İçeriğinde En Çok Su Bulunan 6 Besin

Her canlı gibi insanların da sağlıklı bir hayat sürebilmesi için su içmenin önemi
çok büyüktür. Günde yeterli miktarda su tüketerek bağışıklık sisteminin
güçlendirilmesi, obezite gibi birçok hastalığın önüne geçilmesi mümkündür. Su
ihtiyacı, özellikle yaz aylarında daha fazla su kaybetmemiz nedeniyle artmaya
başlar ve içtiğimiz suların yanı sıra sulu gıdalar tüketmeye de önem vermemiz
gerekir.
Yazımızın devamında yoğun miktarda su içeren 6 besine ulaşabilir, bundan
sonra beslenmenizde bu seçeneklere yer vererek vücudunuzu daha sağlıklı
tutabilirsiniz.
İşte, en çok su içeren 6 besin…

1. Salatalık

Kesildiği an yayılan mis kokusuyla kendine tutkun eden salatalık, tüm
öğünlerimizin vazgeçilmez bir seçeneğidir. Gerek salatalar içinde gerekse cacık
gibi çeşitli tariflerde kendine yer bulup bize vitaminler sunar; ancak sundukları
bununla sınırlı değildir. Salatalık, insan sağlığına faydalı olmasının yanı sıra
bolca su içermesiyle ferahlık kaynağıdır. Bir adet orta boy salatalıkta yaklaşık
%96 oranında su mevcuttur. Bu özelliği sayesinde salatalığı özellikle yazın en
yüksek hava sıcaklıklarında bolca tercih ederek kaybettiğiniz su miktarını
kolayca kazanabilirsiniz.


2. Domates

Salatalıkla en iyi şekilde tamamlanan seçeneklerden biri de mis kokulu
domatestir. Kocaman bir kâse salatanın ya da leziz bir yemeğin olmazsa olmaz
malzemesidir. Bolca lezzet ve vitamin sunmasının yanı sıra vücudumuzun en
önemli ihtiyaçlarından biri olan su da domateste bol miktarda bulunur. Bir adet
orta boy domateste yaklaşık %95 oranında su bulunur. Siz de öğünlerinizde
domatesi eksik etmeyerek bolca su tüketmeniz gerekliliğini yerine
getirebilirsiniz.


3. Kabak

Kabak; diyet listelerinin baş tacı, detoks günlerinin vazgeçilmezi bir sebzedir.
Mücver, sulu yemek, çorba, ya da salata gibi birçok haliyle kendini sevdirerek
tüketenlere şifa verebilir. Bir adet orta boy kabakta yaklaşık %95 oranında su
bulunur. Bu özelliği sayesinde sindirim sistemini harekete geçirir, vücudun
ihtiyacı olan su miktarının çoğunu karşılar. Siz de kabak mevsimindeyken bolca
kabak tüketebilir, kendinize bir iyilik yapabilirsiniz.

Kabak Çorbası Tarifi
4. Kereviz

Kereviz; kök sebzeler arasında en yüksek oranda K vitamini içermesiyle kemik
sağlığı için çok faydalı olan bir sebzedir. Çocuklar ve birçok yetişkin tarafından
pek tercih edilmese de aslında acilen sevilmesi gerekir. Bir adet kerevizde
yaklaşık %95 oranında su bulunur, kalorisi ise çok düşüktür. Siz de sağlıklı

beslenmeye uygun seçenekler arıyorsanız diyet listenizde kerevize gönül
rahatlığıyla bolca yer verebilirsiniz.


5. Ananas

En lezzetli meyvelerden biri olan ananasın bir adetinde yaklaşık %87 oranında
su bulunur. Salatalarda da kullanabileceğiniz ananas; bolca ferahlık, vitamin ve
lezzet sunar. Aynı zamanda vücutta çeşitli sebeplerden dolayı oluşan
ödemlerin kolayca atılmasına iyi bir yardımcıdır. Siz de diyet sürecinde ya da
ameliyat sonrasında biriken ödemlerinizden ananası gerek suyu gerekse meyve
haliyle tüketerek kurtulmayı deneyebilirsiniz.


6. Dolmalık Biber

Kıymalı ya da zeytinyağlı hazırladığımız biber dolmalarını keyifle tüketirken
içerisinde bu kadar su içerdiğini de tahmin edebilir miydiniz? Öyle ki dolmalık
biberler, içerisinde yaklaşık %92 oranında su bulunduruyor. Siz de keyifli bir
şekilde biber dolması tüketirken vücudunuzun önemli ihtiyacı olan suyu da
karşılayabilirsiniz.