Çiğ Haliyle Daha Faydalı Olan 5 Besin

Çiğ beslenme, son yıllarda adını sıkça duymaya başladığımız bir yaşam
felsefesidir. Bu felsefede, pişirilen gıdaların besin değerlerini kaybettiğine
inanılır ve birçok gıdanın pişirmeden tüketilmesi gerektiği savunulur. Yazımızın
içeriğinde pişirilmeden tüketilmesinin daha faydalı olduğu bazı seçenekleri
sizin için sıraladık. Siz de bu seçenekleri bundan sonra çiğ olarak tüketebilir,
daha çok fayda sağlayabilirsiniz. İşte, detaylar…

1. Ispanak

Ispanak; kış ayları geldiğinde, vücudumuz “Demir ihtiyacım var.” diye alarm
verdiğinde sıkça tükettiğimiz sebzelerden biridir. Bol yoğurtla tadına doyum
olmaz. Ancak büyük bir çoğunluğumuz ıspanağı pişirdikten sonra tüketmeyi
tercih eder. Oysa ıspanak, çiğ haliyle çok daha sağlıklı bir gıdadır. Ispanağın
çiğ hali âdeta lif kaynağıdır. Siz de ıspanağı pişirmeden salata halinde tüketerek
vücudunuz için daha çok fayda elde edebilirsiniz.

Leziz bir ıspanak salatası tarifi için sayfamızı ziyaret edebilirsiniz:

Ispanak Salatası

2. Mantar

Izgara, sote, fırın derken mantar; birçok tarifteki leziz halleriyle gönlümüzü
çalan sebzelerden biridir. Hem hafiftir hem de içerdiği bolca proteinle uzun
süren tokluk hissi verir. Şimdi size küçük bir veriyoruz; mantarın da çiğ hali,
pişirilmiş haline göre çok daha faydalıdır. Üstelik daha lezzetli bile sayılır! Siz
de pratik bir tarif arıyorsanız mantarı hiç pişirmeden yeşilliklerle karıştırabilir,
bayıla bayıla tüketebilirsiniz.


3. Karnabahar

Karnabahar, en kartopu haliyle vücudunuzdaki mikropları kırmaya geliyor!
Karnabaharın çiğ hali, pişmiş haline göre daha fazla C vitamini içeriyor. Bu
yönüyle bağışıklık sisteminizi güçlendirip sizi hastalıklardan korumaya yetiyor.
Çiğ karnabahara küçük çiçekler halinde ya da rendeleyerek salatalarınızda yer
verebilir, farklı ve daha faydalı bir lezzet deneyimi yaşayabilirsiniz.

4. Kereviz

Kereviz; birçok vitamin ve mineral bakımından zengin olup herkesin mutlaka
tüketmesi gereken gıdalar arasında yer alsa da herkes tarafından pek de
sevilmeyen bir lezzettir. Siz de kereviz yemeğinden pek
hoşlanmayanlardansanız bu güzel haberimiz sizin için gelsin. Kerevizi çiğ
olarak tüketmek, vücut için daha faydalıdır. Eğer ki kerevize bir de çiğ haliyle
şans vermek isterseniz çiğ kereviz salatası tarifimiz için sayfamızı ziyaret
edebilirsiniz:

Çiğ Kereviz Salatası

5. Brokoli

Vitamin, mineral, folik asit ve lif kaynağı olan brokoli; çiğ haliyle çok daha fazla
fayda sağlayan bir diğer sebzedir. Brokoliyi de tıpkı karnabahar gibi çiçeklerine
ayırarak ya da rendeleyerek salata halinde tüketebilir, şifa bulabilirsiniz. Brokoli
salatanıza bir de sarımsaklı, zeytinyağlı sos gezdirmeyi sakın unutmayın!
Brokoli salatası nasıl yapılır, sayfamızı ziyaret ederek öğrenebilirsiniz:

Brokoli Salatası

 

Leva House Salata Kasesi ile öğününüzün daha şık görünmesini sağlayabilir ve iştahınızı kabartmasına yardımcı olabilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.

 

Kühne %100 Nar Ekşisi ile çiğ tüketeceğiniz sebzeleri lezzetlendirebilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.