Güne Yüreğinde Sinirle Uyananlara #iyigelecek 7 Sakinleşme Yöntemi!

Sinirlenmek için bahaneye ne hacet! Bu bir trafik sıkışıklığı olabilir, bir tatsız haber olabilir ve dahası kuşun uçması bile bahanedir yüreğinde güne sinir ile uyananlara. Peki, böyle bir durumda ne yapmalı, ne etmeli de şu sinir günü atlatmalı? Sizin için doğruluğu kanıtlanmış fiziksel yatıştırma yöntemlerini araştırdık. İstediğiniz maddeden başlayabilirsiniz sakinleşmeye, buyurun sıralayalım.

1- Olay Maalini Terk Edin!

Anında… Kaldıkça kalbinizden dilinize dökülen kelimeler sertleşir, önce atın kendinizi dışarı. Bulunduğunuz ortamı terk etmek dahi sakinleşmeniz için bir adım, inanın.

depresyon

2- Yumruğunuzu Sıkın!

Şiddete hayır! Bu sefer yumruğunuzu hayırlı bir iş için sıkın; sakin olmak. Sandalyeye dik bir pozisyonda oturun ve yumruklarınızı sıkın. Ruhsal olarak nasıl rahatladığınıza inanamayacaksınız!

sakinleşmek için

3- Şaka Gibi Geliyor Ama Nefes Çok İşe Yarıyor!

Klasik sakinleşme methodu; “Nefes al derin derin, geçer.” Sıradan bile gelse o kadar işe yarıyor ki. Yalnız bunda mühim olan saniyeler. 3 saniye nefes alın, 5 saniye tutun, 7 saniyede verin. Nasıl bir rahatlık kelimelerle anlatılmaz!

spor yapmak

4- Gözlerinizi Kapatın!

Gözlerinizi kapatın ve her şeyi engelleyin. Gözleri kapatmak, dış dünya ile bağlantıyı bir anda kesecek ve sakinleşmenizi sağlayacaktır. 10 saniye kapalı tutup, yukarıdaki nefes egzersizlerini yapın; sonuç oldukça dingin olacaktır.

nefes egzersizi

5- Soğuk Su İçin!

Su içmenin zilyon faydasını bir sonraki yazımızda paylaşırız. Şimdi soğuk sudan bahsedelim biraz. Soğuk su içmek artık sinirleri dondurduğundan mıdır, kötülükleri temizlediğinden midir bilinmez, ruhu kesinlikle çok dinlendiriyor. Yapılan araştırmalara göre sinir anında bir bardak soğuk su içmek, sinirleri 5 dakika içinde dindiriyor.

su içmenin faydaları

6- İçtenlikle Gülümseyin!

Bunun için 30 saniyeye ihtiyacınız var. 30 saniye boyunca içtenlikle gülümseyin ve sinirinizi kendinizle konuşarak dindirin. Art arda “tamam, sakinim” kelimelerini tekrarlamanız da bir çözüm olabilir.

gülümsemek

7- Majör Notaları Dinleyin!

Müzik ruhun gıdasıdır malum. Ancak mutlu ve mutsuz anlarınızın da nota perdeleri ikiye ayrılıyor. Mutsuz ve gerin anlarınızda majör tonlarda müzik dinlemek sizi kısa süre içinde telkin edecektir. Bu süre zarfında, siniriniz geçene kadar minör tonlardan uzak durun!

muzik dinlemek

Sakinleşmek için en iyi ilaç, yüreğinizden geçen notalarda saklı aslında. Ruhunuzun silahşör olup savaşmasına değil; mutluluk deklanşörüne basmasına izin verin. Belki de işin sırrı kalbinizdeki bu “mutluluk tuşu”nda gizlidir…

Sizce? 🙂