Hızlı Yeme Alışkanlığına Veda Ettiren 6 Öneri

Kimilerimiz için sağlıklı kilosunu koruyabilmek diğerlerine göre daha zordur.
Böyle durumlarda genellikle gıda seçimleri gözden geçirilir. Oysa asıl neden,
besinleri tüketme şekli olabilir. Yani tüketilen gıdalar ne kadar sağlıklı olursa
olsun, eğer ki onları çok hızlı bir şekilde tüketiyorsanız sindirim sisteminizi
zorluyor olabilirsiniz.
Hızlı yaşam tarzına ayak uyduracağım derken hızlı yeme alışkanlığı
kazandıysanız böyle buyurun. Hızlı yeme alışkanlığından kurtulmanızı
sağlayacak 6 önerimiz yazımızın devamında sizi bekliyor.

1. Ara Öğünler Tüketin

Hızlı yeme alışkanlığınızın başlıca sebebi, uzun saatler boyunca aç kalmak
olabilir. Şiddetli açlığın üzerine oturduğunuz sofrada kontrolü tamamen
kaybedebilir ve tüm yiyeceklerden en hızlı şekilde tüketmeye çalışabilirsiniz. Bu
durumu önlemek için en etkili yöntemlerden biri, gün içerisinde 2-3 saatte bir
ara öğün tüketmektir. Böylece açlığınızı dengeler, yemek vaktinde hızlı yemeyi
önleyebilirsiniz.

1. Gereçleri Elinizden Bırakın

Yemek yeme hızınızı düşürmenin en etkili yolu, her lokmayı bolca çiğnemektir.
Bu sayede sindirim sisteminizin işini hayli kolaylaştırabilirsiniz. Bunun için
yemekten bir lokma aldıktan sonra çatal, bıçak, kaşık gibi gereçleri masaya
bırakmayı deneyin. Böylelikle ağzınızdaki lokmayı iyice çiğnemeden yeni bir
lokma için zaman kazanacak, kendinizi daha kolay frenleyebileceksiniz.

2. Yemeğinize Konsantre Olun

Bir şeyler izlerken yemek yemek, hepimizin sıklıkla yaptığı hatalardan biridir.
Bu durum mideniz ve beyniniz arasında olması gereken senkronizeye olumsuz
etki eder. Bunun yerine sadece yemeğinize odaklanın. Böylelikle beyninize
doyma sinyalinin gitmesini kolaylaştıracak hızlı ve ihtiyacınızdan fazla yemeyi
engelleyebileceksiniz.

Sahur Sofrası

3. Partner Edinin

Neden olmasın? Bazıları hayatında bir değişim için iyi bir rol modele ihtiyaç
duyar. Siz de onlardan biri olduğunuzu düşünüyorsanız kendinize yavaş yemek
yiyen bir arkadaş edinmek iyi bir yöntem olabilir. Tüm öğünlerde ona uyum
sağlamaya çalışın. Bu sosyal anlaşma hem ruhunuza hem de mide sağlığınıza
çok iyi gelecektir.

4. Lif Oranı Yüksek Besinler Tercih Edin

Besin seçimleriniz yeme hızınızı olumsuz etkiliyor olabilir. Yeme hızınızı ideal
seviyeye çekebilmek için bol lifli besinler tercih etmeye dikkat edin. Lifli
besinler daha uzun bir çiğneme süresi gerektirdiği için yeme hızınızı
yavaşlatmayı sağlayacaktır.

5. Süre Tutun

İdeal bir yemek süresi ortalama 20 dakikadır. Eğer ki kendinizi
ayarlayamıyorsanız kronometrenizi 20 dakikaya ayarlamakla başlayın ve bu
süreç bitmeden yemeğinizi de bitirmemeyi hedefleyin. Böylelikle kendinizi
eğlenceli bir challange’ye de davet etmiş olacaksınız.

Daha Yavaş Yemek Yemenin Faydaları Nelerdir?

Yavaş yemek yemenin faydalarını öğrenmek de hızınızı yavaşlatmaya yardımcı
olabilir. İşte, o faydalardan bazıları:

  •  Yanma, ekşime gibi mide problemlerinin riski iner.
  •  Yemeklerin lezzetini daha iyi alır, yemekten daha çok keyif alırsınız.
  •  Yavaş ve daha çok çiğnemek, besinlerdeki yararlı maddelerin daha çok
    açığa çıkmasını sağlar.
  •  Hazımsızlık, şişkinlik, kabızlık gibi problemleri neredeyse hiç
    yaşamazsınız.
  •  Diyabet riski azalır.

 

 

Temel gıda alışverişlerinizi Migros Sanal Market üzerinden yapabilirsiniz. Sipariş oluşturmak için hemen tıklayın.