Hayat Kalitenizi Yükseltecek 10 Öneri

Yoğun iş hayatıtrafik kaosu ve şehir hayatının getirdiği kargaşada kendinizi bitkin ve yorgun mu hissediyorsunuz? Akşam için kafanızda farklı planlar yaparken, eve gittiğinizde kendinizi yatakta veya koltukta televizyon karşısında uyuklarken buluyorsanız, günlük rutininizin dışına çıkmak istediğiniz halde, enerjinizin gün sonunda bittiğini ve size izin vermediğini hissediyorsanız, önerilerimize kulak verin.

mutlu_olmanın_yolları

Daha enerjik olmak ve yaşam kalitenizi artırmak hiç de zor değil. Atacağınız küçük bir adımın zamanla büyüdüğünü ve hayatınızın ritminin yükseldiğini gördükçe bir sonraki adıma geçmek için sabırsızlandığınızı fark edeceksiniz.

İşte size bebek adımlarınız sırasında yardımcı olacak 10 ipucu…

Mum yakın: Çok basit görünse de çok etkileyici ve rahatlatıcı bir hareket; mum yakmak. Bulunduğunuz ortamı özlediğiniz atmosfere çevirebilirsiniz. Ayrıca farklı kokular keşfederek, ruhunuzda yarattığı yansımaları gözleyebilirsiniz.

Kitap okuyun: Türü ne olursa olsun, elinize aldığınız anda size bambaşka bir dünyanın kapısını aralayan bir kitap okumak, hem rutin hayatınızı renklendirmeye hem de ufkunuzu açarak yenilikçi düşünmenize yardımcı olacaktır.

 

Kan akışınızı hızlandırın: Her sabah 10 dakika erken uyanarak güne merhaba demek, hem zihinsel hem de fiziksel olarak size iyi gelecektir. Küçük egzersizler yapmanın yanı sıra hareketli yaşamı ilke edinmek motivasyonunuzu ve enerjinizi yükseltecektir.

Mutlu olduğunuz anı düşünün: Hesapların içine dalmış ve tükenmiş olduğunuzu hissettiğiniz o an gözlerinizi kapatıp, sizi mutlu eden şeyi yaptığınızı düşünün. Daha sonra işinize devam edin.

mutluluk

Derin ilişkiler kurun: Sosyal medya üzerinden sahip olduğunuz yüzlerce arkadaşınız olduğuna eminiz. Ancak kaçıyla bir şeyler paylaşıyor ve sohbet ediyorsunuz. Okuduğunuz kitaptan ya da izlediğiniz filmden bahsedebildiğiniz küçük ve samimi arkadaş grupları oluşturmak size iyi gelecektir.

Dışarıda daha fazla vakit geçirin: Araştırmalar bir kişinin dışarıda geçirdiği zamanın süresi ile mutluluk arasında bir denge olduğunu göstermektedir. Bir parkta oturup insanları gözlemek, sizin dışınızda dönen dünyayı fark etmenize ve içsel bir farkındalık yaşamanıza yardımcı olacaktır.

Kendiniz olun: Makine olmadığınızı unutmayın! Arada sırada kendinize küçük molalar vermelisiniz. Ofis ortamında uygulayamasanız bile ailenizle geçirdiğiniz zamanlarda biraz gevşemek ve rahatlamak sizin de hakkınız. Bunu unutmayın.

meditasyon

Meditasyon yapın: İçinize dönmek, huzuru hissetmek; sizi yavaşlatacak ve soğukkanlı olmanıza yardımcı olacaktır.

Sağlıklı beslenin: Hayat kalitenizi yükseltmek için kan şekerinizi yavaş yükselten besinleri tercih etmelisiniz. Tam buğday unundan yapılmış olan ekmek tüketmek, sebze ve meyve gibi lifli besinleri daha fazla tüketmek hem zihinsel hem de fiziksel sağlığınıza iyi gelecektir.

Üretin ve yaratıcı düşünün: Kendi tasarımınız olan bir vazoyu salonunuzda sergilemek ya da saksıda yetiştirdiğiniz maydanozla yaptığınız yemeği arkadaşlarınıza ikram ettiğinizde yaşayacağınız hazzı düşünün. Sizce bu haz yaşam kaynağınız olamaz mı?