Daha Kaliteli Bir Uyku İçin 6 Öneri

Ne kadar çok uyusanızda güne istediğiniz gibi başlayamıyor, günün yorgunluğunu bir türlü üzerinizden atamıyor musunuz?

Yeterli miktarda, kaliteli bir uyku aslında pek çok değişkene bağlı; yatak odasının sıcaklığı, yatak seçimi, beslenme düzeniniz, stres seviyeniz bu etkenlerden sadece bir kaçı. Özelikle yaşınız ilerledikçe uyku düzeninizde değişimler olmaya başlar, örneğin uyku süreniz azalır ve uyku problemleriniz artar. 

uyku-sorunlari

1. Sağlıklı bir uyku içinse anahtar kelimeyi veriyoruz: Serotonin

Depresyondan migrene, hiperaktiflikten obeziteye kadar çoğu problemin altında yatan sebep aslında serotonin azlığı oluyor.  Peki, serotonin doğal yollarla nasıl arttırılır?

migrostvblog_uykumolasi_v1_200617

2. Serotonin açısından zengin besinleri tüketin

B vitaminleri bakımından zengin esmer pirinç, buğday tohumu, kepekli tahıllar, maya özü gibi besinler serotonin üretimine yardımcı olan gıdalar arasındadır. Somon, ton balığı gibi balıklar ila tavuk ve hindi gibi kümes hayvanları serotonini arttırmaya yardımcı olur.

Keten tohumu, susam, yer fıstığı, badem ve kaju gibi yemişleri de ara öğün olarak tüketebilirsiniz.

Portrait of a nervous young man looking at laptop against white background

 

3. Çikolata Yiyin

Birçok insan çikolata yediğinde kendisini çok mutlu hissettiğini söyler. Bu söylemlerinde son derece haklıdırlar. Çünkü çikolata içerisinde de bol miktarda aminler bulunur. Aminler serotonin hormonu üretimi üzerinde olumlu etkiye sahiptir.

bitter-cikolata

4. Kafeini Azaltın

Kafein sizi tok tutup ayılmanızı sağlasa da gün içerisinde iki bardaktan fazla kafein tüketimi uykunuzu olumsuz etkiliyor. Gün içerisinde daha sık su ve bitki çayı içerek kafeini azaltabilirsiniz.

kahve

5. Masaj Yaptırın

Birçok araştırmaya göre masaj yaptırmak serotonin üretimini artırıyor. Masaj yaptırırken bazı tetik noktalara baskı yapılması tüm vücudumuzu uyarıp, gevşememizi ve rahatlamamızı sağlıyor. Böylelikle masaj sonrasında kendimizi hafiflemiş ve daha pozitif hissediyoruz. Bu yüzden de kolaylıkla masaj sırasında ya da sonrasında uykuya dalabiliyoruz.

kaliteli uyku

6. Güneş Işığı Alın

İnsanlar birkaç yüzyıl öncesine kadar zamanlarının çoğunu dışarıda geçiriyordu. Oysa günümüz insanı fabrikaların, ofislerin içine hapsolmuş durumda. Güneş ışığının D vitamini üretimini artırdığı herkes bilir ve D vitamini serotonin üretiminde büyük rol oynar.