Daha Faydalı Beslenmenizi Sağlayacak 6 Teknik

Faydalı olarak bildiğimiz birçok besini yanlış pişirme yöntemleri, yanlış miktarlar ya da
yanlış ek malzemeler nedeniyle faydasız hale getirebiliyoruz. Siz de yazımızın içeriğini
inceleyerek bilmeden yaptığınız yanlışlıkları öğrenebilir, bundan sonra beslenme adına
daha doğru adımlar atabilirsiniz.
İşte, daha faydalı beslenmenizi sağlayacak 6 teknik…

1. Tahini Çoğaltın

Tahin-pekmez, birçoğumuzun kahvaltıdaki vazgeçilmez besinidir. En uyumlu, en lezzetli
birlikteliklerden biri olan bu ikili; kahvaltı mutluluğunu ikiye katlar, güne enerji katar. Siz
de tahin-pekmez ikilisini sık tüketenlerdenseniz bilmeniz gereken küçük bir nokta var. Bu
ikiliyi hazırlarken pekmez yerine daha çok tahin ekleyerek alacağınız faydayı
arttırabilirsiniz. En sağlıklı yağ çeşitlerinden biri olan tahini arttırıp pekmezi azaltarak kan
şekerinizi dengede tutabilir, organlarınızın daha iyi çalışmasına katkıda bulunabilirsiniz.


2. Çok Küçük Doğramayın

Yemek pişirmenin ilk adımlarından biri, malzemeleri küçük küçük doğramaktır. Ancak bu
işlem abartılıp malzemeler aşırı küçük olacak şekilde doğrandığında pişirme sırasında tüm
vitaminlerin kaybolacağı unutulmamalıdır. Bunun yerine malzemeleri orta büyüklükte
doğramayı tercih edebilir, besin değerlerini koruyabilirsiniz.


3. Sarımsağı Bekletin

Mutfakların olmazsa olmazı, vücudumuzun antibiyotiği olan sarımsağın faydalarını
katlamaya ne dersiniz?
Sarımsağı tüketmeden önce minik minik kesin ve 10 dakika kadar bekletip öyle tüketmeye
geçin. Bu sayede sarımsağın faydalı olmasını sağlayan, içerisindeki en önemli madde olan
”allisin” maddesini aktive edebilir, alacağınız faydayı katlayabilirsiniz.


4. Zeytinyağlıları Isıtmayın

Tam mevsiminde sebzelerden pişmiş, nefis bir zeytinyağlı yemeğin nasıl da mutlu ettiğini
biliriz. Peki ya, ertesi güne kalan zeytinyağlı yemeği ısıtmamamız gerektiğini biliyor muyuz?
Pişirdiğiniz sebze yemeklerini ısıtarak onlara tekrar ısı uygularsanız besin değerlerinin yok
olmasına neden olabilirsiniz. Bunun yerine yemeden çok önce buzdolabından çıkarıp oda
ısısına getirerek besin değerlerinin korunmasını sağlayın. Göreceksiniz, böyle daha lezzetli
de olacak!


5. Keten Tohumunu Öğütün

Keten tohumu; omletten granola kasesine kadar kendine yer bulan, şifa dolu
seçeneklerden biridir. Tabii, öğütüldükten sonra! Kimi zaman üşenip susam gibi görünen
haliyle kullanmayı tercih ettiğimiz keten tohumunun pek faydalı olmadığını bilmelisiniz.
Bunun yerine toz haline getirerek tüketirseniz keten tohumunun faydalarını açığa
çıkarabilir, vücuttaki emilimine katkıda bulunabilirsiniz.

6. Zerdeçalı Harmanlayın

Zerdeçal; kötü huylu hücrelerin büyümesini engelleyip kanserden koruyabilen en önemli
baharat çeşididir. Bazen süt içerisinde bazen de salata, sulu yemek gibi birçok tarifin
içerisinde kullanılabilir; ancak faydasını arttırmak için başka malzemelere ihtiyaç duyar.
Zerdeçaldan alacağınız faydayı arttırmak istiyorsanız onu bir miktar karabiber ve
zeytinyağıyla karıştırmayı unutmamalısınız.

 

Daha sağlıklı beslenmenize yardımcı olacak her şey Migros Sanal Market’te!

Migros tahin ve pekmez size iyi gelecek! Satın almak için hemen tıklayın.

Sinbo kahve ve baharat öğütücü mutfakta her zaman işinize yarayacak bir yardımcı! Satın almak için hemen tıklayın.