Günde 10 Bin Adım Atmanın 10 Faydası

Yakın çevresinden, doktorundan ya da medya üzerinden “Günde mutlaka 10 bin adım
atmalısınız.” önerisini duymayan kaldı mı? Hiç sanmıyoruz! Peki, bu kadar sözü geçen bu
önerinin gerçekten bir kaynağı var mı yoksa aslında bir şehir efsanesinden mi ibaret?
Günde 10 bin adım atmanın gerekliliği, birçok uzman tarafından doğru olduğu savunulan
bilgiler arasında yer alıyor. Diyeceğimiz o ki eğer sağlıklı bir yaşam sürmek, kan
değerlerinizi daima normal aralıklarda tutmak istiyorsanız günde 10 bin adımı
tamamlamanızda fayda; hatta faydalar var. Gelin, o faydaların neler olduğuna birlikte
bakalım. İşte, günde 10 bin adım atmanın 10 faydası…

1. Kolesterolü Dengeler

Genetik sebepler, yanlış beslenme gibi nedenler kandaki kötü kolesterol seviyesinin
yükselmesine neden olur. Kalp ve damar sağlığı için tehlikeli olan kötü kolesterolden bolca
adım atarak kurtulmak mümkündür. Her gün 10 bin adım atarak siz de kanınızdaki yağ
oranını düşürebilirsiniz.

2. Kanser Riskini Azaltır

Yürüyüş, herkesin ulaşıp kolayca yapabileceği egzersiz çeşitlerinden biridir. Peki, bu en
kolay egzersizle çağımızın en zor hastalığından korunmak mümkün desek? Yürüyüş
sırasında bağırsaklarınızın daha düzenli ve hızlı çalışmasını sağlayarak bağırsak kanseri
riskini düşürebilirsiniz. Kilo vererek rahim ve meme kanseri riskini indirebilirsiniz.

3. Beyin Sağlığını Destekler

Günlük 10 bin adım atarak aslında yaşlılığınızda sahip olacağınız güçlü hafızaya doğru yola
çıkarsınız. Yürüyüş yaparak beyninize giden oksijeni artırabilir, dopamin hormonu
salınımını artırabilir, beyninizin algılama yetisini iyileştirebilirsiniz.

4. Uyku Kalitesini İyileştirir

Ne yapsanız da bir türlü uyuyamadığınızdan şikayet ediyorsanız belki de ne yapmadığınıza
bakmanız gerekiyor olabilir. Günde yeterli miktarda yürümüyorsanız yeterli miktarda
uyuyamayabilirsiniz. Oysa günde 10 bin adım atarak uyku kalitenizi iyileştirebilirsiniz.

5. İnsülin Direncini Kırar

Diyabete bir kala olan insülin direnci, kan şekerinde dengesizliklere yol açan bir
rahatsızlıktır. Günde 10 bin adım atmak ise insülin direncinin kırılması için en iyi
yöntemlerdendir. Siz de düzenli yürüyüş sayesinde insülin direncini kırabilir, diyabet riskini
düşürebilirsiniz.

6. Depresyondan Korur

Günlük hayatın stresi, endorfin ve seratonin gibi hormonların yetersiz salınımı depresyona
neden olur. Günde 10 bin adım atmak ise en iyi anti depresanlardan biridir. Beyindeki
endorfin ve seratonin hormonunu harekete geçirerek depresyon riskini ve etkilerini azaltır.

7. Yaratıcı Düşünmeyi Sağlar

Yürüyerek sadece bedeninizi değil aklınızdaki fikirleri de harekete geçirebilirsiniz. 10 bin
adım sayesinde daha iyi düşünebilir, yaratıcı fikirlerin önünü açabilirsiniz.

8. Eklem Ağrılarını Dindirir

Günde 10 bin adım atmak, eklemlerin tembelleşip ağrımasına engel olur. Siz de düzenli
yürüyerek eklem sağlığınızı koruyabilir, artrit gibi rahatsızlıkları önleyebilirsiniz.

9. Osteoporozdan Korur

Yaşlanma hastalıklarından biri olarak kabul edilen osteoporoz, 10 bin adımın gücü
sayesinde önlenebilir. Düzenli yürüyüş kemik yapısının güçlenmesini sağlar, kemik erimesi
riskini azaltır. Böylelikle daha sağlıklı bir yaşlılık garantilenir.

10. Metabolizmayı Hızlandırır

Kilo verebilmek ya da mevcut kiloyu koruyabilmek için metabolizma hızının belli bir
seviyede olması önemlidir. 10 bin adım, o seviyenin korunmasına yardımcı olur. Siz de
düzenli yürüyüş sayesinde istediğiniz kiloya kavuşabilir ve koruyabilirsiniz.

 

Yürüyüş ve egzersizlerinizde size eşlik edecek ürünler Migros Sanal Market’te! Sipariş vermek için hemen tıklayın.