5 Dakikadan Az Sürede Stresi Yenmenin 9 Yolu

Stres evladımız gibi!

Günlük yaşamımızın vazgeçilmezi(!), uykusuz gecelerin mimarı, en keyifli anların bile anlık arabozucusu, doktorların en “aman diyeyim uzak dur”u ve dahası tehlikeli olan 3 beyazın yanındaki kötü kalpli “S”‘si… “Stresten uzak dur!” çaresizliği ile kavrulan ruh ve beden sağlığımızı toparlamanın pratik bir yolu olmalıydı, oldu! Sizin için 5 dakikadan kısa sürede yapabileceğiniz stres önlemleri derledik. Önce güzel bir rahatlatıcı portakallı yasemin çayı alın yanınıza, sonra aşağıdaki satırlarda buluşalım.

limon

1- Sakız Çiğnemek!

Meyveli, naneli ya da damla sakızlı… Sakız çiğnemek kortizol seviyelerini düşürür bu da anlık stresinizin azalmasına neden olur. 5 dakika sürekli çiğneyin, sonucu kendiniz görün.

2- Geriye Sayın!

Hep derler ama etkisi gerçek! Stresli anlarınızdan derin bir nefes alın ve 10’dan geriye doğru sayın. Rakamlar azaldıkça, stres ve siniriniz de aynı oranda azalacaktır.

3- Gözlerinizi Kapatın!

Sadece 60 saniye. Ofis ortamından ya da sizi strese sokan şeyden birkaç adım uzağa gidin ve 60 saniye boyunca gözlerinizi kapalı tutun. Bir deneyin!

4- Elinize Masaj Yapın!

Evet, belki çok profesyonel olmayacaktır ancak başparmağınızın ait olduğu buta baskı yaparak masaj uygulayın. Bir krem ile de yapabilirsiniz bunu. 3 dakika yoğun masajın ardından yeni bir “sen”e merhaba deyin!

5- Soğuk Su!

Bu sefer içilen değil sürülen cinsten. Vücudun deri altından uyarıldığı, stres salgısını tetikleyen bazı bölgeleri vardır. Bu bölgeler; kulak memesi arkası ve bilekler. Stres anında bu bölgelere soğuk su sürün bir pamuk yardımıyla. 5 dakika içinde stresiniz azalacaktır.

saç_bakımı

6- Saçlarınızı Tarayın!

Evet evet bu kadar basit! Saçları taramak kıl köklerini harekete geçirecek ve hepsini birer stres savaşçısı yapacaktır. Stresli anınızda saçlarınızı fırçalayın; 5 dakikanın ardından sakinleşeceksiniz.

7- Pencereden Dışarı Bakın!

Plazada çalışıyor ve etrafınız bina yığını ile çevrili olabilir, olsun! Eğer açık alandaysanız özellikle ağaçlara ve çimene; yok eğer kapalı alandaysanız da gökyüzüne bakın. Bulutlara 5 dakika bakmak, sizi sakinleştirecektir.

8- Yazın!

Yazmanın stres üzerindeki etkisini biliyor musunuz? Yok, eğer kabiliyetim yok diyorsanız, sizden bir kompozisyon beklemediğimizi belirtmemiz lazım. Basit cümleler ile o gününüzü, o anki stresinizi yazmayı deneyin. Yazmak, ruhunuza iyi gelecek!

9- Limon Koklayın!

Stres anınızda limon ya da benzeri narenciye gıdalarını koklayın. 5 dakika bunları solumak, stresinize iyi gelecek ve sizi sakinleştirecektir. Söylemedi demeyin!

Yazımızın başında da dedik ya stres bir evlat; atsak atamayız, satsak satamayız. Görünen o ki hayatımızdan gitmeye şimdilik pek niyetli değil. E madem o gitmiyor bari yerini huzursuz edelim ki rahat edemesin değil mi?

Stresin gülünç bir hikâyeden ibaret olduğu zamanların tez vakitte gelmesi dileğiyle…

Haydi, biz kaçtık, yarın görüşürüz! 😉