Açlık Krizini Önlemenin 6 Yolu

Kilo almanın en önemli nedenlerinden biri, gün boyu aç kalmaktır. Gün boyu atlanan ara öğünler, yanlış bir beslenme programına uymak gibi birçok nedenin sonucu olarak yaşanan açlık krizleri, yemek vaktinde kontrolünüzü kaybedip çok daha fazla yemek tüketmenize neden olur ve işler çıkmaza sürüklenir. Bu durumu önlemek, iştahınızı ve sağlığınızı kontrol etmeniz için ihtiyacınız olacak birkaç yardımcı noktayı sizin için derledik. İşte detaylar…

1. Kahvaltıyı İhmal Etmeyin

“Kahvaltı, günün en önemli öğünüdür.” cümlesinin boşa kullanılmadığını kendinize daima tekrar edin. Güne doğru bir kahvaltı ile başlayarak gün içindeki enerjinizi ve iştahınızı kontrol altına alır ve açlık krizlerinin önüne sağlam bir bariyer çekmiş olursunuz.

2. Proteine Ağırlık Verin

Uzun süre tokluk hissi elde etmek için protein ağırlıklı bir beslenme planı oluşturun. Örneğin kahvaltıda süt ve peynir seçeneklerine, öğle yemeğinde et, balık, tavuk gibi seçeneklere yer vererek iştahınızı kontrol altına alabilir, açlık krizlerini önleyebilirsiniz.

3. Ara Öğünleri Atlamayın

Metabolizmanın hızını korumak ve açlık krizleri yaşamamak için en önemli adım, gerekli olan ara öğünleri mutlaka tüketmektir. Ara öğünler sayesinde kan şekerinizi dengeler, iştahınızı kontrol altına alırsınız. Bunun için günde en az 2 ara öğün içeren bir beslenme planı oluşturun ve ona uyun.

4. Su İçin

Yaşam kaynağımız olan su, iştah kontrolü konusunda da oldukça önemlidir. Yeterli miktarda su içmediğinizde beyniniz, tıpkı acıktığınızda olduğu gibi sinyaller vermeye başlar. Bu durumda aç olmasanız dahi aç olduğunuzu sanıp yemek tüketmeyi abarttığınız bir açlık krizi yaşayabilirsiniz. Bu yüzden gün içinde mutlaka yeteri kadar su içmeyi ihmal etmeyin.

5. Lifli Besinler Tercih Edin

Metabolik dengeyi sağlamanın en etkili yollarından biri, lifli besinler tercih etmektir. Yeşil sebzeler, tahıllar, kuru yemiş gibi lifli seçenekler ile hem iştahınızı kontrol altına alabilir hem de metabolizmanızın daha hızlı çalışmasına yardım ederek sağlıklı bir şekilde kilo verme sürecini hızlandırabilirsiniz.

6. Egzersiz Yapın

Düzenli olarak egzersiz yapmak, sağlıklı bir yaşamın en önemli tamamlayıcısıdır. Düzenli egzersiz yaparak açlık krizlerini önleyebilir, doğru bir beslenme programına uymanız için motive olabilir, hormonal dengesizlik gibi birçok problemin önüne geçebilirsiniz.