Hızlı Yemek Yapabilmeniz İçin 6 Öneri

Birçok insan zaman bulamadığından evde yemek pişiremediğini ve bu yüzden fast-food gibi
sağlıksız, hazır yiyeceklere yöneldiğini söyler. Oysa birkaç etkili yöntemle yemek yapımını
kolaylaştırıp bu kötü durumdan kurtulmak mümkündür.
Yazımızın devamında vereceğimiz öneriler sayesinde siz de zamandan tasarruf ederek
yemek hazırlayabilir ve daha sağlıklı bir beslenme şekline sahip olabilirsiniz.
İşte hızlı yemek yapabilmeniz için 6 öneri…

1. Birkaç Porsiyon Pişirin

Yemek pişirmek için bir şekilde zaman yaratabildiğinizde sadece o an yenecek kadar
pişirmek yerine sonraki 2 günü de idare edebilecek kadar fazla pişirmeyi deneyebilirsiniz.
Bu yöntem için daha dayanıklı olduğundan sebze yemekleri uygun sayılabilir. Bu sayede ek
bir vakit ayırmadan birkaç günlük yemeğiniz hazır olabilir ve daha sağlıklı beslenebilirsiniz.

2. Buzluğa Depolayın

Hele ki derin dondurucunuz varsa bu konuda o kadar şanslısınız ki! Daha önceden
şekillendirdiğiniz köfteleri, haşlanmış nohutları, sardığınız kalem börekleri, közlediğiniz
sebzeleri poşetleyip buzluğa depolayın. Hazırlama ya da pişirme aşaması olmayan bu
seçenekleri ihtiyaç anında çıkarıp normalden çok daha kısa sürede tüketebileceğinizden
pişirmeye ayıracağınız vakti de kendinize ayırın!

3. Doğru Pişirme Yöntemleri Kullanın

Fırınlama, haşlama gibi pişirme yöntemleri çoğu zaman leziz sonuçlar yaratsa da zamanınızı
önemli ölçüde çalabilir. Bu pişirme yöntemleri yerine hızlı sonuç veren ızgara, az yağda
soteleme gibi yöntemleri tercih ederek çok daha kısa sürede leziz yemekler
hazırlayabilirsiniz.

4. Önceden Doğrayın

Mutfak için ayırabildiğiniz bir zamanı yakalamışken mümkün olduğunca tüm işlerinizi
halletmeye çalışın. Örneğin, ihtiyacınız olmasa bile bir sebzeyi temizleyip doğrayıp pişmeye
hazır hale getirebilir ve saklama kaplarına doldurabilirsiniz. Bu sayede gelecek yemek
pişirme seansında vakit harcamaz, hazır sebzeleri kullanıp yemeğinizi çabucak
pişirebilirsiniz.


5. Konserveler Bulundurun

Hazır konserveler, işinizi ne kadar kolaylaştırsa da sağlığınızı da aynı ölçüde bozmaktadır;
ancak hazır konservelerin yerini ev yapımı konserveler alırsa durumlar değişir! Yaz
aylarında taze domates, soğan ve biberlerden salçalar; patlıcan gibi sebzelerden soslu
karışımlar hazırlayıp konserveleyin. Daha sonra bu konserveleri kullanarak birçok yemeği
zorlu aşamalardan uzak ve özel bir lezzete sahip şekilde çabucak hazırlayabilirsiniz.


6. Ön Hazırlığı Önceden Tamamlayın
Yemek yapmaya başlamadan önce de hazırlık yapmanız gerekebilir. Örneğin; gerekli
malzemeler için markete çıkmak, mutfağı temizlemek gibi aşamalar yemeğinizin hızlı
hazırlanmasında önemli detaylardır. Yemek yaparken ek bir vakit harcamak istemiyorsanız
daha önceden düzenli bir alışveriş yaparak eksik malzeme bırakmayabilir, mutfakta daha
rahat ve hızlı hareket edebilmek için tüm bulaşıklardan kurtulabilirsiniz. Bu sayede daha
keyifli ve kısa sürede yemeğinizi pişirebilirsiniz.