Göbek Yapmanıza Sebep Olan 6 Alışkanlık!

Yaz yaklaşıyor! Kendinize yaz tatilinde giyeceğiniz güzel bir bikini aldınız. Ama ortada bir problem var! Kışın aldığınız kilolar yüzünden ufacık ve daracık bikininizden göbeğiniz sarkıyor! Panik yapmayın, henüz çok geç kalmış değilsiniz. Göbek yapmanıza sebep olan bu 6 alışkanlığa bir göz atın ve hızlı bir şekilde şekle girmek ve dümdüz bir karına sahip olmak için bunların tam tersini yapmaya hemen şimdi başlayın!
 1) Yemek yerken kocaman tabaklar kullanmak! İster açık büfede, ister evde yemek yiyor olun, yemek tabağınızın büyüklüğüne her zaman dikkat edin! Obezite ile tabak boyutu arasındaki ilişkiyi anlamak için yapılan bir ankette, kilosu fazla kişilerin daha büyük tabakları tercih ettiği saptanmıştır. Yani, kilo arttıkça yemek tabaklarının ölçüsü de artıyor! Peki, tabak boyutlarıyla göbek yağının arasındaki ilişki ne? Çok basit! Yemeğinizi doldurmak için daha fazla yere sahip olduğunuz için ihtiyacınız olduğundan daha fazla yemek koyuyor ve yiyorsunuz. Böylece vücudunuzda daha fazla yağ depolanıyor. Bu zincirleme reaksiyonu engellemek için daha küçük tabaklar kullanmaya dikkat edin. Tabağınızdaki yemek bitince yenisini doldurmadan önce bir müddet bekleyin, doyduğunuzu fark edeceksiniz!
kilo_aldıran_yiyecekler
2) Gece yemeleri!
Evet, vücudunuz siz uyurken de kalori yakıyor; ancak dolu bir mideyle yatağa gittiğinizde vücudunuza yakamayacağı kadar çok yük binmiş oluyor. Gece yemek, yağ depolamanızın yanı sıra reflü ve hazımsızlık riskini de artırıyor. Bu riskleri engellemek için, uyumadan en az 3 saat önce daha küçük porsiyonlar halinde yemeyi alışkanlık haline getirebilirsiniz. Ya da, geceleri açlığınızı yatıştırmak için ağır tatlılar yemek yerine sağlıklı meyveleri tercih edebilirsiniz.
3) Mutsuz ya da sinirliyken yemek!
Negatif duygularınız tavan yaptığında kendinizi yemek yerken mi buluyorsunuz? Bir dahaki sefer kendinizi elinizde kocaman bir cheeseburgerle yakaladığınızda kendinize hatırlatın: Yemek sizi daha mutlu yapmayacak! Mutsuzken yemek yemenin size tek katkısı göbek yağınıza olan katkıdır. Bunun yerine, rahatlatıcı bir yürüyüş yapın ya da yakın bir arkadaşınızla konuşun. Kendinize yemek dışında bir hobi bulmanız, kendinizi kötü hissettiğinizde yemek yiyerek ekstra kalori almanızı engelleyecektir.
4) Tüm yağlı gıdaların yağlanmaya yol açtığını düşünmek
Bazı insanlar çok yağlı gıdalar ve içecekler tüketmenin daha çok göbek yağı depolanmasına yol açtığını düşünür. Ancak işin gerçeği şu ki, doymamış yağlar sizin için zararlı değil. Örneğin zeytinyağı ve avokado gibi yiyecekler göbek yağını eritmenize yardımcı bile olur. Bunun yanında az yağlı gıdalardan sırf az yağlı ve daha az kalorili diye çok fazla tüketmek size kilo aldırır! Az yağlı gıdalardan bolca tüketmek yerine, bu gıdalardan daha az tüketmeyi ya da bunların yanında sebze ve meyve yemeyi deneyin.  
5) Yeteri kadar uyumamak
Yetişkin insanların 7-9 saat arası uyuması gerekir. Yeterli uyku alamadığınız zamanlarda vücudunuz daha fazla stres hormonu salgılıyor ve canınız daha fazla şekerli gıda tüketmek istiyor. Bunu hesaba katarsak, devamlı olarak yeterli uyku almadığınızda, göbek yağından kurtulmanız neredeyse imkansız. Normalden fazla stres hormonu salgılamamak için her akşam en az 7 saat uyumaya dikkat etmeniz gerekiyor. Yeterli uyku alırsanız, tokluk hissi sağlayan leptin hormonu seviyenizi de yükseltebilirsiniz.
6) Yeteri kadar protein almamak Vücut tipine ve hareketlilik oranına göre değişebilmesine rağmen, sağlıklı bir yetişkinin her öğünde 20-25 gram protein alması gerekiyor. Protein alımını artırırsanız, kan şekerinizi düzenleyip insülin seviyenizi düşürerek daha hızlı bir metabolizmaya sahip olabilirsiniz. Bunlara ek olarak protein, iştahınızı artıran hormonların kontrolünü sağlayarak zayıflamanıza yardımcı oluyor. Öğünlerinizde hindi, derisi alınmış tavuk, somon ve yumurta gibi yüksek oranda protein içeren yiyecekleri ağırlıklı olarak tüketin. Bu yiyecekler düşük yağ ve yüksek protein oranıyla, zayıflamanız ve şekle girmeniz için en uygun yiyeceklerdendir. İşte size yüksek proteinli leziz ve pratik bir tarif: http://migrostv.migros.com.tr/somon-fume-sandvic/