6 Maddeyle Koşu Kıyafeti Nasıl Olmalı?

Koşuya uygun olmayan kıyafet seçimleri, performansınızın olumsuz
etkilenmesine ve hevesinizin kaçmasına neden olabilir. Günlük koşu ya da
maraton koşularında hava durumuna ve kişisel özelliklerinize göre
giyindiğinizde hem başarınızı hem de mutluluğunuzu arttırabilirsiniz.
Peki, doğru koşu kıyafeti nasıl olmalıdır? Koşu için hangi kıyafetler tercih
edilmelidir? Bu tip sorular, aklınızda uçuşuyorsa sizi hemen yazımızın
devamına alalım.
İşte, koşu kıyafeti seçerken dikkat etmeniz gerekenler…

1. Yalıtımlı Olması

Koşu kıyafetinizi hava durumuna göre seçmek, koşu sırasında terleme ya da
üşüme gibi sıkıntıları ardınızda bırakmayı sağlar. Soğuk havaların kendini
iyiden iyiye hissettirmeye başladığı günlerde koşu yapacaksanız eşofman altı,
koşu taytı, yelek ya da ince montlara yönelebilirsiniz; ancak tüm bunların
yalıtımlı malzemelerden yapılmış olmasına dikkat etmelisiniz. Yalıtımlı ve nefes
alabilen kumaşlar sayesinde koşu sürecini daha sağlıklı bir şekilde
tamamlayabilirsiniz.


2. UV Işınlarından Koruması

Güneşin hâlâ varlığını hissettirdiği Ilık bir sonbahar gününde koşacaksanız kısa
ya da uzun kollu koşu tişörtü ve şortu bir de çoraplar ihtiyacınızı karşılamaya
yetecektir; ancak bu seçimlerin güneşin zararlı ışınlarından korumasına,
attığınız teri vücuttan uzaklaştırmasına dikkat etmelisiniz. Aynı zamanda
koşacağınız süre 1 saatten uzun olacaksa koşu şortunun dizlerinizi tahriş
edebilecek yanlış bir seçim olabileceğini göz önünde bulundurmalısınız.


3. Dikişsiz Olması

Koşu sırasında yoğun basınç, aşırı hız gibi nedenlerden dolayı vücudunuzda
koltuk altı, bacak arası gibi bölgelerde tahriş oluşabilir. Bu riski önlemek,
koşuyu acısız bir şekilde tamamlayabilmek için tercih edeceğiniz koşu
kıyafetlerinin “flat lock” adı verilen dikiş teknolojisiyle yapılmış olmasına dikkat
etmelisiniz. Koşucular için özel üretilen bu tip kıyafetler ile koşu boyunca
konforunuzu sağlayabilirsiniz.


4. Pamuklu İç Çamaşırı

Koşu sırasında iyi bir performans gösterebilmek ve cilt sağlığınızı
koruyabilmek için hava alan, ter tutmayan iç çamaşırları seçmeniz gerekir.
Kadınlar için de tam kavrayan; ancak sıkma, batma, tahriş gibi sıkıntılara sebep
olmayan bir sporcu sütyeni takmanın koşu sırasında büyük bir kolaylık
sağlayacağı unutulmamalıdır.


5. Kompresyon Çoraplar

Koşu sırasında giyeceğiniz çorapların dikişsiz, ince yapıda, kısa boyda
olmasına ve ayakkabı içerisindeyken rahatsızlık vermemesine dikkat
etmelisiniz. Bu sayede nasır oluşumunu önler, rahat bir spor deneyimi
yaşayabilirsiniz. Aynı zamanda soğuk havalarda taytla birlikte kompresyon
çoraplar giyebilir; böylece ağrı, kramp gibi riskleri ortadan kaldırarak koşunuzu
daha güvenli bir şekilde tamamlayabilirsiniz.


6. Yalıtımlı Şapka

Durmaksızın bir tempo gerektiren maraton koşularında hava koşullarına bağlı
olarak kafanız yoğun bir terlemeye ya da üşümeye maruz kalabilir. Isı yalıtım
özelliği olan bir koşu şapkası takarak terleme ya da üşümeleri engelleyebilir,
kafanızın ısısını sabit tutabilirsiniz.

 

Maraton yarışında işinizi kolaylaştıracak harika önerilerimiz var!

Body Pure Kadın Kaydırmaz Spor Çorabı ile maraton sürecinde işiniz kolaylaşsın! Satın almak için hemen tıklayın.