Beslenmenin Anahtarı: Postbiyotik Nedir?

Uzmanların dilinden düşürmediği probiyotik ve prebiyotik gıdaların bağırsak
sağlığı için ne denli önemli olduğunu artık biliyoruz. Peki, bir adım daha öteye
gidip postbiyotik gıdalarla tanışmaya ne dersiniz? Sıradaki içeriğimizde
postbiyotik seçenekleri mercek altına aldık. Postbiyotik nedir, metabolizmaya
katkıları nelerdir bir bir sıraladık. Gelin, detaylara birlikte bakalım…

1. Postbiyotik Nedir?

Mikroorganizmaların ortama verdikleri kısa zincirli yağ asitleri ve bakteriyosin
gibi küçük moleküllü metabolik yan gıdalardır. Probiyotik bakterilerin ürettiği
ürünler olarak da tanımlamak mümkündür. İsmi çok geçmese de postbiyotik
gıdalar da en az probiyotik ve prebiyotik gıdalar kadar sağlığımızda önemli bir
yer tutar.

2. Sindirim Sonrası İçin Önemlidir

Pre: Önce Pro: İçin Post: Sonra anlamlarına gelir. Postbiyotik denince de
sindirimden sonra etkili olan gıdalar olduğunu anlamak gerekir. Probiyotik
mikroorganizmalar, prebiyotiklerle beslenir, bunun sonucunda da
postbiyotikler oluşur. Dolayısıyla sağlıklı bir beslenme planında hepsinin bir
bütün olduğunu söylemek mümkündür.

3. Postbiyotiklerin Faydaları Nelerdir?

Postbiyotiklerin sağlık için birçok faydası mevcuttur. İşte, o faydalardan
bazıları:

  •  İnflamasyonları azaltmaya yardımcı olur. Bu sayede vücutta iltihap
    oluşumunu önler, mevcut iltihapların iyileşme sürecini kısaltır.
  •  Kan basıncını düşürmeye yardımcı olur. Bu sayede hipertansiyon gibi
    kronik hastalıkların riskini ve etkilerini en aza indirir.
  •  Bağırsaktaki faydalı bakterileri korur, bağırsak sağlığını iyileştirir. Bu
    sayede sindirimi rahatlatır ve bağırsak yangısı gibi çeşitli hastalıklardan
    korur.
  •  Oksidatif stresi azaltmaya yardımcı olur. Bu sayede kişiye daha mutlu bir
    ruh hali verir.
  •  Cildin yapısını iyileştirerek cilde güzellik ve sağlık kazandırır.
  •  Bağışıklık sisteminin güçlenmesine katkıda bulunur. Bu sayede çeşitli
    hastalıklardan korur.
  •  Kanser hücrelerinin oluşmasını ve büyümesini engeller.

4. Postbiyotik Üretimini Artıran Gıdalar Hangileridir?

Beslenme planınıza bazı gıdaları dahil ederek vücudunuzdaki postbiyotik
üretimine katkıda bulunabilirsiniz. İşte, o gıdalardan bazıları:

  •  Ev yapımı elma sirkesi
  •  Tereyağı ve peynir
  •  Spirulina
  •  Yoğun lifli gıdalar
  •  Mantarlar
  •  Ev yapımı kefir
  •  Ev yapımı turşu

    Siz de bu tip gıdaları yeterli miktarda tüketerek daha sağlıklı bir yaşam
    sürebilirsiniz.

 

Süt ve kahvaltılık ürünlerinizi Migros Sanal Market üzerinden sipariş edebilirsiniz. Sipariş vermek için hemen tıklayın.