Hamilelikte Mide Bulantısına Karşı 5 Beslenme Önerisi

Hamileliğin ilk 3 ayında değişen hormon düzeyleri, aşırı hassaslık gibi sebeplerle gelişen
mide bulantıları anne adayının günlük yaşantısını ciddi derecede olumsuz
etkileyebilmektedir. Peki bu durumdan kurtulmak ve hamileliği mümkün olduğunca az
mide bulantısıyla atlatmak mümkün müdür?
Yazımızın devamında hamilelikteki mide bulantılarını en aza indirecek bazı beslenme
önerilerini bulabilirsiniz. İşte detaylar…

1. Kahvaltınızı Erken Yapın

Hamilelikte mide bulantıları daha yoğun olarak sabah saatlerinde görülür. Bunun nedeni,
uzun bir gece uykusunda boş kalan midenin sabahları bulantı riskini artırmasıdır. Hamilelik
döneminizde kahvaltınızı geç öğlen saatlerine bırakmak yerine sabahın erken saatlerinde
yaparak sabah bulantılarınızı önemli ölçüde azaltabilir, daha rahat bir hamilelik
geçirebilirsiniz.


2. Gece Atıştırması Yapın

Hamilelik dönemi boyunca geceleri ya da sabahları oluşan mide bulantılarından şikâyet
ediyorsanız bundan kurtulmanın bir diğer yolu da yatmadan önce hafif ama besleyici
gıdalar tüketmektir. Uyku öncesinde bir bardak ılık süt yanına birkaç kuru meyve ya da
kuru yemiş tüketerek midenizin boş kalıp bulanmasını önleyebilir, sabaha daha keyifli bir
şekilde uyanabilirsiniz.


3. Az ve Sık Yiyin

Hamilelik boyunca sizi daha açık bir iştah bekleyebilir; ancak mide bulantılarını önlemek
için kendinizi biraz frenlemenizde fayda var. Öğünlerinizde birden ağır ve fazla miktarda
yemek tüketmek yerine sık aralıklarla az miktarda yemek tüketmeye dikkat edin. Bu
sayede zaten hamilelik nedeniyle zorlanan vücudunuzu bir de aşırı yemek tüketimi ile
zorlamaz, olası mide bulantılarını önlemiş olursunuz.


4. Bol Su Tüketin

Her zaman önemli olan su tüketimi, hamilelik döneminde de önemini koruyor. Hamilelerin
gün içerisinde mutlaka yeterli miktarda su tüketmesi gerekiyor. Siz de su tüketimine önem
verip tüketeceğiniz su içerisine birkaç damla limon suyu katarak, taze nane yaprağı
ekleyerek midenizin rahatlamasına yardımcı olabilir, mide bulantılarınızı önleyebilirsiniz.


5. Kraker Tüketin

Kraker, simit, ekmek gibi tuzlu yiyecekler; mide bulantısına neden olan asitlerin
bastırılmasına yardımcı olur. Hamilelik döneminde yaşadığınız mide bulantılarından
kurtulabilmek için yatak başucunuz, dışarıda gezerken çantanız gibi daima yakınınızda bu
tip yiyeceklerden bulundurup bulantı anında tüketerek midenizin yatışmasını
sağlayabilirsiniz.