İş Yerinde Açlığınızı Kısa Yoldan Bastırmanın 7 Yolu!

Sabah kalkıp güzel bir kahvaltı yaptınız diyelim. İşe gittiniz, saatler geçmek bilmiyor, karnınız alarm vermeye başlıyor ve artık açlığa dayanamıyorsunuz. Oysaki öğle yemeğine daha çok var! Aynısı öğle yemeğinden sonrası için de geçerli. Atıştırmalık bir şeyler arıyorsunuz fakat hepsi ya çok kalorili ya çok yağlı ya da uzun süre tok kalmanızı sağlamıyor. İşte sizi tüm bu dertlerden kurtaracak, hem az kalorili hem de uzun süre tok kalmanızı sağlayacak yiyecekler!

1. Elma yiyin!

Yabancıların dediği  ‘Günde bir elma doktoru uzak tutar’ lafı doğru! Bir büyük boy elma, 5 gram lif içeriyor. Lif acıkmanızı engelliyor çünkü karnı uzun süre şiş tutuyor. Buna ek olarak elmanın içinde bulunan şeker, nişastalı karbonhidratlar kadar kan şekerini etkilemiyor. Böylece kan şekeriniz aniden yükselmediği için ani açlık hissetmenizi önlüyor. Elmayı tek başına yemek istemiyorsanız, Migros TV’de yer alan elmalı tariflere mutlaka bakın! Elmalı tarifler için tıklayın! Migros TV’de birbirinden lezzetli elmalı tariflerden biri de Elmalı Tavuk Salatası! Tarif için tıklayın!

elma

2. Keten tohumu!

Keten tohumunun son zamanlarda popüler olmasının başlıca sebeplerinden biri, esas yağ asitlerimizi parçalaması. Faydası bununla bitmiyor. Keten tohumu, diyetinizi çözünebilen liflerle destekliyor. Bu küçük açlık bastırıcıları yoğurda ya da süzme peynirin üzerine döküp iş yerinde kolayca tüketebilirsiniz. Hem masrafsız hem de kolayca hazırlanabilir!

keten-tohumu

 3. Kahve!

Kafein çoğumuz için günlük hayatın bir parçası; fakat büyük bir çoğunluğumuz kafeinin açlık bastırıcı etkisini bilmiyor. Bu uyarıcı madde, enerji vermesiyle ve uyanık kalmanızı sağlayıcı etkisiyle tanınıyor. Uygun miktarda alındığı sürece sinir merkezimizi uyarıyor ve açlık hissimizi yatıştırıyor. Yani iş yerinde hem uyanık kalmanızı sağlıyor hem de açlığınızı bastırıyor. Bir taşla iki kuş diyebiliriz!

kahve

4. Su mucizesi!

Açlığınızı bastırmanın en temel yolu, bol su tüketmektir. Susayınca acıktığımızı sanabiliriz ve yorgun hissederiz. Yorgun hissettiğimizde ise bunu açlığımıza bağlarız; fakat aslında aç değilizdir. En yaygın yapılan yanlışlardan biri budur. Masanızda her zaman suyla dolu bir sürahi ve bardak bulundurun, yanlış alarma yol vermeyin!

su

5. Sebzeli tavuk çorbası!

Evden sebzeli tavuk çorbası getirip, acıktığınızda iş yerinizde ısıtıp yiyebilirsiniz. Sıcak sıvılar açlığı çabuk bastırır ve kalorisi az olduğu için istediğiniz miktarda tüketmekte özgürsünüz. Sebzeli tavuk çorbası, tavuğun protein kaynağı olmasından dolayı açlığınızı kolayca bastıracak! Migros TV sizin için bunu çoktan düşündü. İçinizi ısıtacak sebzeli tavuk çorbası tarifi için tıklayın!

sebzeli-corba

 6. Yulaf ezmesi!

Güne şekersiz yulaf ezmesiyle başlamak, tüm gün açlığınızı durdurmak için harika bir yöntem. Evde vakit bulamazsanız işe de getirebilirsiniz. Soğuk sütle karıştırıp günün her saati tükettiğinizde açlığınızı hızlı bir şekilde, fazla kalori almadan bastırabilirsiniz. İçerdiği yoğun lif miktarı karnınızı şişirecek ve uzun süre açlık hissetmeyeceksiniz. İsteğe göre biraz tarçın ekleyerek tüketmek gününüzü renklendirecek! Yulafın en leziz hali için, Migros TV’nin Tarçınlı Meyveli Yulaf tarifine mutlaka bakın! Tarif için tıklayın!

yulaf-ezmesi1

7. Badem!

Badem, içerdiği sağlıklı yağlar sayesinde diyet listelerinde yer etmiş harika bir ara öğün besinidir. Tabi ki aşırıya kaçılmadığı sürece! Badem tüketiminde dikkat edilmesi gereken şey, açlık hissetmeden önce tüketmeyi başarmaktır; çünkü yoğun derecede açlık hissedildiğinde bir avuç badem sizi doyurmaya yetmeyecek, daha fazlasını isteyeceksiniz.

badem