Güne Enerjik Başlamanın 6 Yolu!

Sabah yastık ile vedalaşamayanlardan ve sanki uzun gece uyumayıp beşik sallamışçasına yorgun ve bir o kadar halsiz kalkanlardan mısınız? Eğer cevabınız evetse dilediğiniz biri için sadece 5 dakikanızı rica ediyoruz; 1 dakika da yazımızı okusanız 6 dakikaya el sıkışalım. İşte size 5 dakikada güne enerjik başlamanıza yardımcı olacak 6 öneri….

1- Yatağınızı düzenleyin!

Hijyenin uykuya dalmayı tetiklediğini biliyor muydunuz? Sabah kalkar kalmaz kendinize bir ritüel oluşturun ve ilk iş yatağınızı toplayın. Böylelikle gözünüz dağınıklıktan yorulmayacaktır.

1396310400-5174609ec02286574a3f5aba0ce551d5
2- Kuruyemiş olmadan asla!
Kahvaltı etmek en önemli alışkanlığınız olmalı, kuruyemişli atıştırmalıklar da cabası. Çıkmadan evvel bir iki kuruyemiş atıştırın, kalanını da çantanıza atın. Bu aynı zamanda öğleden sonraki ara öğünleriniz için de işe yarayacaktır.

1396310400-2679e55c90785b23ce93993e59ad964b
3- Bir fincan kahve eşliğinde müzik…
Yapılan bazı araştırmalar, müziğin kan basıncını dengelediği ve stresi azalttığını kanıtlar nitelikte. Kendinize bir çalma listesi oluşturun. Parçaların ritmik olmasına dikkat edin elbette. Hazırlanırken, yolda ve hatta işe vardığınızda bir yerlerde bu tınıları unutmayın… Yeni bir güne başlamanın en güzel yolu sıcak bir kahve… Bunu biliyor muydunuz? Kahveseverlerin %68′i ilk kahvelerini uyandıkları andan itibaren 1 saat içerisinde tüketmeyi alışkanlık haline getirmiş durumda.

1396310400-dcdafb2091cb1e8fc5c6f8ac3c5d56d8

4- Fesleğen, Limon, Ardıç ve Lavanta…
Bu özlerin, stres azaltıcı etkisi olduğunu biliyor muydunuz? Sabah enerjik hissetmiyorsanız bir dilim limon koklamayı deneyin. Sonuca çok şaşıracaksınız. Yansıra lavantanın da dinlendirici ve stres azaltıcı etkisini unutmayın. Lavanta esanslı kolonyalar bunun için birebir!

1396310400-05586dcc27a91883c993b3b60cf85787

5- Öncelik listenizi belirleyin…
İçinizi kemiren yapılacaklar listesi gözünüzde çok mu büyüyor? İşe onları yazmakla başlayın. Not almak bile stresinizi azaltacaktır. Hele bitirdikten sonra üzerine attığınız “tik” işareti ile inanın keyfiniz daha da yerine gelecektir.

1396310400-76134382e6aa7dabe8fa15272e232469
6- Nefes egzersizi…
Çok değil sadece 1-2 yöntem ile nefesinizi düzenleyebilirsiniz. Bu egzersiz, doğru nefes almanızı sağladığı gibi daha ferah olmanızı sağlayacaktır. Ferah beden, yüksek enerji ilkesi.  Hangi nefes egzersizlerinin bizi sakinleştirdiğini Eğitim Danışmanı Aşkım Kapışmak, sizin için MigrosTV‘de yanıtladı. Tıklayın, izleyin!