Hamsiyi Kılçıkla Yemenin Faydaları Nelerdir?

Hamsi, denizlerimizin en lezzetli balıklarından biridir. Kızartmasından,
buğulamasına hatta pilavına kadar birçok nefis haliyle sofralarımızı süsler.
Yanına bolca salata da eklenirse tadına doyum olmaz. Uzmanların haftada en az
2 kez tüketilmesini önerdiği omega-3 bakımından en zengin seçeneklerden
biridir.
Peki ya, genelde kılçığını ayıklayarak tükettiğimiz hamsinin aslında kılçıklarının
da en az eti kadar faydalı olduğunu biliyor musunuz? Hamsi kılçıkları kalsiyum
ve fosfor yönünden zengindir. Diğer balıklara göre çok daha ince yapıda
olduğu için ayıklanmadan yemeye de uygundur. Dolayısıyla hamsi, kılçıklarıyla
tüketildiğinde sağlık için çok daha faydalı bir seçenek olur.
Yazımızın içeriğinde hamsiyi kılçıkla yemenin faydalarını inceleyebilir, bundan
sonra onu ayıklamadan çok daha kolay bir şekilde tüketerek daha besleyici bir
öğün geçirebilirsiniz. İşte, detaylar…

1. Kemikleri Güçlendirir

Kemik gelişimi için en faydalı minerallerden biri kalsiyumdur. Hayatımızın tüm
dönemlerinde güçlü kemiklere sahip olmak istiyorsak yeterli miktarda kalsiyum
tüketmemiz önemlidir. Bunu sağlayabilmek için en iyi seçeneklerden biri de
hamsi kılçığıdır. Hamsi kılçığında bol miktarda kalsiyum bulunduğundan kemik
sağlığı için çok faydalıdır. Siz de hamsiyi kılçıklarıyla tüketerek kemikleriniz için
iyi bir takviyede bulunabilir, sık görülen osteoporoz gibi çeşitli kemik
hastalıklarından korunabilirsiniz.


2. Omega-3 Kaynağıdır

Kalp ve hafıza sağlığında olumlu etkilere sahip olan omega-3’ün en yoğun
miktarda balık çeşitlerinde bulunduğunu artık biliyoruz. Beslenmemizde
omega-3’ü eksik etmemek için yeterli miktarda balık tüketmeli ve bağışıklık
sistemimizi güçlendirmeliyiz. Hamsi de bol omega-3 içeren balıklardan biridir;
ancak kılçığında çoğu zaman etine göre daha fazla omega-3 bulunur. Bu
yüzden kılçıklarını ayıklamadan tüketmek hamsinin faydalarını katlayacaktır.
Siz de bundan sonraki sofralarınızda hamsiyi ayıklamaktan vazgeçerek hem
zaman hem de daha çok fayda kazanabilirsiniz.


3. Bağışıklığı Güçlendirir

Hamsi için de “Onun vitamini kılçığında.” desek hiç de abartmış olmayız. Güçlü
bir bağışıklık sistemine en çok ihtiyaç duyduğumuz günlerde hamsi
mevsiminin gelmiş olması bizim için hazine gibidir; çünkü hamsi,
hastalıklardan korunmaya yardımcıdır. Kılçığıyla tüketildiğinde katlanan
faydaları sayesinde soğuk algınlıkları, grip ve birçok ölümcül virüse karşı güçlü
bir savaşçı olmamızı sağlar.


4. Dişlere Sağlık Verir

Sindirim sürecinin ilk başladığı nokta olan ağzımızda en önemli görevi sağlıklı
dişler üstlenir. Dişlerimiz ne kadar güçlü olur ve görevini yerine getirebilirse
sindirim sorunları da o kadar azalacaktır. Bunun için diş sağlığımızı fosfor
bakımından zengin yiyecekler tüketerek desteklememiz gerekir. Hamsi kılçığı
da o yiyeceklerden biridir. Hamsi kılçığı; eklem ağrılarını yok etme, sindirim
sorunlarını giderme, daha güçlü bir hafızaya sahip olma gibi birçok önemli
faydası bulunan fosfor bakımından zengindir. Tüm bu faydalardan yararlanmak
için hamsiyi kılçıklarıyla tüketmek daha iyi bir seçim olacaktır.


5. Göz Sağlığını Korur

Hamsi kılçığı, gözler için en faydalı minerallerden biri olan fosforun yanı sıra en
önemli vitamin olan A vitamini bakımından da epey zengindir. Bu yönüyle
görme duyusunun iyileşmesinde, göz sağlığının korunmasında önemli bir rol
oynar. Siz de gözlerinize iyi bakmak istiyorsanız hamsiyi kılçıklarıyla tüketmeyi
tercih edebilirsiniz.