Doğum Sonrası Forma Girin!

Hamilelik ve doğum, anne adaylarının vücudunda pek çok değişikliği de beraberinde getiriyor. Doğum sonrası arta kalan fazla kilolarınızdan şikayetçiyseniz, çoğu yeni anneyle aynı problemi yaşıyorsunuz demektir. Doğumdan sonra eski kilonuza geri dönebilmek için sabırlı ve istikrarlı olmanız ve bu yolda bebeğinizin de sağlığını düşünmeniz gerekiyor. Bebeğinizin gelişimini ve kendi sağlığınızı etkilemeden kilo vermeniz ise mümkün. İşte doğum sonrası forma girme rehberi:

 

1. Hem kendiniz hem bebeğiniz için sabahları kahvaltıyı yapmayı ihmal etmeyin. Kahvaltı hem siz hem bebeğiniz için sağlıklı yaşamın olmazsa olmazıdır. Güne hem enerjik hem mutlu bir gülümseme ile başlamanızı sağlar. İşte size hem doyurucu hem de hafif bir kahvaltı tarifi: http://migrostv.migros.com.tr/murat-tavmanin-fit-kahvaltisi/

 

2. Günde en az 5 porsiyon sebze ve meyve yiyin. Bu şekilde hem metabolizmanız çalışacak, hem de günlük vitamin ve mineral ihtiyaçlarınızı karşılayarak sağlıklı bir bedene sahip olacaksınız.

 

3. Diyetinizde yulaf, fasulye, tahıl ve mercimek gibi bol lifli gıdalara ağırlık verin. Lifli gıdalarla hem ihtiyacınız olan enerjiyi depolayacak hem de uzun süre tok hissedeceksiniz. İşte sağlıklı bir fasulye yemeği tarifi: http://migrostv.migros.com.tr/zeytinyagli-taze-fasulye/

 

4. Bol bol su için. Günde en az 1.5 lt su içerek hem metabolizmanızı hızlandırabilir hem bebeğinizin ihtiyacı olan anne sütünüzü daha verimli bir hale getirebilirsiniz.

Mother holding baby in kitchen

Mother holding baby in kitchen

4. Yeni bir bebeğe hamile kalmadan önce, fazla kilolarınızı vermeye çalışın. Kilonuz olması gerekenden fazlaysa, bu durum bir sonraki hamileliğinizde komplikasyonlara yol açabilir. Bebek doğurduktan sonra aldığınız kiloları vermeniz uzun vadede kilonuzu kontrol etmenizi kolaylaştıracaktır.

 

5. Yapılan bir araştırmada bebek emzirmenin uzun dönemde fazla kilolardan kurtulmaya yardımcı olduğu gözlemlenmiştir. Eğer bebeğinizi emziriyorsanız, süt üretmek için günde normalden 330 kalori daha fazla almaya ihtiyacınız var. Ekstra enerji ihtiyacınızın bir kısmı vücudunuzdaki depolanmış yağlardan elde edilir ve böylece düzenli egzersiz yaparak ve sağlıklı beslenerek kolayca kilo verebilirsiniz. Haftada 0.5 kg-1 kg arası bir kilo kaybı, süt miktarını ve bebeğinizin sağlıklı bir şekilde büyümesini engellemez. Ancak haftada 1 kilodan fazla vermeniz hem siz hem de bebeğiniz için zararlı sonuçlara yol açabilir.

doğum_sonrası_kilo_vermek

6. Eğer çabuk bir şekilde eski halinize geri dönemezseniz umutsuzluğa kapılmayın ve kendinize biraz vakit tanıyın. Televizyonda ya da dergilerde gördüğünüz; doğumdan sonra hemen eski kilolarına dönen ünlüleri görmezden gelin. Hızlı kilo kaybı yeni anneler için neredeyse imkansız ve aynı zamanda sağlıksızdır. Bu yüzden daha yavaş kilo vermeniz ve uzun vadeli bir diyet uygulamanız sağlığınız için en iyisidir.

 

7. Hamilelik sırasında vücudunuzun şekli değiştiği için eski halinize dönmeniz ve eski kıyafetlerinize sığmanız biraz zaman alacaktır. Kilo vermek için sabırlı olun ve zayıflamayı zamana yayarak sağlıklı bir şekilde yapın. Sağlıklı beslenmek, bir süre sonra verilen kilolar olarak sizi mutlaka karşılayacaktır.

 

8. Bebeğiniz en az 6 aylık olmadan önce eski kilonuza dönmeyi amaçlamayın. Bir çalışmada, on anneden sadece dördünün bebekleri altı aylık olduğunda eski kilolarına düşmüş olduğu gözlemlenmiştir.

 

9. Hamilelikte olması gerekenden çok daha fazla kilo aldıysanız, bu sizi gerçekten rahatsız ediyorsa ve aynı zamanda sağlığınızı etkiliyorsa en kısa zamanda bir diyetisyene görünüp onun kontrolünde bir diyete başlayın.