Çağımızın Yükü: Stres Yönetimi İçin 5 Öneri

Stres; olumsuz olaylardan etkilenmemiz sonucunda fiziksel ya da psikolojik
tepkiler vermemizdir. Hayatımızın pek çok döneminde az ya da çok mevcut olup
başa çıkmayı öğrenmemiz gereken bir problemdir. Bir hastalık olarak
tanımlanmasa da kontrol altına alınmadığı takdirde bir hastalık kadar zarar
verebilir. Bu yüzden stres yönetimi iyi bilinmelidir.
Yazımızın devamında stresle başa çıkabilmek için etkili öneriler bulabilir,
hayatınızı olumlu yönde değiştirebilirsiniz. Gelin, stres yönetimi hakkında
detaylara birlikte bakalım…

1. Stres Kaynaklarını Saptayın

Stres kaynağının anlaşılması, stresle baş etme yöntemlerini geliştirmeyi
kolaylaştırır. Bu yüzden strese neden olan asıl durumlara odaklanmak gerekir.
Stres kaynağınızı; düzen değişimleri, sınav dönemi gibi durumlar oluşturabilir.
Bu gibi durumların yanı sıra hayata olumsuz bakış gibi kronik stres
kaynaklarına da sahip olabilirsiniz. Örneğin; asıl stres sebebi, işinizin
yoğunluğundan değil de erteleme alışkanlığınızdan kaynaklanabilir. Erteleme
alışkanlığından kurtulduğunuzda stresten de kurtulabilirsiniz.

2. Günlük Tutun

Kendinize bir “stres defteri” hazırlayarak farkındalığınızı artırabilirsiniz. Stres
yaşamanıza neden olan durumu, stres anında aklınızdan geçenleri, nasıl
tepkiler verdiğinizi defterinize not alın. Bu sayede stres kaynaklarını daha iyi
tanıyabilirsiniz, farkındalığınızı artırarak çözüm yöntemlerini daha rahat
görebilirsiniz.

3. Güzel Alışkanlıklar Edinin

Stresle başa çıkabilmek için en etkili yöntemlerden biri de kişinin kendini mutlu
edecek aktiviteler bulmasıdır. Spor, sağlıklı beslenmek, düzenli uyumak, sosyal
ilişkileri sürdürmek, hobi edinip buna sadık kalmak, müzik dinlemek,
meditasyon gibi aktiviteler stresle başa çıkma gücünü artırır. Siz de hayatta ne
sevdiğinizi bulup düzenli uygulayarak daha iyi bir ruh haline sahip olabilirsiniz.

4. Hayvanlarla Vakit Geçirin

Hayvanlarla kısa bir vakit geçirmek, oksitosin hormonunu harekete geçirir.
Mırlayan bir kediyle oynamak, köpekle göz teması kurmak stresin azalmasına
yardımcı olur. Siz de daha iyi bir ruh hali için hayvanlarla arkadaşlık kurabilir,
evinizi onlarla paylaşabilirsiniz.

5. Yardım Almaktan Çekinmeyin

Stresi kontrol edememek, hayatı ve sağlığı olumsuz yönde etkileyen bir
durumdur. Bu nedenle genellikle göz ardı edilmesinin aksine derhal kontrol
altına alınması önemlidir. Gerekirse profesyonel bir yardım alarak konunun
üzerine gidilmeli ve güzel bir değişim için adım atılmalıdır. Siz de stres
yönetimini başaramadığınızı düşünüyorsanız bir uzmandan destek alarak
hayatınızı güzel yönde değiştirebilirsiniz.

 

Tüm hazırlıklar tamamlansın, okullar açılıyor! Çocuğunuzun okul ihtiyaçlarını Migros Sanal Market üzerinden sipariş edebilirsiniz. Sipariş oluşturmak için hemen tıklayın.