Bağışıklığınızı Güçlendirecek 7 Öneri

Vücudumuzu sarıp sağlığımızı tehdit eden virüslere karşı hijyen kurallarına dikkat etmek dışında neredeyse tek ve en etkili silahımız, güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmaktır.
Peki, bağışıklık sistemini güçlendirmek için nasıl beslenmeliyiz?

İşte, virüslerden korunmanız için etkili olacak beslenme önerileri…

1. Bol Su İçin

Sağlıklı bir yaşamın temel kaynağı olan su, virüslerden korunmaya çalıştığımız günlerde daha da önemli bir seçenek haline geliyor. Siz de günde yeterli miktarda su tüketimiyle hastalıklara neden olan tüm bakterilerin vücudunuzdan atılmasını kolaylaştırabilir; bağışıklık sisteminizi güçlendirerek vücudunuzu her türlü virüsten koruyabilirsiniz.


2. Sarımsak Tüketin

Birçok hastalığa karşı doğal antibiyotik görevi üstlenen sarımsak, bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için en iyi besinlerden biri. İçeriğindeki “allicin” maddesi sayesinde direncinizin artmasını sağlayan sarımsak, virüslere karşı savaşta şahane bir yardımcıdır. Siz de her gün 1 diş sarımsağı direkt suyla yutarak, çiğneyerek ya da salatalarınızın içerisine minik minik doğrayarak hem öğünlerinizi lezzetlendirebilir hem de virüslere karşı bağışıklık sisteminizi güçlendirebilirsiniz.

3. C Vitamini Tüketin

Grip, soğuk algınlığı gibi türlü hastalıklardan korunmak için geçerli olan ilk kurallardan biri bol miktarda C vitamini tüketmektir. Portakal, mandalina, brokoli, limon, kivi, kırmızı taze biber gibi C vitamini bakımından zengin besinleri düzenli olarak tüketmek; vücudunuzu her türlü virüse karşı savaşmaya hazır hale getirir. Siz de virüslerden korunmak için C vitamini içeren besinleri yeteri kadar tüketerek güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olabilirsiniz.

4. Kuru Yemişler Tüketin

Bağışıklık sistemini güçlendirme konusunda, değerli yağlar ve vitaminler içeren kuru yemiş ailesi son derece önemli. Siz de evde kalarak virüslerden korunmaya çalıştığınız günlerde badem, yer fıstığı, ay çekirdeği, fındık gibi bol E vitamini içeren kuru yemişlerden yeterli miktarda tüketerek hem evde geçen vaktinize keyif katabilir hem de bağışıklığınızın güçlenmesini sağlayabilirsiniz.

5. Sirke Tüketin

Antik zamanlardan beri çeşitli enfeksiyonlara karşı olan mücadelelerde sıkça yararlanılan sirke, virüslerden korunmak için de iyi bir yardımcıdır. Özellikle ev yapımı sirkenizden içtiğiniz suya, yediğiniz salataya birkaç damla ekleyerek tüketebilir ve bağışıklık sisteminizin güçlenmesini sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda sebze ve meyveleri iyi bir şekilde temizlemek için sirkeli suda bekletmenin de önemli adımlar arasında yer aldığını unutmayın.

6. Tarhana Çorbası Tüketin

Türk mutfağının en çok tüketilen çorbalarından biri olan tarhana, yapımında kullanılan birbirinden faydalı malzemeleri sayesinde vitamin, mineral ve antioksidanlar yönünden epey zengindir. Bu özelliği sayesinde tarhana çorbası, bağışıklık sistemini güçlendirerek virüslerden korunmaya yardımcı olur.

7. Düzenli Uyuyun

Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmek için iyi beslenmeden sonra gelen en önemli faktörlerden biri düzenli ve yeterli miktarda uyumaktır; çünkü uyku da beden ve zihnin bir besini sayılmaktadır. Yeterli miktarda uyumayan vücut, bir tehlike ile karşı karşıya olduğunu düşünerek bağışıklık sistemini yeterince koruyamaz ve direncini düşürür. Dolayısıyla mümkün olduğunca düzenli uyumaya özen göstererek bağışıklık sisteminizin güçlenmesini sağlamalısınız.