Chia Tohumunun 5 Farklı Kullanım Alanı

Orta Amerika’da yetişen chia tohumu; temiz beslenmek isteyen, formuna dikkat edenlerin
favori seçeneklerinden biridir. Glüten içermemesi, sağlıklı yağlar, vitamin ve mineraller,
antioksidanlar bakımından zengin olmasıyla âdeta şifa doludur.
Chia tohumuyla yeni tanışanlar, onu nasıl tüketeceğini pek bilmeyenler için yazımızın
devamında chia tohumunun farklı kullanım alanlarını sıraladık. Siz de bu farklı kullanım
alanlarını öğrenip hayatınıza dahil edebilirsiniz. İşte, chia tohumunun 5 farklı kullanım
alanı…

1. Yumurta Yerine Kullanabilirsiniz

Yumurta; yemek tariflerinde malzemelerin birbirini tutması açısından oldukça önemlidir.
Öyle ki yumurta kullanılmadığında birçok tarifin tadı ve kıvamı tamamen değişip
bozulabilir. Bu durum, çeşitli sebeplerden dolayı yumurta tüketmeyi tercih etmeyenleri
üzebilir; tabii, chia tohumuyla tanışmazlarsa! Chia tohumu, suya batırıldığında jelatinimsi
bir doku geliştirme özelliği sayesinde yumurta muadili olarak kullanılabilen bir gıdadır. 1
yemek kaşığı öğütülmüş chia tohumuyla 3 yemek kaşığı ılık suyu karıştırarak siz de 1 adet
yumurtanın yerine rahatlıkla geçirebileceğiniz bir malzeme elde edebilirsiniz.

2. Puding Yapabilirsiniz

Bol çikolatalı ya da taze meyveli bir puding ne kadar da mutlu eder; ama sonrasında
pişman eden kalorisi olmasa… Siz de pudingi kaşık kaşık tükettikten sonra zamanı geri
döndürmek isteyenlerdenseniz chia tohumu yardımınıza koşabilir. Chia tohumu sağlıklı bir
puding yapabilmeniz için ideal bir malzemedir. Siz de chia tohumunu düşük kalorili bir
puding yapmak için kullanmak isterseniz sayfamızı ziyaret ederek chia puding tarifimizi
öğrenebilirsiniz:

Chia Puding Tarifi

Ananaslı Chia Pudingi Tarifi

3. Un Yerine Kullanabilirsiniz

Un; birçok tarifte bağlayıcı görevi gören, kıvamı belirleyen en önemli malzemelerden
biridir; ancak yüksek kalorisi, zor sindirilmesi gibi sebeplerden tercih edilmeyebilir. Siz de
un kullanmak istemeyenlerdenseniz chia tohumunu öğüttükten sonra krep, ekmek, kek,
makarna gibi tariflerde un yerine kullanabilir, hafif sonuçlara ulaşabilirsiniz.

4. Çay Yapabilirsiniz

Chia tohumuyla leziz öğünler yapabileceğiniz gibi yorgunluğunuzu alacak bir çay da
yapabilirsiniz. Kaynamış bir bardak suyun içinde 2 çay kaşığı chia tohumunu 5 dakika
bekletip süzdükten sonra fayda dolu bir çay elde edebilir, keyifle içebilirsiniz.

5. Yemeklere Ekleyebilirsiniz

Chia tohumu, kullanımı en kolay malzemelerden biridir. Dolayısıyla pişirilmeyen yemeklere
dahi eklenebilir. Siz de chia tohumunu yemek, çorba, smoothie, yulaf lapası, salata hatta
reçel gibi dilediğiniz her tarife ekleyerek sağlıklı ve besleyici bir öğün hazırlayabilirsiniz.

 

Delba chialı yulaflı tam tahıllı ekmek ile sağlıklı bir öğüne ne dersiniz? Satın almak için hemen tıklayın.

Yayla Gurme chia tohumu ile ister lezzetli salatalar ister keyifli bir çay yapın! Satın almak için hemen tıklayın.