Gökkuşağı Beslenme Nedir, Faydaları Nelerdir?

Sağlıklı ve dengeli beslenebilmek hepimizin temel amaçlarından biri.
Vücudumuzun gerçekten ihtiyaç duyduklarını makul miktarlarda tüketerek bu
amacı yerine getirmek mümkün. Peki, nasıl? İdeal bir denge için sizi yazımızın
devamında gökkuşağı beslenme tarzıyla tanıştıracağız. “Eat the rainbow” yani
“Gökkuşağını ye” olarak anılan bu beslenme tarzıyla siz de hayatınıza sağlığın
en renkli halini katabilirsiniz. Yeterince meraklandıysanız gelin, gökkuşağı
beslenme tarzını daha yakından tanıyalım…

1. Gökkuşağı Beslenme Nedir?

Birçok bitki, fitokimyasal içerikleri sayesinde renkli bir görünüme sahip olur.
Bu renkler; tat ve aromanın, antioksidan, vitamin ve minerallerin kaynağıdır.
Gökkuşağı beslenme de her bir renkte farklı besin değerlerinin varlığına dikkat
çekerek renkli gıdalarla dolu bir beslenme planına uyulması gerektiğini
öngörür. Örneğin; turuncu renkli gıdalar genellikle C vitamini yönünden en
zengin seçeneklerdir ve özellikle kış aylarında bağışıklık güçlendirmek için
tercih edilmelidir.


2. Birçok Hastalığı Önler

Gökkuşağı beslenme tarzının birçok insanın hayatına bolca sağlık kattığı,
yapılan çalışmalarda kanıtlananlar arasındadır. Diyabet gibi kronik
rahatsızlıkların önlenmesinde etkili olarak kişinin daha sağlıklı bir yaşam
sürmesine katkıda bulunur. Siz de her renkten gıda tüketmeye özen göstererek
sağlıklı bir beslenmeye kolayca kavuşabilirsiniz.


3. Gökkuşağı Beslenmede Renkler ve Anlamları

Çiçeklerden fal tutup anlam çıkaranlar için pek de yabancı olmayan bir
yolculuğa çıkmaya hazır mısınız? Gökkuşağı beslenmede her bir rengin farklı
faydaları olduğuna dikkat çekilir demiştik.

İşte, gökkuşağı beslenme tarzına uyduğunuzda tüketmeniz gereken bazı renkler
ve size getirecekleri bazı faydalar:

Kırmızı: Turp, soğan, domates, çilek, kapya biber, elma, kiraz, karpuz gibi
tüm besinler kırmızı skalasında yer alır. Bu besinlerin her biri özelikle
antioksidanlar bakımından çok zengindir. Kalp rahatsızlıklarından
alzheimere kadar birçok hastalıktan korunmaya ve bağışıklık
güçlendirmeye yardımcı olurlar. Siz de mevsimine göre kırmızı
besinlerden bolca tüketebilirsiniz.

Yeşil: Klorofil bakımından zengin olan bu gruptaki seçeneklere; salatalık,
brokoli, pırasa, kivi, bezelye, avokado, salatalık, ıspanak, yeşil zeytin gibi
akla gelen birçok seçeneği örnek verebiliriz. Yeşil gıdalar tüketerek siz
de kemiklerinizin ve bağışıklığınızın güçlenmesine, cildinizin güzelleşip
enerjinizin artmasına önemli bir katkıda bulunabilirsiniz.

– Mavi ve Mor: En koyu renkler arasındaki bu seçenekler, antioksidan
bakımından oldukça zengindir. Mor lahana, patlıcan, mürdüm eriği,
böğürtlen, incir, üzüm, karadut gibi birçok besinden düzenli olarak
tüketerek vücudunuzdaki toksinlerden kurtulabilir, hastalıklara karşı
daha dirençli olabilirsiniz.

Beyaz: Kötü kolesterol, yüksek tansiyon, sürekli hasta olma gibi
şikâyetleriniz mevcutsa aklınıza gelmesi gereken ilk renk beyazdır.
Karnabahar, turp, sarımsak, soğan, mantar, fındık, lahana gibi besinler,
gökkuşağı beslenme tarzının önemli seçenekleri arasındadır. Siz de
beslenmenizde beyaz rengine de yer vermeyi sakın unutmayın!

Sarı: Turuncu renkli gıdalardan sonra C vitamini en yüksek gruplardan
biridir. Limon, mango, mısır, muz, kavun, ananas, zencefil gibi birçok
seçeneğiyle soğuk algınlıklarına savaş açmaya yardımcı olurlar. Siz de
güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmak istiyorsanız sarı rengine daha
çok yakınlaşmanızda fayda olacaktır.

 

 

Gökkuşağı beslenmeye geçmek isteyenler için birbirinden lezzetli , taze meyve ve sebzeler Migros’ta!

Antioksidan bakımından zengin Agrotalya haşlanmış kırmızı pancar ile bağışıklığınızı güçlendirebilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.

Gökkuşağı beslenmede Zertum organik kırma yeşil zeytin ile siz de kemiklerinizin ve bağışıklığınızın güçlenmesine katkıda bulunabilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.