Bazen Diyet Yetmez: Metabolizma Yavaşlığının 5 Nedeni

Hayalinizdeki vücuda ve sağlık değerlerine kavuşabilmek için diyete başladınız.
Diyetinizi istikrarla devam ettiriyor, hızla hafiflemeyi diliyorsunuz. Fakat o da
ne? Süreç, hiç de hayal ettiğiniz gibi devam etmiyor! Yaptığınız diyete karşılık
elde ettiğiniz sonuçlar tatmin edici değil. Kilonuz çok yavaş eksiliyor hatta uzun
süre durağan kalıyor. Eğer siz de böyle bir durumla karşı karşıyaysanız
inancınızı kaybetmeden önce aklınıza getirmeniz gereken bir ihtimal var; evet,
metabolizma yavaşlığı… Metabolizmanız olması gerekenden daha yavaş
çalışıyor ve diyetinize taş koyuyor olabilir. Peki, bunun nedeni ya da nedenleri
neler olabilir? Yazımızın devamında bu soruya cevap aradık. Buyurun,
ihtimalleri birlikte inceleyelim…

1. Katı Diyetler

Birçok insan daha kısa sürede daha büyük sonuçlara ulaşabilmek için katı
diyetlere sıkça başvurur. Özellikle karbonhidrat ve yağ miktarının ciddi oranda
kısıtlandığı bu diyetler, ilk başlarda kilo vermeyi sağlasa dahi bunun sağlıklı bir
yöntem olmadığını bilmek gerekir. Katı diyetler tüm vücut dengesini
etkileyebilir. İlerleyen zamanda vücut, bu değişimin farkına varır ve alınan her
gıdayı depolamaya başlayarak az kaloriyle yaşamayı öğrenir. Yani, günlük gıda
tüketim miktarı ne kadar kısıtlanırsa metabolizma da o gıdaları kaybetmemek
için çalışmamaya başlar. Dolayısıyla yavaşlar ve kişinin kilo vermesini
sağlamak yerine kilo almasına neden olur.

2. Yetersiz Uyku

Kilo veremediğinizden şikâyet ediyorsanız yetersiz uyuyor olabilir misiniz?
Hormon salınımlarının düzenli olabilmesi için her yetişkinin günde 7-9 saat
arası kaliteli bir uyku uyuması gerekir. Bu sayede diyabet, obezite gibi birçok
tehlike önlenmiş olur. Yaptığınız diyete yeterli uykuyu da ekleyerek
metabolizmanızın daha iyi ve hızlı çalışmasını sağlayabilirsiniz.

3. Hareketsizlik

İyi bir diyet programının iyi bir spor programı olmadan tamamlanmadığını
biliyoruz. Peki, spor yapmanın vücudun sıkılaşmasını ve daha iyi görünmesini
sağlamaktan başka ne gibi faydası olabilir? Tabii ki metabolizmayı
hızlandırmak… Eğer ki metabolizma hızınız düşükse yeterli miktarda hareket
etmiyor olabilirsiniz. Düzenli uygulayabileceğiniz egzersizler sayesinde
vücudunuzdaki kas oranını artırabilir, dolayısıyla bazal metabolizmanızı
hızlandırabilir ve kilo vermenizi kolaylaştırabilirsiniz.

4. Su İçmemek

Kabul edelim ki çoğumuzun su içme alışkanlığı bulunmuyor. Oysa su içmek iç
organlarımızdan cildimize kadar sağlık taşımanın yanı sıra metabolizmanın da
hızlanmasını sağlıyor. Eğer ki kilo veremediğiniz düşünüyorsanız su içmeye
daha çok özen göstermeniz gerekebilir. Gün içerisinde kilonuza uygun
miktarda su içerek metabolizmanızı hızlandırır, gıdaların hazmını kolaylaştırır
ve gıdalardan alacağınız faydayı artırırsınız.

5. Yetersiz Protein Almak

Protein, metabolizmanın hızlı çalışabilmesinde rol oynayan en önemli
mineraldir. Aynı zamanda diyet sürecinde zayıflamadan kaynaklı cilt sarkma ve
çökmelerinin de önlenmesini sağlar. Dolayısıyla protein yönünden fakir bir
diyet programı, sağlıksız bir seçim olup hem metabolizmanızın yavaşlamasına
hem de cildinizin kötüleşmesine neden olur.

 

Sağlıklı bir şekilde zayıflamak isteyenlerin ihtiyacı olan her şey Migros Sanal Market’te! Sipariş vermek için hemen tıklayın.