Hafıza Güçlendirmenin 11 Yöntemi

Günlük hayatımızı daha kolay bir şekilde idame ettirebilmek ya da uzun vadede hem iş hem de okul yaşamında başarılı olabilmek için güçlü bir hafızaya sahip olmak, son derece önemlidir. Ancak ilerleyen yaş, günlük hayatın karmaşası gibi nedenlerle hafızamız bizi yavaş yavaş bırakmaya başlayabilir. Siz de yakınlarınızın isimlerini unutmaya, toplantı ortasında önemli bir bilgiyi hatırlamamaya, her gün bindiğiniz otobüs hattını bir türlü aklınıza getirememeye, mutlu olduğunuz anları bir bir aklınızdan çıkarmaya başladıysanız beyninizi biraz harekete geçirmek için birtakım yöntemler uygulamanın zamanı olabilir.

İşte hafızanızı güçlendirecek basit ama etkili 11 yöntem:

1) Yeni Bir Dil Öğrenin

Yeni bir dil öğrenerek beyninizin her zaman kullandığınız bölümlerinin dışında bir başka bölümünü harekete geçirmiş olursunuz. Böylece beynin işlevselliğini artırır, hafıza kapasitesinin daha geniş bir hal almasına yardımcı olursunuz.

ofis

2) Nefes Egzersizleri Yapın

Sadece derin derin nefes alarak ya da düzenli olarak meditasyon yaparak hafızanızı geliştirebilirsiniz; çünkü bu yöntemler, beynin hipokampus denilen hafıza ile ilgili bölümünün etkin bir halde çalışmasını sağlar.

egzersiz3

3) Düzenli ve Yeterli Uyuyun

Beden sağlığınızı güçlendirmek için nasıl ki sağlıklı besinler tüketmeye dikkat ediyorsanız, zihin sağlığınızı korumak için de uyumaya özen göstermelisiniz. Düzenli bir şekilde, yeterli miktarda uyunan uykunun, beyin için önemli bir besin niteliğinde olduğunu unutmamalısınız. Güçlü bir hafızaya sahip olmak için her gün aynı saatte yatıp aynı saatte kalkacağınız bir uyku planı oluşturmalısınız.

uyku

4) Zekâ Oyunları Oynayın

Akıllı telefonlar, tabletler, bilgisayarlar; çoğu zaman sosyal hayatımızı olumsuz yönde etkileyebilir; ancak akıllı bir kullanım ile bu durumu artıya çevirmek mümkündür. Zekâ gerektiren birçok dijital oyun ile beyninizin çalışmasını sağlayabilir, hafıza kısmını aktif hale getirebilirsiniz. Aynı zamanda beynin sınırlarını zorlayan kelime bulma oyunları, satranç, monopoly gibi masa oyunları da daha güçlü bir hafıza elde etmenize en büyük yardımcılardır.

satranç

5) Besin Takviyesi Alın

Birçok konuda olduğu gibi hafızanızın güçlenmesi için de düzenli beslenmek son derece önemlidir. Zihin sağlığı için önemli rol oynayan süt, balık, brokoli gibi seçenekleri hayatınızda daha çok yer vererek daha güçlü bir hafızaya sahip olabilirsiniz.

diyet-zayiflamak

6) Aktivitelerinizi Artırın

Gün boyu oturarak, kapalı bir alanda zaman geçiriyorsanız dikkat, bu durum hafızanızın kötüye gitmesine neden oluyor olabilir!
Açık havada yürümek, koşmak, spor yapmak gibi birçok uğraş; beyne oksijen yollayıp onun daha çok çalışmasına yardımcı olur. Düzenli olarak yürüyerek, koşarak daha güçlü bir hafızaya sahip olursunuz.

yuruyus

7) Sanatla Uğraşın

Resim çizmek, enstrüman çalmak, dans etmek… Size uygun olan, sevdiğiniz bir sanat dalını seçin ve harekete geçin; çünkü bu tür aktiviteler kan akışını hızlandırıp beyne daha çok kan gitmesini ve beynin daha işlevsel bir halde çalışmasını sağlar. Sonucunda daha güçlü bir hafızaya sahip olursunuz.

hobi

8) Elleri Çalıştırın

El becerilerini geliştirmek, el işleri ile uğraşmak her yaşta insan için çok faydalıdır. Örgü örmek, bahçe işleri ile uğraşmak hafızanızı güçlendirmenin yanı sıra ruhunuza sakinlik de katar. Daha n’olsun?

hobi

9) Okumakla Kalmayın

Çok okumak elbette ki hafızanızın güçlenmesi için önemlidir; ancak yapılan birçok araştırmada roman değil de beyinde sorgulamalar yaratan makaleleri okumak hafızayı daha çok güçlendiren etmenler arasında yer alıyor.

kitap okumak

10) Sosyalleşin

Biliyorsunuz “İnsan, sosyal bir hayvandır.” Bazılarımız çoğu zaman sakinlik ve yalnızlık arasa da insanın sosyalleştikçe güçlü hissettiği bir gerçektir. Hafızanızın da öyle… Yapılan birçok araştırma, sosyal hayatında daha aktif olan insanların Alzheimer gibi nörolojik rahatsızlıklara daha az yakalandığı görülmektedir.

arkadaslik

11) Egzersizler Yapın

Beynin egzersizi de mi olurmuş, demeyin. Tıpkı vücudunuzun daha sağlıklı olması için egzersiz yapmanız gerektiği gibi beyniniz için de aynı kural geçerli. Daha güçlü bir hafızaya sahip olmak için basit ama çok etkili egzersizler mevcut. Detaylar için şöyle buyurun.