İsveç Diyeti Hakkında Merak Edilenler

Diyet süreci, uzun ve zorlayıcı bir serüvendir. Hayaldeki vücuda kavuşabilmek için
onlarca yöntem denenir, diyet listesi değiştirilir, egzersizler uygulanır. Durum böyle
olunca bir sürü yeni bilgi öğrenilir, yeni diyet çeşitleriyle tanışılır. Zihnen ve bedenen
sağlıklı sonuçlara ulaşabilmek için diyet çeşitlerinden sağlığınıza, yaşam tarzınıza ve
kişisel özelliklerinize en uygun olanı seçmek önemlidir.
Rigshospitalet diyeti olarak da anılan İsveç diyeti, o diyet çeşitlerinden biri. Son yıllarda
giderek popüler hale gelen, tatmin eden sonuçlara ulaştıran İsveç diyeti, sizi de
istediğiniz sonuçlara ulaştırabilir. Peki, İsveç diyeti nedir? Nasıl yapılır?
Yazımızın devamında İsveç diyetine dair merak ettiklerinizi öğrenebilir, derhal
uygulamaya koyulabilirsiniz. İşte, detaylar…

1. İsveç Diyeti Nedir?

İsveç diyeti, sadece 13 gün uygulanması gereken bir diyet çeşididir. Amacı; kilo verme
işlemini hızlandırmak için vücudun ihtiyacı olacak kadar kalori tüketimini sağlamaktır.
Böylece, düşük kaloriyle sadece gerçekten ihtiyacınız olan enerjiyi alır, gerekli besinler
dışında tüketimi önlersiniz. Yağ oranından kaybederek sağlıklı ve hızlı bir şekilde kilo
verebilirsiniz.


2. İsveç Diyeti Nasıl İşler?

İsveç diyetinde amaç, kısa zamanda yağ yakımını hızlandırarak kilo verdirmek olduğu için
yemek listesi diğer diyet çeşitlerine göre daha katı olabilmektedir. Bu yüzden ilk günlerde
besin değeri daha yüksek gıdalar yer almakta, daha sonra giderek daha hafif seçenekler
tüketilmektedir. Böylelikle vücut, yeni beslenme programına daha kolay bir uyum gösterir
ve yoluna daha az acıkarak devam eder.


3. Ez Az 6 Gün Yapılması Gerekir

İsveç diyetini uygulamanız için herhangi bir sağlık probleminizin olmaması son derece
önemli, bu açıdan uygulama öncesinde mutlaka bir uzmana danışmanız önerilmektedir.
Eğer ki bu diyeti uygulamanızda herhangi bir engel yoksa başlarken en az 6 gün
uygulamanız gerektiğini yoksa diyetin etkisini kaybedeceğini bilmeniz gerekir. Diyet çok
ağır gelirse 6. günde diyeti kesebilir, 3 ay sonra tekrar bir 6 gün daha uygulayabilirsiniz.

Manage Ratings
4. 3 Ay Ara Vermeniz Gerekir

İsveç diyeti uygulamanız için gerekli bir diğer kurallardan biri de 3 ay ara vermektir. Bir
kez uygulayıp memnun kaldıktan sonra tekrarı için 3 ay beklemeniz, vücudunuzun
dengesini ve metabolizmanızın sağlığını korumak için önemlidir.


5. Kaçamaksız Uygulanır

İsveç diyetindeki elbette en katı kural, tüm listeye harfiyen uymanız gerektiğidir. Diğer
diyet çeşitlerine göre bu diyette yemek değişimleri bile çok nadiren görülmektedir. Ancak
özellikle vejetaryenler ve veganlar için et yerine 1 çay bardağı yeşil mercimek gibi
değişim esneklikleri görülebilmektedir. Bunun dışında öğün yerlerini değiştirmeniz de
mümkündür; ancak verilen miktarların üstüne çıkmamanız gerekir. Dayanamayacak kadar
bir açlık yaşarsanız sıradaki öğününüzden bir miktar tüketebilir, durumu
dengeleyebilirsiniz.


6. İyi Bir Sonuç Alabilirsiniz

İsveç diyeti, kilo vermede duraklama yaşayanlar için metabolizmayı yeniden harekete
geçirecek etkili yöntemdir. Vücudunuzu büyük bir şaşkınlığa uğratıp yağ yakımında
önemli bir hızlanma elde ettirir. Metabolizmanızı tamamen değiştireceği için verilen
kiloları tekrar geri almanızı önler. 13 gün sonunda metabolizmanıza ve bünyesel
özelliklerinize göre 2-20 kilo arası bir kayıp yaşamanız mümkündür. Aynı zamanda
mideniz küçüleceğinden eski tükettiğiniz porsiyonların artık çok daha fazla geldiğini
görebilir ve kalan kilolarınızı da çok daha motive bir şekilde, kolayca verebilirsiniz.