Daha Kolay Uyumanızı Sağlayacak 7 Yiyecek!

Uyku bu; gün gelir kuzular kokoreç olur, gün gelir rakamlar binleri bulur. Vücut uyusa bile beyin uyumayınca da her gece yorgun ölesiye modu aktifleşir. Daha önce şu yazımızda uyku ile barışmanızın çeşitli yollarını paylaşmıştık. Ancak yazımıza tıkladığınıza göre görünen o ki işe yaramamış 🙁 E olsun biz de işi mutfağa dökeriz! Sizi uykuya kolayca teslim eden bazı yiyecekler var, uzmanlar araştırmış bize de paylaşması düştü. Yastığı yorganı kapın, uyumaya gidiyoruz!

uyku

1- Balık!

Özellikle somon ve ton balığının içinde B6 vitamini var. B6 vitamini de bedeni rahatlattığından uykuya yolculuğu daha kolaylaştırıyor.

balık yemekleri

2- Mayhoş Vişne Suyu!

Vişne suyunun uyku verme özelliği, içindeki melatoninden kaynaklanıyor. Bu madde, vücudun uykuya teslim olmasını sağlıyor. Uykusuzluk çeken kişinin günde 2 bardak içmesi, gece uykusunu daha ‘çekilebilir’ kılabiliyor. Tabi işin şeker vs durumları ayrı bir konu başlığı.

vişne suyu

3- Yoğurt!

Sütün kardeşi, zengin kalsiyum kaynağı. Daha süt / yoğurt derken bile esnemeye başlamak, sanırız işi özetliyor.

yoğurt

4- Bulgur!

Bulgur, magnezyum bakımından zengin. Bu ‘zengin’lik de uykuyu getiriyor; rahat insanın hali bir başka 🙂

bulgur

5- Muz!

Serotonin ve melatonin hormonlarının salınımını arttıran muz, içerdiği magnezyumla da kasları gevşetiyor.

muz

6- Bal!

İçindeki şeker, beyine ‘uyu’ komutunu verdi vereli, yastıkla buluşmak hiç bu kadar şahane olmamıştı! Balın meziyetleri bitmek bilmiyor, şu mucizelere bir bakar mısınız?

bal

7- Keten Tohumu!

Süt veya yoğurtla birlikte tüketebileceğiniz keten tohumu, Omega 3 yağ asitlerince zengin. Bu da doğal bir uyku ilacı yapıyor kendisiniz. Geçenlerde keten tohumu ile ilgili birkaç şey daha duymuştuk da şok olmuştuk; hatırladınız mı?

keten tohumu

Mışıl uykular hayaldi gerçek oldu, yiyeceklerden yola çıktık artık bu da olmazsa başka bir çözüm bulacağız ne yapalım? 🙂