Diyet Salatanızı Zenginleştirecek 7 Malzeme

Salata; bolca lif ve vitamin içermesi sayesinde sindirim sisteminin hızlı çalışmasına,
vücudun enerji ve sağlık kazanmasına önemli bir katkıda bulunur. Özellikle diyet sürecinde
kilo vermeyi olumlu yönde destekleyen sihirli bir iksir gibidir.
Siz de öğünlerinizde salata tüketmekten vazgeçemeyenlerdenseniz; fakat salatayla pek
doymuş hissedemiyorsanız sıralayacağımız öneriler size iyi gelecek.
İşte; salatanızı çok daha zengin, çok daha doyurucu ve lezzetli yapacak 7 malzeme…

1. Lor ya da Beyaz Peynir

Lor ya da beyaz peynir; genellikle her evde bulunan, salata için kullanabileceğiniz en pratik
gıdalardan biridir. Hazırladığınız salataya bir miktar az yağlı beyaz peynir ya da yağsız lor
peynir katarak salatanın protein yönden zenginleşmesini ve çok daha doyurucu olmasını
sağlayabilirsiniz.


2. Haşlanmış Baklagiller

Baklagiller; mutfağımızın demirbaşları, sofralarımızın olmazsa olmaz gıdalarıdır. Haftada en
az iki gün baklagil tüketerek ihtiyacınız olan vitamin ve mineralleri edinebilir, sağlıklı bir
yaşam sürebilirsiniz. O halde, onlara salatalarımızın içinde de yer verme zamanı!
Hazırladığınız salata içerisine daha önceden haşladığınız kuru fasulye, nohut, yeşil
mercimek, barbunya gibi dilediğiniz baklagilden yarım su bardağı kadar katabilirsiniz.
Böylece, pratik hazırlanan doyurucu bir öğüne merhaba diyebilir, keyifle tüketebilirsiniz.


3. Tam Buğday ya da Kepekli Makarna

Hafif bir şekilde beslenmek istiyorsunuz diye makarnadan tamamen uzak durmanız
gerekmediğini hatırlatmak isteriz. Ara sıra bazı öğünlerde az bir miktarda tam buğday ya
da kepekli makarnayı ekmek yerine tercih edebilirsiniz. Salatanıza haşlanmış, yağsız
makarna katarak çok daha doyurucu bir salata tüketebilirsiniz.

4. Izgara Et ya da Tavuk

Salatanızın çok daha doyurucu ve besleyici olmasını istiyorsanız her zaman tercih
edebileceğiniz hafif gıdalar, ızgara et ya da tavuktur. Salatanıza ızgara yöntemiyle
pişirdiğiniz, ince ince dilimlenmiş tavuk göğsü, bonfile et katarak kendinize protein
yönünden epey zengin, besleyici ve leziz bir öğün yaratabilirsiniz.


5. Avokado

Son zamanlarda avokado, birçoğumuzun favori lezzetleri arasında yer almayı başardı. Püre
ya da dilimlenmiş gibi halleriyle öğünlerimizde yer alan, ev faydalı yağ kaynaklarından biri
olan avokadoyu siz de salatanızda içerisinde tüketebilirsiniz. Yağ yerine geçecek avokado
ile salatanızı zenginleştirebilir, uzun süre tok kalabilirsiniz.


6. Kuru Yemişler

Özellikle ara öğünlerimizin kurtarıcısı, tatlı gibi tariflerimizin en sağlıklı lezzetlendiricisi olan
kuru yemişleri salata ile tanıştırma zamanı! Salatanızda ufak bir şekilde parçaladığınız
badem, fındık, ceviz, kaju gibi kuru yemişlere yer vererek siz de sağlıklı yağlar ve mineraller
yönünden zengin bir öğünü kolayca hazırlayabilirsiniz.


7. Buğday ya da Bulgur

Buğday ve bulgur, en doyurucu ve en sağlıklı seçeneklerin arasında yer alır. Sadece
yeşilliklerle hazırladığınız salatayla doyduğunuzu hissetmiyorsanız salatanızın içine
haşlanmış buğday ya da bulgur katarak salatanızın daha doyurucu olmasını
sağlayabilirsiniz.