Alacağınız Kalorileri Azaltacak 6 Öneri

Hepimiz lezzetli fakat kiloya dönüşmeyecek yemekler yiyebilmenin peşindeyiz. Bu çok da mümkün olmasa da birkaç küçük önlem sayesinde alacağımız kalorileri bir miktar azaltmak elimizde. Peki nasıl?

Şimdi sıralayacağımız bu 6 öneri ile siz de gün içinde tüketeceğiniz öğünlerin daha hafif ve zararsız olmasını sağlayabilirsiniz. Gelin, detaylara birlikte bakalım…

 

1- Sos Kullanmayın

Ketçap, mayonez, krema ve daha birçok sos çeşidinin yemekleri çok daha lezzetli bir hale getirdiğini biliyoruz ancak lezzetin yanı sıra yemeklere bolca kalori eklediğini de unutmamak gerekir. Bir yemek kaşığında yaklaşık 50 kalori bulunan soslar yüzünden yemeğinizin zararlı olmasına neden olursunuz. Bu nedenle sosları mümkün olduğunca az kullanmalı ve yerine naneli yoğurt gibi daha hafif alternatifler üretmelisiniz.

2- Tuz Yerine Baharat Serpin

Tuz eklemenin yemekleri lezzetlendirdiği yadsınamaz ancak aşırı tuz kullanımı başta böbrek sağlığını etkilemekle beraber kronik tansiyon, obezite gibi birçok hastalığı tetiklemektedir. Bu nedenle hayatınızda mümkün olduğunca tuzu azaltmalı, yemekleri lezzetlendirmesi için tuz yerine baharat çeşitlerinden yararlanmalısınız.

3- Ekmek Yerine Marul Kullanın

Hamburger, çiğ köfte, Adana kebap gibi seçeneklerin ekmek ya da sıcacık bir lavaş arasında nasıl da leziz olduğunu biliyoruz; ancak sonrasında pişman olmamak için küçük önlemler almakta fayda olacaktır. Bu gibi besinlerden tüketmek istediğinizde ekmek ya da lavaş gibi ağır seçenekler yerine arasına koyabileceğiniz marul yapraklarını tercih ederseniz kalori miktarında önemli bir düşüş elde edebilirsiniz. Aynı zamanda bu sayede vücudunuzda yağa dönüşmesi en kolay maddelerden biri olan karbonhidratı değil size vitamin olacak sebzeleri seçmiş olursunuz. İyi teklif değil mi?

4- Porsiyonları Küçültün

Diyet yaparken en büyük yanılgılardan biri bazı besinleri tamamen kesmeniz gerektiğidir. Oysa insan bedeni çoğu zaman, yanlış besinleri tüketmekten değil yanlış besinleri doğru miktarda tüketmemekten kilo almaktadır. Dolayısı ile örneğin pilavdan tamamen vazgeçmek yerine 3 yemek kaşığı kadar tüketerek kalori miktarında önemli bir düşüş elde edebilirsiniz.

5- Şekerden Vazgeçin

Gün ortasında, dinlenmek için köşeye geçtiğinde nefis bir tatlı tüketmeye herkes bayılır fakat en azından diğer seçenekler için şekerden vazgeçmeyi deneyerek günlük aldığınız kalori miktarında önemli bir düşüş elde edebilirsiniz. Düşünün; çaya veya kahveye şeker katıyorsanız ve günde en az 2 kez bu içeceklerden tüketiyorsanız bunun size geri dönüşü 24 ile 32 kalori arasında değişmektedir. Oysa bu seçenekleri şekersiz olarak tüketmeyi denediğinizde günlük alacağınız kalori miktarını çok kolay bir şekilde düşürebilirsiniz.

6- Soda İçin

Lezzetli bir yemeğe eşlik etmesi için aklına ilk olarak asitli bir içecek gelenlerdenseniz bu alışkanlığınızı küçük bir değişimle daha faydalı ve daha kalorisiz hale getirebilirsiniz. Asitli ve bol şekerli seçenekler yerine sade soda tercih ederek içecekten ek bir kalori almayı önler, aynı zamanda soda sayesinde sindirim sürecinize önemli bir katkıda bulunur, günlük almanız gereken minerali karşılayabilirsiniz.