Hamilelik Döneminde Yapılan Düzenli Egzersizin 6 Faydası

Hamilelik dönemi, eski zamanlardan bu yana birçok vücut faaliyetinin
durdurulması gereken bir dönem olarak bilinir. Ancak günümüzde bu anlayışın
değiştiğini ve düzenli yapılan hamilelik egzersizlerinin hem anne hem de bebek
sağlığı için çok önemli olduğunu öğrenmeye başladık. Siz de hamilelik
döneminde doktorunuza ve bir spor eğitmenine danışarak egzersiz programına
uyabilirsiniz; çünkü hamile egzersizleri çok faydalı. Peki, nedir o faydalar?
Yazımızın devamında öğrenebilirsiniz.
İşte, hamilelik döneminde yapılan düzenli egzersizlerin 6 faydası…

1. Sırt ve Bel Ağrılarını Azaltır

Hamilelik döneminde vücut anatomisinin değişmesi, bebeğin giderek
ağırlaşması gibi sebeplerle sırt ve bel ağrıları da artmaya başlar. Anne adayının
günlük hayatını önemli ölçüde etkileyen bu soruna karşı düzenli egzersiz en iyi
ilaçlardan biridir. Bir uzman eşliğinde yapılan yoga ve pilates, sırt ve bel
ağrılarını önler ya da azaltır.

Hamilelik

2. Doğumu Kolaylaştırır

Hamilelikte egzersizin en önemli faydalarından biri de doğumu kolaylaştıracak
olmasıdır. Yürüyüş, yüzme, hafif kardiyolar anne adayının vücut ve psikolojik
dayanıklılığını artırmasına yardımcı olur. Bu sayede anne adayı doğum
sırasında daha az müdahaleye ihtiyaç duyar ve daha kolay bir doğum süreci
yaşar.

3. Formda Kalmayı Kolaylaştırır

Her anne adayı, hamilelik sırasında az ya da çok miktarda kilo almaktadır.
Önemli olan, hamilelik kilolarının eğer ki istenmiyorsa hayat boyu kalmasını
önlemektir. Bunun için hamilelik döneminde yapılan egzersizler büyük önem
taşır. Hamilelik sırasında ideal vücut ölçüleri ne kadar korunabilirse doğum
sonrasında vücudun toparlanabilmesi de o kadar kolaylaşır. Siz de hamilelik
egzersizleri sayesinde doğumdan sonra kısa sürede eski formunuza
kavuşabileceğinizi unutmayın.

4. Uykuyu Düzenler

Hamilelik boyunca anne adayının en çok yaşadığı problemlerden biri de uyku
düzensizliğidir. Hayat kalitesini düşüren uyku düzensizliğini, düzenli
egzersizlerle çözmek mümkündür. Hamile egzersizleri, anne adayının uykuya
daha rahat dalmasını ve kaliteli bir uyku uyumasını sağlar.

5. Metabolizmayı Hızlandırır

Tüm vücudun büyük bir değişime uğradığı hamilelik sürecinde hazımsızlık gibi
şikâyetlerin yaşanmaması neredeyse imkânsız hale gelir. Ancak düzenli
egzersiz, bu sorunun da çözülmesine yardımcıdır. Hamilelikte yapılan
egzersizler anne adayının metabolizma hızını artırır. Böylelikle sindirim
rahatsızlıklarının yaşanma ihtimali azalır.

6. Stresi Azaltır

Değişen hormonlar, her an gelişebilecek riskli durumlar derken hamilelik süreci
yoğun bir strese neden olabilir. Anne adayını ve bebeği doğrudan ve olumsuz
yönde etkileyen strese karşı düzenli egzersiz yapmak, en sağlıklı çözüm
olabilir. Mutluluk hormonu salgılanmasını sağlayan egzersiz, psikolojinin
rahatlamasına yardımcı olur. Böylelikle hem anne adayı hem de bebek daha
mutlu bir süreç yaşar.

 

Bebeğinizin sağlıklı bir şekilde büyümesi için ihtiyacınız olan her şey Migros Sanal Market’te!

Uni Baby Bebek Yağı ile bebeğinizin hassas cildini rahatlatatabilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.

Bepanthol Baby Pişik Önleyici Krem ile bebeğinizin cildindeki olası tahrişlerinin önüne geçebilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.