29 Eylül Dünya Kalp Günü: Kalbe İyi Gelecek 4 Alışkanlık

Vücudumuzun en yoğun çalışan dolayısıyla en çok ilgiyi hak eden
organlarından biri de kalbimizdir. Onun bize iyi bakması için bizim de iyi
alışkanlıklar edinerek ona iyi bakmamız gerekir.
Yazımızın devamında 29 Eylül Dünya Kalp Günü’ne özel, kalbe iyi gelecek
alışkanlıkları sizin için sıraladık. Tüm alışkanlıkları sadece bugün değil yılın tüm
günlerinde de hatırlamanızı ve uygulamanızı dileriz. Buyurun, detaylara…

1. Beslenmenizi Değiştirin

Kalp sağlığına doğrudan etki eden faktör, beslenme şeklidir. Genel olarak
beslenme düzeniniz kalbinizi yormayacak seçeneklerden hazırlamanız gerekir.
Kırmızı et yerine beyaz et, kızartma yerine ızgara gibi seçimlerle Kalbinize iyi
gelecek bir alışkanlık edebilirsiniz.

2. Egzersiz Yapın

Mutluluğunuz ve sağlığınız için kendinize yapabileceğiniz en iyi yatırımlardan
biri, egzersiz yapmaktır. Günde sadece 30 dakika kadar yapacağınız bir
egzersiz, kalp sağlığınız için muhteşem etkiler yaratabilir. Harekete geçin ve
değişimin keyfini çıkarın!

3. Olumlu Düşünün

Kalbinizle kafanızın çok sıkı arkadaşlar olduğunu biliyor musunuz? Hayat
şartları genellikle stres barındırıyor olabilir ancak düşünce yapınızı biraz olsun
olumluya çevirdiğinizde kalp ve diğer tüm organlarınızdaki sağlıklı değişimleri
hemen fark edeceksiniz. Hadi, kalbiniz için bir iyilik yapın ve düşünce
sisteminizi olumluya çevirin!

4. Kontrollerinizi Yaptırın

Kalp sağlığınız için iyi alışkanlıklar edinmenin dışında herhangi bir problem
olup olmadığının takibinde olabilmek için kalp sağlığınızı değerlendiren rutin
kontrollerinizi yaptırmayı unutmayın. Bu sayede olası rahatsızlıkların erken
teşhisini sağlar, önceden davranabilirsiniz.

Kalp sağlığınız için dikkat etmeniz gereken rakamları biliyor musunuz?
Sayfamızı ziyaret ederek tüm detayları öğrenebilirsiniz:

Kalp Sağlığınız İçin Dikkat Etmeniz Gereken ‘Rakamlar’

 

Egzersiz yapmak için ihtiyacınız olan eşyaları Migros Sanal Market’ten sipariş etmek için hemen tıklayın.