Ispanağı Neden Pişirmeden Tüketmeliyiz?

Yeşil yapraklı sebzeler ailesinin yıldızı ıspanak; demir zenginliğiyle bildiğimiz,
genellikle yemek haline sofralarda yer verdiğimiz bir seçenektir. Oysa ıspanak,
pişirmeden de salata haliyle ya da güzel bir yoğurtla karıştırıldığında çok daha
pratik, lezzetli ve sağlıklı bir sonuç çıkarabilir.
Bazı gıdalar pişirildiğinde bazı gıdalarsa çiğ haliyle daha faydalıdır. Ispanak da
çiğ haliyle daha faydalı olan bir sebzedir. Birçok uzman, yaptıkları çeşitli testler
sonucunda ıspanağın çiğ yendiğinde daha faydalı olacağı kanısına varmıştır.
Peki, neden?
Yazımızın devamında çiğ ıspanağın faydalarını öğrenebilir ve ıspanağı neden
çiğ tüketmeniz gerektiğini daha iyi anlayabilirsiniz. İşte, detaylar…

1. Daha Vitaminlidir

Çiğ ıspanak; demir, C vitamini ve koenzim Q10 bakımından en zengin sebzedir.
Ancak pişirilen ıspanak, tüm bu içeriğini ciddi oranda kaybeder. Dolayısıyla
pişmiş ıspanak yemeğinde elde edeceğiniz fayda çiğ ıspanağa göre çok daha
düşüktür. Yine de pişmiş ıspanak tüketmek isterseniz pişirme süresini mümkün
olduğunca az tutmaya dikkat ederek vitamin kaybının azalmasını
sağlayabilirsiniz.

2. Antioksidan Zenginidir

Organların işleyişini, bağışıklık sistemini olumsuz etkileyen toksinlerden çeşitli
takviyeler ve beslenme şekliyle kurtulmak önemlidir. Çiğ ıspanak, yoğun
antioksidan içeriği sayesinde vücuttaki toksinlerin atılmasına yardımcı olur.
Ispanak piştikçe bu antioksidanlar giderek kaybolur. Dolayısıyla ıspanağı çiğ
haliyle bir salata ya da içecek olarak tüketmek toksinlerden kurtulmak için en
iyi tercihlerdir.

3. Lif Zenginidir

Tokluk hissi sağlamada ve bağırsakların iyi bir şekilde çalışmasında önemli bir
role sahip olan lifler, çiğ ıspanakta bol miktarda bulunur. Çiğ ıspanak salatası
ya da çiğ ıspanak içeceği tükettiğinizde daha çabuk doyduğunuzu ve uzun süre
tok kaldığınızı hissedebilirsiniz. Pişirilen ıspanak ise lifler dolayısıyla da
doyuruculuk bakımından daha yetersiz sayılır. Eğer ki kilo vermeniz gereken bir
diyet sürecindeyseniz listenizde bol bol çiğ ıspanağa yer vererek kolaylık elde
edebilirsiniz.

Nohutlu Ispanak Salatası Tarifi

4. Kalorisi Düşüktür

Kilo vermek ya da kilosunun korumak isteyenler için her bir gıdanın düşük
kaloriye sahip olması önemlidir. Çiğ ıspanak düşük kalorili yiyecekler içinde en
ideal olandır. Yüksek protein ve lif içeriğiyle metabolizmayı hızlandırırken
yüksek kalori almadan iyi bir şekilde doymayı sağlar. Siz de çiğ ıspanağı bol
bol tüketerek hayalinizdeki vücuda kavuşabilirsiniz.

Çiğ Ispanak Nasıl Tüketilir?

Çiğ ıspanağı elma, maydanoz, limon suyu gibi seçeneklerle mutfak robotundan
geçirip güzel bir içecek olarak ya da çeşitli malzemelerle karıştırıp besleyici bir
salata olarak tüketebilirsiniz.

Ispanağı çiğ bir şekilde tüketmeye karar verirseniz nefis bir ıspanak salatası
tarifi sayfamızda sizi bekliyor, hemen ziyaret edip detayları öğrenebilirsiniz:

Ispanak Salatası

 

Ispanak ve ıspanaklı ürünlerin siparişini Migros Sanal Market üzerinden oluşturabilirsiniz. Sipariş oluşturmak için hemen tıklayın.