Diyet Yaparken Bağışıklık Sistemini Desteklemenin 5 Yolu

Diyet sürecinde büyük bir çoğunluğun ilk hedefi, kilo kaybı yaşamaktır. Oysa
bunu hızlı değil sağlıklı bir şekilde yaşamak çok daha önemlidir. Kilo kaybı için
yetersiz beslenmek bağışıklık sisteminin çökmesine neden olarak kişiyi
hastalıklara açık hale getirir. Doğru olan ise hem kilo kaybını hem de bağışıklık
sistemini desteleyecek bir beslenme planına uyum göstermektir. Peki, diyet
yaparken bağışıklık nasıl desteklenir? Yazımızın devamında bu sorunun
cevabını öğrenebilir, sağlığınıza yatırım yapabilirsiniz. Buyurun, detaylara…

1. Yeterli Su Tüketmek

Hayat kaynağımız olan su, bağışıklık güçlendirmek için de en iyi yardımcılardan
biridir. Sahip olunan kiloya uygun olarak tüketilen günlük su miktarı, zararlı
toksinlerin vücuttan atılmasını sağlar. Bu sayede tüm organlar sistemli
çalışarak hastalıklara karşı daha güçlü hale gelir. Dolayısıyla yapılan diyette
bağışıklık sistemini güçlendirmek için yeterli miktarda su tüketiminin de yer
alması son derece önemlidir.

2. Omega-3 Tüketmek

Omega-3, bağışıklık sistemini düzenleyen ve destekleyen en önemli besin
değerlerinden biridir. Bu yüzden diyette en az haftada 2 kez omega-3 zengini
gıdalara yer vermek önemlidir. Balık, keten tohumu, semiz otu, avokado gibi
seçeneklerden tüketerek siz de bağışıklık sisteminiz için büyük bir iyilik
yapabilirsiniz.

3. Renkli Beslenmek

Hayatımızı renklendirmek ruhumuzu nasıl güzelleştiriyorsa, tabaklarımızı
renklendirmek de bedenimizi o kadar iyileştirir. Örneğin; tabağınızda yeşil
yapraklılara yer vererek sindirim sürecinizi rahatlatır, kemiklerinizi
güçlendirebilirsiniz. Mor lahana, havuç, pancar gibi seçeneklere yer vererek
vücudunuzu toksinlerden arındırabilirsiniz. Böylelikle bağışıklık sistemi, olası
hastalıklara karşı çok daha dirençli olup korunmanızı sağlar.

4. Protein Ağırlıklı Beslenmek

Protein, vücudumuzu oluşturan en küçük yapıtaşlarından biridir. Hücrelerin
onarımı, büyüme ve gelişme, sindirim, bağışıklık sisteminin aktifleşmesi gibi
birçok hayati faaliyette önemli bir etkiye sahiptir. Yeterli miktarda protein
tüketmemek, vücut sistemini tamamıyla sekteye uğratabilir. Bu nedenle diyet
boyunca gerek hayvansal gerekse bitkisel proteinlerle beslenmek bağışıklık
sistemini güçlendiren en önemli adımlardan biridir.

5. D Vitamini Desteği Almak

D vitamini, kilo vermeyi sağlamasının yanı sıra bağışıklık sistemini de
güçlendiren en önemli vitaminlerden biridir. D vitamini eksikliğinde kilo vermek
ve hastalıklardan korunmak zorlaşır. Bu nedenle diyet listesinde somon,
yumurta, süt gibi gıdalara yer vermek, D vitamini zengini güneşten yararlanmak
için açık havada sık sık yürüyüş yapmak unutulmamalıdır.

 

Önce Omega 3 Balık Yağı ile sizde diyet süresince bağışıklığınızı güçlü tutabilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.

Migros Ev Lezzetleri Izgara Tavuklu Salata ile hem sağlıklı bir öğün tüketebilir hem de bağışıklığınıza katkıda bulunabilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.