Birlikte Tüketildiklerinde Daha Faydalı Olan Besinler

Yeterli miktarda tüketilen her besinin vücuda farklı faydaları bulunur; ancak
bazı besinler bir araya geldiğinde bu faydalar katlanır. Birlikte tüketildiklerinde
daha faydalı olan besinlerin hangileri olduğunu öğrenmek için yazımızın
devamını inceleyebilirsiniz.
İşte, vücudunuzu daha fazla faydayla tanıştırmak için bundan sonra ayrı
düşürmemeniz gereken besinler…

1. Ispanak ve Narenciye

Ispanak, kış aylarında tüketilebilecek yeşil yapraklı sebzelerden biridir. Zengin
mi zengin demir içeriğine sahip olup sağlığa çok iyi gelmesiyle bilinir; ancak
ondan faydalanmak öyle tek başına pek mümkün değildir. Yanına limon ya da
portakal gibi narenciyelerin gücünü de eklemek gerekir.
Siz de ıspanağın içeriğindeki demirin vücudunuzda daha kolay emilmesini
sağlamak ve ıspanaktan daha fazla yararlanmak için güzel bir ıspanak salatası
yapabilir, üzerine limon suyu sıkıp içine portakal dilimleri ekleyebilirsiniz. Bu
sayede hem daha lezzetli hem daha renkli hem de daha vitaminli bir sonuç elde
edebilirsiniz.


2. Elma ve Bitter Çikolata

Her gün 1 adet elmanın sağlık için çok faydalı olduğunu, bir parça bitter
çikolatanın kalp sağlığını koruduğunu mutlaka duymuşsunuzdur. Peki ya, bu iki
ayrı besinin bir araya geldiğinde küçük ve nefis bir mucize doğurduğundan da
haberdar mısınız? Bitter çikolata ve elmayı beraber tüketerek elmanın
antioksidan oranının artmasını sağlayabilirsiniz. Bu sayede vücudunuzdaki
zararlı toksinleri etkisiz hale getirebilir, daha sağlıklı bir şekilde devam
edebilirsiniz.


3. Köri ve Balık

Hint mutfağının en önemli baharatı olan köri, genelde sos haline gelip et ve
tavuk yemeklerine çok yakışmasıyla bilinir; ancak burada körinin bambaşka bir
yönünden bahsedeceğiz. Köri, içerisinde yer alan “curcumin” ismindeki
maddeyle kansere karşı savaşta çok etkili güce sahip olan bir seçenektir.
Balıkta bulunan DHA isimli yağ çeşidiyle birleştiğindeyse bu etkisi epey artar.
Siz de balık pişirdiğinizde üzerine köri ekleyerek çok daha faydalı ve lezzetli bir
öğün tüketebilirsiniz.


4. Zerdeçal ve Karabiber

Günümüzün en tehlikeli hastalığı olan kansere karşı korunmada elimizdeki altın
seçeneklerden biri, zerdeçaldır. Yapılan birçok araştırmada zerdeçalın kanser
hücrelerinin büyümesini engellediği kanıtlanmıştır; ancak içeriğindeki
“curcumin” isimli maddenin bağırsaklardaki emilimi yetersizdir. Bunun ilacı ise
karabiberde bulunan “piperine” adlı maddedir. Zerdeçal, karabiberle birlikte
tüketildiğinde faydasını arttırır. Siz de zerdeçal eklediğiniz yemeklere mutlaka
bir de karabiber eklemeyi unutmayın.

5. Sebze Çeşitleri ve Yoğurt

Sıradaki önerimizde, hangi yemekle birlikte olursa olsun o yemeğin lezzetini
katlayan, âdeta joker bir seçenek olan yoğurt yer alıyor. Sebzelerle birlikte
tüketildiğinde yoğurdun içerisindeki kalsiyumun vücuttaki emiliminin artması
sağlanıyor. Bundan sonra siz de sebze yemeklerinizin yanında mutlaka yoğurt
kaşıklayarak çok daha nefis bir yemek tüketebilir ve daha faydalı bir sonuca
ulaşabilirsiniz.


6. Et ve Yeşillikler

Et tüketimi, ihtiyacımız olan protein miktarını karşılamak açısından önemli olsa
da sindirim sistemini zorlamaktadır. Bunu önlemek için ise yeşillikler iyi bir
yardımcıdır. Et yemeklerini tek başına tüketmek yerine bol salata ile tüketerek
sindirim sürecinin kolaylaşmasını sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda ikisini bir
araya getirerek vücuttaki demir emiliminin de artmasına katkıda bulunursunuz.