Dikkat Eksikliği Nedir, 9 Çözüm Önerisi

Dikkat eksikliği; kişinin günlük yaşamında konsantre olmada güçlük çekme, toplanan dikkatin çabuk ve kolay etkilerle bozulması, unutkanlık, dalgınlık, sabır istenen işlerden sıkılıp kaçınma göstermesi gibi sorunlar yaşamasıdır. Yetişkinlerde de çocuklarda da görülebilen bu rahatsızlık, sabır gerektiren ve tedavi yöntemleri ile çözüme kavuşabilen bir durumdur.

Dikkat Eksikliğini Çözüme Kavuşturan 9 Yöntem:

1. Terapi

Dikkat eksikliği yaşayan kişiler bilişsel-davranışçı terapiyle olumlu sonuçlar elde edebilmekte, dikkat eksikliğinin neden olduğu negatif düşüncelere, terapi ile veda edilebilmektedir.

basarili-insanlar

 

2. Yakın Çevrenin İlgisi

Dikkat eksikliği bulunan kişinin sosyal çevresi de mutlaka olumsuz etkilenmektedir. Bencil, dikkatsiz, önemli olayları unutan kişileri nasıl acımasızca eleştiririz bir düşünün. Halbuki tüm bunların rahatsızlığın getirdiği etkiler olduğunu unutmamalı, kişiye destek olmak seçilmelidir. Rahatsız olan kişiye destek olmak onu iyileştirebilir, dikkat eksikliğinin olumsuz etkilerini yok edebilir.

arkadaslik

 

3. Yeni Hobiler Edinmek

Resim, müzik ya da fotoğraf gibi özel dikkat gerektiren uğraşlar seçerek beynin dikkat sürecini en üst seviyeye çıkarmasına yardımcı olabilir ve dikkat eksikliğinin olumsuz etkilerini yok edebilirsiniz.

arkadaslik

4. Sık Molalar Verin

Uğraş verdiğiniz iş sürecinde kendinize sık sık molalar yaratmak, beynin yeniden dikkat toplaması açısından kolaylık sağlar.

ofis

 

5. Spor Yapmak

Spor yaparak hayatınızın birçok alanında fayda sağlarsınız. Hem fit bir vücuda sahip olur hem sağlıklı bir yaşam edinir hem de dikkat eksikliğine karşı etkili bir savaş açmış olursunuz. Özellikle tenis, basketbol, futbol, okçuluk gibi sporlar dikkat eksikliğinin olumsuz etkilerini yok etmeye yardımcı olmaktadır.

sport

 

6. Bilgisayar Oyunu Oynayın

Kendinize dikkat gerektiren, zorlayıcı oyunlar listesi hazırlayın. Hem keyifli vakit geçirin hem de dikkat eksikliğine karşı savaş açmış olun.

bilgisayar

7. Beslenmenize Dikkat Edin

Her rahatsızlık gibi dikkat eksikliğini de beslenme düzeninin etkilediği yapılan araştırmalarda kanıtlanmıştır. Özellikle rafine şeker tüketiminin dikkat eksikliğinin olumsuz etkilerini çoğalttığını unutmamalı ve bu tüketime son vermeniz gerekmektedir.

saglikli-yesillikler

 

8. Meditasyon ve Yoga Yapın

Meditasyon ve yoganın rahatlatıcı etkisinden yararlanın.

yoga-nedir

9. Mineral veya Vitaminler

Doktorunuza danışarak takviye edici mineral veya vitaminlerden yararlanın.

Tüm yöntemleri uygulayıp pür dikkat ve daha özenli bir yaklaşıma sahip olmanız üzere; çünkü hayat bunu hak ediyor!