Her Vejetaryenin Alması Gereken 5 Önemli Vitamin

Sebze yemenin ‘kurumsallaşmış’ hali vejetaryenlik. İlk kez 1842 yılında kullanılan vejetaryenlik kelimesi Latince’de ‘sağlam, canlı ve yaşam dolu’ anlamına geliyor. Et ve et ürünleri kısaca hayvansal hiçbir gıdayı tüketmeyen bir beslenme biçimi. Hal böyle olunca protein gibi sağlığa yararlı vitaminlerin eksikliği, ileride oluşabilecek hastalıkların da davetiyesi olabiliyor.

Uzmanlara göre 5 önemli vitamin var vejetaryenlerin alması önerilen. İşte biz bugün sizin için onları kaleme aldık.

1- Kalsiyum

Kemik ve diş sağlığının kaynağı kalsiyum. Bilineni süt, yoğurt ve peynir. Vejetaryenler içinse brokoli, soya fasulyesi, çin lahanası.

Ne kadar tüketmeli?

50 yaşın altındaki kadın ve erkeklerde 1,000 mg; 50 yaşın üzerindekilerde ise günlük 1,200 mg önerilebilir.

brokoli

2- Demir

Hücrelere oksijen taşıyan bir protein olan hemoglobin üretimi için demir gerekli. Fasulye, ıspanak, fındık, mercimekte bulunur.

Ne kadar tüketmeli?

50 yaş üzeri kadın ve erkeklerde günlük 8 mg; 50 yaş altı kadın ve erkeklerde ise günlük 18 mg. Ayrıca hamile bayanların da günlük ihtiyacı 27 mg.

ispanak

3- D Vitamini

Yaz mevsiminin en bereketli vitamini. Daha önce güneşten rol çalan D vitamini deposu yiyecekleri şurada kaleme almıştık. Bunun bir de vejetaryen versiyonunu yapalım. D vitaminini bulabileceğiniz yiyecekler; portakal suyu ve mısır gevreği.

Ne kadar tüketmeli?

Günlük 600 mg.

portakal-suyu

4- B12 Vitamini

Özellikle hayvansal gıdalarda karşımıza çıkıyor olsa da bunların dışında en sık tahıllı ürünlerde bulunabilir.

Ne kadar tüketmeli?

2.4 mg olabilir.

Erikli Kuzu Eti Tarifi

5- Omega 3

Beyin sağlığından kalp sağlığına, hafıza gelişiminden daha pek çok şeye kadar önemli bir vitamin. En sık da karşımıza çıkanlardan tabi. Omega 3 denince ilk akla gelen balık. Vejetaryenler için de alternatifler; ceviz, keten tohumu, kabak ilk akla gelenler.

Ne kadar tüketmeli?

Birçok uzman günlük en az 500 mg. öneriyor olsa da resmi anlamda bir tüketim önerisi bulunmuyor.

cevizden-baykus

Her ne kadar faydalı vitaminler olsa da doktorunuza dozlarını ve sizin için uygunluğunu danışmayı ihmal etmeyin diyerek son verelim sözlerimize. Bu arada bir de sürpriz lezzet ile yapalım yazımızın finalini.

Falafel tarifini izlemek için tıklayın!

Falafel Tarifi