Basmati Pirincin 5 Faydası

Pirinç; farklı birçok yemek türünde kendine yer bulan, mutfaklarımızın
vazgeçilmez malzemelerinden biridir. Bazen nefis bir pilav oluverir bazense
sebze yemeğinde yer bulup doyuruculuğu artırır.
Yazımızın devamında, böylesine çok kullandığımız pirincin farklı bir çeşidini
yani basmati pirinci mercek altına alıyoruz. Nadir bulunan bir pirinç olan
basmati pirinç, uzun yıllar boyunca sofralarda yer almış bir seçenektir.
Kendinden aroması, düşük nişasta oranıyla epey sevilen bir lezzettir. Beyaz ve
kahverengi olmak üzere iki çeşidi bulunur. Himalaya Dağları’ndan akan bol
vitamin ve mineralli sularla beslenerek yetiştiği için birçok faydası bulunur.
Basmati pirincin faydalarının neler olduğunu merak ediyorsanız buyurun
detaylara…

1. Kan Şekerini Dengede Tutar

Pirinç kullanılarak yapılan yemek çeşitleri birçoğumuzun en sevdikleri arasında
yer alır ancak bu yemekler diyabet hastaları için tehlikeli olabilir. Beyaz pirinç,
yüksek glisemik indeksine sahip olması ve yoğun oranda nişasta içermesi
nedeniyle kan şekerinde ani yükselmeler yaratabilir. Basmati pirinç ise düşük
glisemik indeksine sahiptir. Bu sayede diyet yapanların ve diyabet hastalarının
tüketimine daha uygundur.

2. Alerjiye Sebep Olmaz

“Çölyak” ismiyle bilinen glüten alerjisine sahip olan kişiler, gıda seçiminde en
çok zorlanan gruplar arasında yer alır. Glüten içermeyen besinleri bulup hayat
boyu onları tüketmeleri, sağlıkları açısından çok önemlidir. Bu noktada basmati
pirinç, glüten içermemesiyle çölyak hastalarının tüketebileceği güvenli bir
seçenektir.

3. Lif Kaynağıdır

Basmati pirinç, diğer pirinç çeşitlerine göre yaklaşık %20 oranında fazla lif
içerir. Bu yönüyle tokluk hissinin uzun sürmesine yardımcı olur. Diğer yandan
bağırsakların düzenli çalışmasını sağlar. Basmati pirincin düzenli tüketimi
sayesinde sindirim sağlığının korunması mümkün hale gelir.

4. Sağlıklı Bir Karbonhidrattır

Vücudumuzun karbonhidrata da ihtiyacı vardır; ancak “kaliteli” karbonhidrata
ihtiyacı vardır. Basmati pirinç, zengin besin değerleri sayesinde kaliteli
karbonhidrat seçenekleri arasında yer alır. Vücuda daha hızlı bir şekilde ve
uzun süreli enerji kazandırır. Bu yönüyle sağlıklı beslenmek isteyen herkesin ve
sporcuların öğünlerinde yer verilmesi önerilen bir seçenektir.

5. Kalp Sağlığını Korur

Düzenli olarak tüketilen tüm gıdalar, kalp sağlığını doğrudan etkiler. Bu yüzden
her bir gıdanın özenle seçilmesi önemlidir. Basmati pirinç, düşük seviyede
doymuş yağ oranına sahip olmasıyla kalp sağlığı için en iyi seçeneklerden
biridir. Kan basıncının düşmesini ve kolesterol seviyesinin dengelenmesini
sağlayarak kalbin yorulmasını önler.

Siz de daha sağlıklı bir beslenme için diğer pirinçler yerine basmati pirinci
tercih edebilirsiniz. Dilediğiniz basmati pirinç için Migros Sanal Market
üzerinden hemen siparişinizi verebilirsiniz: