İftar Sofrasında Bunlara Yer Vermeyin

İftar sofrasında olması gerekenleri neredeyse hepimiz biliriz. Hurma, sıcacık bir çorba,
Ramazan pidesi, güllaç gibi seçenekler iftarın da Ramazan’ın da olmazsa olmazları
arasındadır. Peki, sağlığınız için aslında olmaması gereken seçenekleri biliyor muyuz?
Yazımızın devamında iftar sofrasında yer vermemeniz gereken seçenekleri derledik. Bu
bilgiler ışığında siz de Ramazan Ayı’nı sindirim problemleri yaşamadan daha sağlıklı bir
şekilde tamamlayabilirsiniz. İşte, detaylar…

1. Şerbetli Tatlılar

Uzun süren açlık boyunca akla düşen en iştah açıcı seçeneklerden biri de tatlılardır. Düşen
kan şekerinin de etkisiyle gün boyu güzel bir tatlının hayali kurulur. Bu yüzden iftar
sofrasında mutlaka bir tatlı bulunur. Peki, nasıl bir tatlı iftar için uygundur? İftar vaktinde
şeker ihtiyacınızı karşılamak için şerbetli tatlılara yönelmemekte fayda var. Şerbetli tatlılar,
kan şekerinizin aniden yükselmesine neden olarak tehlikeli sonuçlar doğurabilir. Bunun
yerine tatlı ihtiyacınızı taze meyveler ya da sütlü tatlılarla gidermek en iyisidir.

2. Asitli İçecekler

Mükellef bir Ramazan sofrası kurmak için mutlaka asitli bir içeceğe de yer vermemiz
gerektiğini düşünürüz, oysa bu durum çok sağlıksızdır. İftar vaktinde tüketilen asitli içecek
midenizin asit dengesini bozabilir. Bunun yerine ayran, ev yapımı meyve suyu, komposto
gibi seçenekler hem daha sağlıklı hem de lezzetli olacaktır.

Ayran

3. Hamur İşleri

Hamur işlerini seven bir milletiz, kabul. Ancak bu sevgi, özellikle gün boyu boş kalan
mideler için epey ağır gelebilir. İftar vaktinde ya da sonrasında çayla birlikte tüketilen
hamur işleri, sindirim sisteminizde büyük bir rahatsızlık yaratabilir. Bunun yerine seçiminizi
daima hafif seçeneklerden yana kullanmanız size iyi gelecek bir fikirdir.

4. Aşırı Yağlı Seçenekler

Gün boyu aç kalındığında insanın canı çok ağır yemekler çekebilir. Ancak iftar sofrasında
insanın en çok ihtiyaç duyduğu şey, hafif ve doyurucu bir öğündür. Bu nedenle iftar
yemeklerinde yoğun miktarda yağ kullanmamaya dikkat edin. Aşırı yağlı yiyecekler, sadece
midenin yorulmasına neden olur. Bu da çok sağlıksız bir durumdur. Az miktarda zeytinyağı
ile yapılan yemekler sağlıklı bir iftar sofrası için yeterlidir.

5. Kuru Yemişler

Sağlığımızın dostlarından olan kuru yemişler, oruç boyunca kaybedilen enerjiyi geri
kazandırmada da epey etkilidir. Bu yüzden iftar sofralarında yer verilmesi önerilir. Ancak
yeterli bir ana yemeğiniz varsa kuru yemişlerin fazla gelebileceğini unutmayın. Çünkü her
ne kadar sağlıklı olsalar da yoğun miktarda yağ içerirler. Bu yüzden atıştırmalık gibi
düşünülüp tüketilmeleri iftar vakitlerinde hazımsızlığa neden olabilir.

 

Altınkılıç Ezine Klasik Peynir satın almak için hemen tıklayın.

Sahur sofralarının vazgeçilmezi Marmarabirlik Extra Zeytin Migros Sanal Market’te! Satın almak için hemen tıklayın.