta inek sütünde olmak üzere birçok
hayvan sütünde ve süt ürünlerinde bulunan bir proteindir. Glüten ise buğday,
arpa, çavdarda bulunan bir proteindir. Bu iki protein, otizmli bireylerin
bağırsaklarında yeterince parçalanamaz ve direkt kana geçer. Bu da beyine
ulaşarak bir çeşit uyuşmaya neden olur ve çocuğun iletişiminde sıkıntılar
yaratır.

3. Glüten ve Kazein Bakımından Kısıtlı Diyetler Mi Uygulanmalıdır?

Otizmli bireylerin glüten ve kazein miktarının mümkün olduğunca az olduğu bir
beslenme programına uymaları gerekir. Bunun için bir beslenme uzmanına
başvurmaları önemlidir. Hazır gıdalar, paketli gıdalar, hamur işleri, sütlü
tatlılardan uzak duran otistik bireylerin giderek olumlu yönde değiştiği
görülebilmektedir.

4. Probiyotik ve Prebiyotik Gıdalardan Tüketilmeli Midir?

Prebiyotik ve probiyotik gıdalar, her insanın sindirim sağlığı için faydalı gruplar
arasındadır. Otizmli bireylerde ise bu önem daha da artar. Otizm semptomları
arasında sindirim sistemi sorunları sık görüldüğü için otizmli bireylerin
prebiyotik ve probiyotik gıdalara ağırlık vermesi faydalı olabilmektedir. Bir
beslenme uzmanına danıştıktan sonra yeşil muz, ev yapımı yoğurt, ev yapımı
turşu, kefir gibi gıdaların otizm beslenmesinde fayda sağladığı
söylenebilmektedir.

5. Sıvı Tüketimine Ağırlık Verilmelidir

Sindirim sağlığı için gün içerisinde yeterli sıvı alımı ve su tüketimi herkes için
önemlidir. Otizmli bireylerde ilaç tedavisi, metabolizma farkı gibi nedenlerle
sindirim sorunları daha çok görülür. Bu yüzden sıvı alımı ve su tüketiminin
önemi artar. Sıvı alımına ve su tüketimine ağırlık verilen bir beslenme
sayesinde otizmde kabızlık gibi sindirim sıkıntıları giderilebilir, otizmli bireyin
daha iyi hissetmesi sağlanabilir.

 

Activia Doğal Probiyotikli Çilekli Yoğurt ile hem çocuğunuzun probiyotikle desteklenmesine yardımcı olabilir hem de lezzetli bir ara öğün tüketmesine katkıda bulunabilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.