Evde Kilo Vermek Mümkün: Evde Zayıflamak İçin Yapılabilecekler

Biliyorsunuz ki çoğunlukla dışarıda geçen hayatımızı son dönemde eve
sığdırdık. Ekmek yapımından eğitim görmeye hayatımızın neredeyse tüm
önemli işlerini evimizden sürdürmeye başladık. Birçok işimizi evden çıkmadan
halletme kolaylığı mutlu etse de diğer yandan hareketsiz bir hayatla kilo almaya
daha meyilli hale gelmemiz üzen bir gerçek. Güzel haber şu ki; dijital dünyanın
katkılarıyla her şeyin evde yapılması bu kadar mümkün hale gelmişken evde
kilo vermek de mümkün hale gelenler arasındaki yerini alıyor. Eğer ki evde
geçen vakitlerinizi; sıkıntıdan atıştırarak geçirmek yerine evde yapabileceğiniz
egzersizlerle değerlendirebilirseniz vücudunuz, fit hale gelmek için sizi hazırda
bekliyor!

Spor salonlarına devam etmeden, evde spor hareketleri uygulayarak da hayal
ettiğiniz vücuda nasıl kavuşabilirsiniz, evde kilo vermek için ne yapmak
gerekir? Zayıflamak için evde hangi egzersizleri yapabilirsiniz? Dansla
zayıflamak mümkün mü? gibi sorulara yazımızın devamında cevap
bulabilirsiniz.
İşte, evde kilo vermek hakkında merak edilenler…

Evde Kilo Vermek İçin Neler Yapılabilir?

Evden çıkma imkânı bulamadığınız, hareketinizin kısıtlı olduğu zamanlarda kilo
verme konusunda umutsuzluğa kapılabilirsiniz. Böyle zamanlarda kilo vermek
için evde yapabileceklerinizin aslında hiç de sınırlı olmadığını kendinize
hatırlatmakta fayda var. Evde kilo vermek için yapabileceklerinizi merak
ediyorsanız işte, onlardan bazıları:

  •  Evde yapabileceğiniz zumba, oryantal, hiphop gibi dans türleriyle hem
    eğlenceli dakikalar geçirebilir hem de kalori yakarak kilo verebilirsiniz.
  •  Abur cubur olarak tabir edilen, vücut için hiçbir faydası olmayan yüksek
    kalorili yiyecek ve içecekleri evinizde bulundurmayarak kilo almanıza
    neden olacak atıştırmalardan kaçınabilirsiniz.
  •  Mevsimsel beslenerek vücudunuzun yiyeceklerden daha fazla vitamin ve
    mineral almasını sağlayabilir, sağlıklı bir denge kurabilirsiniz.
  •  Her gün 1-2 fincan yeşil çay tüketerek yağ yakımını hızlandırabilirsiniz.
  •  Yağ yakımını destekleyen kardiyo videoları uygulayarak olduğunuz yerde
    yüzlerce kalori yakabilir, vücudunuzu şekillendirebilirsiniz.
  •  Uyku düzeninizi değiştirip güne erken başlayarak ya da en az 7 saat
    uyuyarak vücudunuzdaki hormon salınımını iyileştirebilir, dolayısıyla
    metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz.

    Evde nasıl kilo verebileceğinize dair sağlıklı ve etkili önerileri bir de Beslenme
    Uzmanı &Diyetisyen Taylan Kümeli’den dinlemek için sayfamızı ziyaret
    edebilirsiniz:

Beslenme Uzmanı Taylan Kümeli | Evde Nasıl Kilo Verilir?

 

Evde Yapılabilecek Egzersiz Hareketleri

Kilo vermeye karar verildiğinde akla ilk olarak iyi bir spor salonuna yazılmak
gelir. Oysa kilo vermek evde yapılacak düzenli hatta ekipmansız çalışmalarla da
mümkündür. Yoga, şınav, kuş-köpek hareketi, kol ve bacak inceltme
hareketleri, nefes egzersizleri gibi birçok seçenek evde geçen zamanınızı
değerlendirmek için sizi bekliyor. Bu hareketlerden ihtiyacınıza ve sağlığınıza
göre bir seçim yaparak düzenli bir uygulamaya geçebilir, evde kilo
verebilirsiniz. Sonunda hem bedenen hem de zihnen bir iyilik sizi bekliyor
olacak. Hadi, daha fazla geç kalmayın!

Squat Nasıl Yapılır, Faydası Nedir?

“Çömelmek” anlamına gelen squat; alt beden için çok etkili, evde kolayca
uygulayabileceğiniz egzersizlerden biridir. Özellikle ilk aşamalardaki
uygulamaları için kararlı ve hevesli bir vücuttan başka bir ekipman gerektirmez.
İlerleyen seviyelerde ise ağırlık kullanılarak da yapılabilir. Squatın faydası;
bacakları, basen ve kalçayı şekillendirmektir. Squatın nasıl yapıldığı ise
oldukça basittir. İşte, cevabı:

  •  Ayakta durma pozisyonundayken bacaklar omuz hizasında açılır.
  •  Ardından kalçalar alçaltılır ve tekrar başlangıç pozisyonuna dönülür.

