5 Dakikalık Sabah Rutini ile Kasvetli Havaya Zımba Gibi Başlangıç!

Gri bulutlar günümüzü de griye çevirecek sanıyorsa çok aldanıyor. Hiç işimiz olmaz kasvetle, buhranla, dertle tasayla. Sanmayın ki tuzumuz kuru, mevzu ‘iyi bakan iyi görür’den ibaret. Diyeceğimiz o ki hava kapalı diye güne mutsuz başlayanlardansanız sadece 5 dakika sürecek bir rutine davet ediyoruz sizi. Saniyelerle yarışacağız az sonra, hazır mısınız?

guzellik-bakim-onerileri

Uyandıktan hemen sonra…

1- Alarmı Kapa! (30 saniye): Alarmı yatağınızdan uzak bir yere koyun. Kapatmak için kalktığınızda gülümseyin ve yürüyün. Gülümsemek, mutluluk hormonunun ilk hareketi olacaktır.

sabah-rutini

2- Gün Işığı Al (10 saniye): Hava kapalı olsa da gün ışığının odanıza dolmasına izin verin. Pencereyi açın ve derin bir nefes alın.

pazartesi-sendromu

3- Hareket Et! (1 dakika): Serbest çalışma. İster zıplayın, ister bedeninizi gevşetin, ister esneme hareketleri yapın. Sadece 1 dakikanızı buna ayırın yeter.

yeni-gune-uyanmak

4- Teşekkür Et! (30 saniye): Sahip olamadıklarınıza üzülerek geçirdiğiniz saniyeleri çöpe atın; sahip olduklarınıza teşekkür ederek geçireceğiniz saniyeleri kucaklayın. Çünkü şükür, bereketin temelidir; edin ki çoğalsın!

sabah-egzersizi

5- Yatağını Topla! (1 dakika): Çarşafınızı gergin yapın, yorganınızı havalandırın ve yatağınızı toplayın. Taze bir başlangıç için bu detay bile önemli, inanın.

yatak-odasi-duzeni

6- Gününü Planla! (1 dakika): İşe gidiyorsanız toplantılarınızı ve yapacaklarınızı, işe gitmiyorsanız gün içinde yapmanız gerekenleri özetleyin. Sadece 1 dakikalık bir düşünme bile işe yarayacaktır.

not-almak

7- Şarkı Söyle! (Kalan 50 saniye): En sevdiğiniz şarkı olabilir, dilinize takılan bir şarkı olabilir ya da ne bilelim o an içinizden gelen bir şarkı olabilir; fark etmez! Özgürce ve kendi kendinize şarkı söyleyip, ruhunuzu besleyin. Sonuç şahane olacaktır!

muzik-dinlenmek

Demiştik değil mi? Sadece 5 dakikalık günlük rutin ile modunuzu değiştirebilirsiniz.