Erken Uyanabilmek İçin Bunları Yapın

Eskilerin de dediği gibi “Erken kalkan yol alır.” Her ne kadar sabah uykusunu çokça seviyor, erken kalkmaktan pek hoşnut olamıyorsak da erken uyanabilmek bize günün devamı için büyük faydalar sunar. Eğer ki siz de erken kalkmak istiyor fakat bunu pek de gerçekleştiremiyorsanız yazımızın devamında size etkili önerilerimiz var. İşte erken kalkabilmek için uygulayabileceğiniz 7 yöntem.

  • Alarm Kurun

Elbette ki uyanmak için kuracağınız alarmdan bahsetmiyoruz. Güne erken başlamak için uygulamanız gereken ilk şey, erken uyumaktır. Bunun için yatağa gireceğiniz saati belirleyin ve alarm kurun. Günü bitirme zili olarak da düşünebileceğiniz alarma uyum göstererek yatağınıza girin ve uykuya dalmaya çalışın.

  • Başucunuza Çiçek Koyun

Herkes yeni bir güne başucuna bırakılmış mis kokulu çiçeklerle başlamayı ister, bu enerji verecek güzelliklerden biridir. Eğer sizi sabahları taze çiçek vererek uyandıran yoksa kendiniz taze çiçeklerinizi geceden başucunuza koyabilirsiniz. Yeni bir güne başlarken güzel çiçeklerle karşılaşmak, yataktan kalkma hevesinizi artıracak ve güne kolayca başlamanıza yardım edecektir.

  • Uyku Kalitenizi Artırın

Erken uyanmakta zorlanmanın en önemli nedeni, uykunuzu iyi almamanız olabilir. Bu durumu yenebilmek için her gün aynı saatte yatağa girmeye ve derin bir uykuya dalmaya gayret edin. Uyumadan önce odanızı havalandırarak, bir şeyler okuyarak, yastığınıza lavanta gibi rahatlatıcı yağlar damlatarak uykuya daha rahat dalabilir, böylece sabah daha rahat bir şekilde uyanabilirsiniz.

  • Alarm Ertelemeyin

“5 Dakika daha!” Hepimizin düştüğü hatalardan biri de muhakkak ki alarm ertelemektir. Uyumak için biraz daha zamanınız olduğunu düşünüp ertelediğiniz her alarm, gününüzün daha kötü geçmesine güçlü bir neden olur. Bunun için alarmı kurduğunuz anlarda kendinize alarmı ertelemeyeceğinize ve ilk alarmda yatağınızla vedalaşacağınıza dair söz vermeniz gerekiyor. Uzmanlar; bu yöntemi 21 gün boyunca uyguladığınızda alarm erteleme alışkanlığından uzaklaşıp daha kolay uyanabileceğinizi düşünüyor.

  • Hedef Belirleyin

Eğer ki gitmeniz gereken bir iş, okul; tamamlamanız gereken hedefler yoksa yataktan kalkmanız bir hayli zorlaşacak demektir. Bunun için kendinize güne özendirecek, güne hemen başlama hevesi yaratacak hedefler belirleyin. Uykudan önce ertesi günün planını, giyeceğiniz kıyafeti belirleyin. Birtakım belirsizlikleri hallettiğinizde güne daha erken ve kolayca başladığınızı fark edeceksiniz.

  • Giderek Azaltın

Birçok alışkanlığı bir anda bırakmamız mümkün olmayabilir, uyku alışkanlığı da bunlardan biridir. Bu nedenle erken kalkma hedefinden tamamen soğumamak için uyku sürenizi günden güne azaltmayı deneyebilirsiniz. Eğer ki mümkünse her gün bir önceki günden 5-10 dakika daha erken uyanarak zamanla vücudunuzu ve zihninizi erken uyanmaya alıştırabilir, bu değişiklik sürecini daha kolay atlatabilirsiniz.

  • Sevinin

Yeni bir güne uykulu da olsa gözlerinizi açabildiğinize sevinin! Hayatın değerini ve bu dünyaya bir yatakta uyumak için gelmediğinizi daima kendinize hatırlatın ve harekete geçin.