    Siz de bacak, basen, kalça bölgelerinizdeki kasları geliştirmek ve olumlu yönde
    bir değişim yaşamak istiyorsanız evde squat yapmaya hemen başlayabilirsiniz.

Plank Nasıl Yapılır, Ne İşe Yarar?

Evde kilo vermek için uygulayabileceğiniz egzersizlerden bir diğeri de plank
egzersizidir. “Kalas” anlamına gelen plank, şınav hareketine benzer bir
pozisyonun mümkün olan en uzun süre boyunca korunmaya çalışılmasıdır. En
kolay egzersizlerden biri olarak görülse de uygulamaya geçildiğinde vücudu en
çok zorlayan egzersizlerden biridir. Vücudun bir kalas gibi dümdüz durmasını,
aynı zamanda tüm kaslarını çalıştırmasını hedefler. Özellikle karın kasları olmak
üzere bacak ve göğüs kaslarını güçlendirmek için en etkili egzersizlerden
biridir. Peki, plank nasıl yapılır? İşte, cevabı:

  •  Mümkünse mat serili yerde şınav pozisyonunu alın.
  •  Dirseklerinizi 90 derecede yere dik tutarak tüm ağırlığınızı kollarınıza
    bırakın. Bu aşamada vücudunuzun baştan ayağa aynı hizada olmasına
    dikkat edin.
  •  Başınızı rahat bırakın ve yere bakın.
  •  Sakin bir şekilde nefesinizi burnunuzdan alıp ağzınızdan vermeye devam
    edin.
  •  Dayanabileceğiniz kadar aynı pozisyonda durun. Pozisyon bozulduğu an
    plank egzersiziniz sonlanmış demektir.

Kusursuz Crunch Egzersizi Nasıl Yapılır?

“Yarım mekik” yani crunch egzersizi, evde kilo vermek için hiçbir ekipman
gerektirmeden de etkili olan bir egzersizdir. Peki, evde crunch egzersizi nasıl
yapılır? İşte, cevabı:

  •  Öncelikle mümkünse mat serili yere sırt üstü uzanın.
  •  Ardından ellerinizi başınızın arkasına ya da göğsünüzün üzerine koyup
    gövdenizi hafifçe yukarı kaldırmaya çalışarak devam edin.

    Crunch egzersizi başta rektus abdominis kası ve oblikler olmak üzere tüm karın
    kaslarını çalıştırır. Bu sayede karın bölgesinde biriken yağların erimesine
    katkıda bulunur, göbeği sıkılaştırır.


Köprü Egzersizi Nedir, Nasıl Yapılır?

“Köprü egzersiz” yani bridge exercise, evde kilo vermek isteyenler için
yapılması en basit egzersizlerden biridir. Kalça, basen, karın, bel ve sırt
bölgelerini çalıştırarak incelmeye katkıda bulunur. Peki, köprü egzersizi nasıl
yapılır? İşte, cevabı:

  •  Öncelikle mümkünse mat serili yere sırt üstü uzanın.
  •  Ardından yere basacak şekilde dizlerinizi kırın. Bu aşamada ayaklarınızın
    kalça hizasında olmasına dikkat edin.
  •  Ellerinizi de kalçanızın yanlarına düze olacak şekilde yerleştirin.
  •  Pozisyonunuzu hiç bozmamaya dikkat ederek belinizi yukarı aşağı
    olacak şekilde hareket ettirin. Bu sırada karın ve kalça kaslarını
    olabildiğinde sıkmayı unutmayın.

Dans Ederek Kilo Verme

Evde kilo vermek için dans etmek de en çok tercih edilen, en etkili yöntemler
arasındadır. Dans ederek kilo verme, kimileri için şaka gibi görülse de
kesinlikle bu mümkündür. Müzik zevkinize göre seçeceğiniz bir dans stilini
hakkıyla uygulayarak kısa zamanda bolca ter atar, kalori yakar, vücudunuzu
şekillendirebilir, üstelik çok eğlenebilirsiniz. Bu yolda başta zumba, salsa,
hiphop ve oryantal olmak üzere birçok dans çeşidi; uygulamanızı ve iyi
sonuçlar almanızı bekliyor, bizden söylemesi!

Evde Zayıflama Diyeti

Evde zayıflayabilmek için sizi zorlamayan ancak iyi sonuçlar almanızı sağlayan
birçok diyet listesini uygulayabilirsiniz; ancak öncesinde mutlaka bir uzmana
danışmayı, gerekli sağlık kontrollerinden geçmeyi unutmayın. Bu süreçte
zayıflama diyetinizi destekleyecek, kilo verme sürecinizi kolaylaştıracak, evde
yapabileceğiniz detoks içeceklerinden de tüketebilir; böylelikle yağ yakımını ve
metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz. Sağlığınıza zarar verecek zayıflama çayları,
zayıflama hapları gibi seçeneklerden ise kesinlikle uzak durmalısınız.

 

Evde egzersiz yapmak isteyenler için birbirinden güzel ürünler Migros Sanal Market’te! Sipariş vermek için hemen tıklayın.