Daha Kolay Uyumanızı Sağlayacak Uyku Dostu 10 Atıştırmalık

Hepimiz zaman zaman uykusuzluk problemi çekmişizdir. Uykuya dalmakta sorun yaşayanlar ya da rahat uyuyamayanlara birçok yöntem önerilir. Koyunları ya da alfabeyi baştan sona saymak bu yöntemlerden bazıları. Siz de hepsini denediyseniz ve hiçbiri işe yaramadıysa sağlıklı yaşama yönelmekte fayda var.

Sağlıklı ve uyku getiren yiyeceklerle derin bir uyku çekmek mümkün. İşte uykuya dalmanızı kolaylaştıracak 10 içecek ve atıştırmalık:

1. Sıcak Süt!

Yapılan birçok araştırmanın sonucuna göre sıcak süt iyi bir uyku çekmenizi sağlıyor. Buna ek olarak da tehlikeli stresin yarattığı bazal kortizol seviyenizi düşürüyor. Laktoza duyarlı olanlar badem sütünü tercih edebilirler.

sut

2. Protein ve Karbonhidratlar!

Yatmadan yarım saat önce fıstık ezmesini krakerin üzerine sürüp yemeyi deneyin. Bilim adamları yatmadan önce ağır yemek yemeyi önermiyor fakat küçük bir krakerin üzerine peynir ya da fıstık ezmesi sürüp yemenin mide yormadan rahat bir uyku getirdiğini destekliyor.

Fıstık Ezmesi Tarifi

3. Badem!

Bu küçük yemişler uykuyu birkaç nedenden dolayı rahatlatıyor. Protein, kan şekerini düşürüyor ve bademler magnezyum açısından zengin olduğu için uyku getiriyor. Yatmadan yarım saat önce bir avuç badem yemeyi deneyin, etkisini göreceksiniz!

badem

4. Papatya Çayı!

Papatya çayı, uykusuzluk problemi çeken insanlara her zaman önerilen bir içecektir. Bu çayın dinlendirici ve rahatlatıcı etkisi vücudumuzda tam bir uyku ilacı etkisi yaratıyor! Yatmadan bir saat önce içilen papatya çayı çok daha rahat bir uyku çekmenizi sağlayacak!

papatya-cayi

5. Soya Fasulyesi!

Bu tuzlu atıştırmalığın önemli bir faydası menopoz semptomlarını azaltması ve sıcak basmalarını önlemesi. Yatmadan önce iki bardak soya fasulyesini bir tutam tuz, yarım çay kaşığı zeytinyağı ve bir diş sarımsakla karıştırıp tüketebilirsiniz!

soya_sosu

6. Muz!

Muz, mineraller açısından zengin olduğu için kasları gevşetiyor. Magnezyum ve potasyum bu mineraller arasında en etkili olanlar. Ekstra rahatlık için biraz fıstık ezmesiyle birlikte tüketebilirsiniz!

muz-dilimleri

7. Yoğurt!

Yoğurt, doğal triptofan içerir. Bu aminoasit uykuyu güçlendirir, rahat uyku çekmenizi sağlar. Sıcak sütte de olan bu aminoasit, yoğurt olarak yendiğinde daha çabuk sindiriliyor!

yoğurt

8. Yeşil Çay!

Kafeinsiz yeşil çay birçok açıdan rahat uyku çekmenizi sağlıyor. Birçok aminoasit içeren bu içecek sağlıklı bir uyku için tam aradığınız tat! Yatmadan birkaç saat önce bile tüketildiğinde yoğun rahatlama sağlıyor!

yesılcay

9. Balık!

Çoğu balık, özellikle somon ve ton balığı, vücutta melatonin salgılanmasını artırıyor. İçindeki B6 vitamini sinirleri gevşetiyor ve aynı zamanda huzursuz bacak sendromunu engelliyor! Uyku problemi çekenler yatmadan birkaç saat önce balık tüketebilirler.

migrostvblog_ispanaklisomon_v1_220317

10. Yulaf Ezmesi!

Yatmadan önce sütün yanında yulaf ezmeli kurabiye yemeyi deneyin. Yakın zamandaki çalışmalar yulaf ezmesinin melatonin ve karmaşık karbonhidrat içerdiğini ve bu besinlerin uyku problemini azalttığını ortaya çıkardı!

Kuru Meyveli Yulaflı Kurabiye Tarifi