Hareketsiz Kalan Çocuklar için 5 Öneri

Sağlığımız için neredeyse tüm zamanımızı evde geçirdiğimiz bugünlerde
vücudumuz da büyük bir değişim sürecine kapıldı. Günlük rutinlerin birer birer
değişmesi, birçoğumuzun hayatına “hareketsizlik” ekledi. Hem psikolojiyi hem
de beden sağlığını tehdit eden hareketsizlik, içi içine sığmayan çocuklarımızı da
maalesef olumsuz etkiledi. Peki, bu durumda ebeveynler çocukları için neler
yapabilir?
Yazımızın devamında hareketsiz kalan çocuklar için faydalı olacak 5 öneriyle
tanışabilirsiniz. İşte, detaylar…

1. Teşvik Edin

Evden çıkamayan birçok çocuk, dikkatini teknolojik ürünlere doğru çevirir ve
ekran süresini aşırıya kaçırır. Çocuğunuzun bilgisayar oyunları, diziler, filmlerle
ekrana bağlanıp daha da hareketsizleşmesini önlemek için onu spor yapmaya
teşvik edebilirsiniz. İnternet üzerinden ulaşabileceğiniz, çocukların
yapabileceği birçok spor programını büyük bir ekrana verip hareketleri birlikte
uygulamayı deneyebilirsiniz. Bu sayede evden çıkmadan da bolca hareket
edebilir, aynı zamanda çocuğunuzla birlikte eğlenceli bir vakit geçirebilirsiniz.


2. Güvenli Alan Yaratın

Çocuğunuza her gün minik egzersizler yapma alışkanlığını kazandırdınız ancak
bitmedi. Çocuğunuzun bu yolda süreklilik sağlayabilmesi için evinizin bir
bölümünü spor yapmaya uygun, güvenli bir alan haline getirin. Bu sayede
çocuğunuzun daha düzenli ve güvenli bir şekilde hareketli bir yaşama adım
atmasını kolaylaştırabilirsiniz.


3. Beslenme Alışkanlıklarını Kontrol Edin

Evde kaldığımız dönemde ister istemez sağlıksız atıştırmalıklara yönelebiliriz.
Bu durum hareketsizlikle de birleşince çok hızlı bir şekilde kilo alımına davetiye
çıkarır. Dolayısıyla evde kaldığınız dönemde hem kendiniz hem de
çocuğunuzun beslenme alışkanlıklarını düzenlemekte fayda olacaktır. Şeker ve
yağ oranı düşük, protein oranı yüksek seçeneklerle çocuğunuza güzel bir
beslenme planı oluşturabilirsiniz. Aynı zamanda her atıştırmalığın fit bir
versiyonu da olduğunu unutmayıp çocuğunuza ev yapımı harika ve hafif
atıştırmalıklar hazırlayabilirsiniz.


4. Spor Gereçleri Alın

Çocuğunuzun günlük hareketini evden çıkmadan artırabilmesi için eve spor
aletleri alarak iyi bir destekleme yapabilirsiniz. Çocuğunuzun uygulayabileceği,
beden sağlığına iyi gelecek spor gereçleriyle kilosunu korumasını ve
bağışıklığını güçlendirmesini sağlayabilirsiniz.


5. Aktiviteler Düzenleyin

Çocuğunuz doğrudan spor yapmaktan hoşlanmayabilir ancak bu spor
yapmasına engel değildir. “O nasıl olacak?” diye sorduğunuzu duyar gibiyiz.
Şöyle ki; çocuğunuzu çeşitli oyun aktiviteleriyle eğlenceye dolayısıyla da
harekete teşvik edebilirsiniz. Masa tenisi, bunun için doğru aktivitelerden
biridir.

Çocuğunuzun zihin ve beden sağlığını iyileştirmek, aynı zamanda ailecek evde
daha keyifli vakit geçirebilmek için sayfamızı ziyaret ederek masa tenisi siparişi
verebilirsiniz